• Ik weet niet of dit hier of bij school hoort, of dat hier al een topic over is.

    Ik was dus gisteren bij de AI. Dat is de Artistieke Interlyceale van Nederland. De vier lycea van Nederland doen hier aan mee, en van elke school worden er mensen gekozen die mee mogen voor verschillende artistieke onderwerpen.
    Ik deed dus eerst "auditie" met een tekening, maar die kwam niet verder dan de shortlist (tweede voorrondes). Mijn opstel wel, en dus ben ik daar mee naar de AI gegaan.
    Maar jezus, het was een lange dag. De bus vertrok om half zeven naar Amsterdam, en we waren pas thuis om elf uur 's avonds.
    En daarbovenop was er ook nog niemand mee die ik kende. We waren met 95 man van onze school, en ik was alleen. Dus ik vond het best spannend, als een brugklassertje tussen al die mensen die allemaal met minstens twee waren.
    Maar, turns out dat daar ook anime fans tussen zaten, dus nu heb ik er wel mooi een stuk of 3 vriendinnen bij. :Y)
    Anyhow, we kwamen aan om half negen, en wij kwamen uit Eindhoven (Meh, dan kun je de school ook wel raden) en begonnen meteen met een yell.
    Een iemand riep "Ziggezaggeziggezagge" en iedereen van de school riep keihard "EINDHOVEN!" En het zaten natuurlijk ook een paar jongens bij die ook om de zoveel tijd "boeren' riepen van onze school. :')
    Om half tien moest ik naar een lokaal met het meisje die voor de bovenbouw een opstel schreef, en er waren dan nog twee die meededen aan gedicht in het zelfde lokaal.
    We konden uit vijf onderwerpen kiezen om een nieuw opstel voor te schrijven binnen tweeënhalf uur. De opdrachten waren echt slecht, en dat was nog zacht uitgedrukt.
    1. VMBO en VWO. Je moest beginnen met een zin die gegeven werd. Ik weet het niet precies meer, maar er stond iets met 'Frank ging naar het VMBO en ik naar het VWO en daar baalden we beide van. Maar...' en zo verder. Die sloeg ik héél snel over.
    2. Oud. Er stond iets geciteerd uit het lied Pa, en je moest een verhaal maken wat twee verschillende generaties duidelijk maakte.
    3. Het venster. Er stond een plaatje van een raam met een arme buurt erachter. Succes ermee. (cat)
    4. De ontmoeting. Er stond een gedicht wat ongeveer zo ging: "Je moet Van twee Kanten komen Om Elkaar Te ontmoeten." Die heb ik dus gekozen, aangezien ik daar het meest mee kon.
    5. Buitenaards leven. Wat wil je nog meer weten. :')
    Nou was rond drie uur de uitreiking, en ik zat naast het andere meisje voor opstel. Voor de bovenbouw won een jongen die als enige op de computer een opstel mocht maken omdat "zijn handschrift erg klein was". Zo kan ik het ook wel. De rest van ons moest met de hand schrijven, en maar tellen die woorden, want het moesten 500 tot 700 woorden zijn. >_>
    Voor de onderbouw heb ik gewonnen. Ik dacht eerst dat het een fout was, maar dat was het niet, haha.
    Wij werden met boven- en onderbouw samen tweede voor opstel, dus kregen we drie punten voor onze school erbij.
    Het eten was niet te vreten 's avonds. Maar toen hoorde ik mensen over Naruto en Ao no Exorcist praten en ben ik dus er snel bij gesprongen. (krul)
    Tijdens de uitreiking zijn we met 54 punten in totaal derde geworden (voor elke plaats voor een onderwerp kreeg je punten. dus 4, 3, 2,1 of 8, 6, 4, 2 voor onderdelen die zwaar telden) en het Amsterdams Lyceum eerste.
    Toen kregen we allemaal een AI krant, en er stond een verslag waar samengevat in stond:
    *vanalles over de sfeer* "En er waren oorverdovende yells, zoals bijvoorbeeld die van Eindhoven. Zij maakten het zich gemakkelijk en claimden meteen de trappen en gangen met hun yells. Wij, arme leerlingen, moesten ons best doen geen gehoorschade op te lopen. Maar de Eindhovenaars moeten wel zo hard schreeuwen; ze moeten tenslotte elke dag de boer roepen om te zeggen dat de koeien gemolken zijn. Daar heb je wel een harde stem voor nodig." En bedankt, Amsterdam. Jullie yell over joden was ook erg leuk. (cat)

    Maar het was leuk en je bent een held als je alles hebt gelezen.
    Is er toevallig nog iemand geweest?