• Omdat ik over drie weken uit mijn appartement moet hier in Utrecht omdat mijn halfjaarlijkse huurcontract afloopt, moest ik opzoek naar iets nieuws. En snel. Eergisteren zei een vriend van me dat een klasgenoot van hem morgen (gisteren dus) een hospiteeravond had. Ik kende twee van de drie hospiteerders vaagjes omdat we naar dezelfde school gaan en het klonk als een aanlokkelijk aanbod. Lekker last minute allemaal, maar ik besloot te gaan. Er waren in totaal vijftien mensen op af gekomen. Van de helft wist ik al dat zij het niet gingen worden, omdat dat van die stille, verlegen meisjes waren die alleen praatten als hen iets gevraagd werd. Daarnaast was er ook een meisje dat telkens net iets te hard om de grappen van de drie hospiteerders lachte, dus die schreef ik ook al af.. :')

    Uiteindelijk ging de tijd voorbij, gingen de meeste verlegen meisjes weg om hun trein te halen en werd het steeds minder awkward. Uiteindelijk waren we met 7 kandidaten over, en hebben we van zeven uur 's avonds tot twaalf uur 's nachts gezeten. Er waren twee echt mega spontane jongens bij die ik veel kans gaf, maar tegelijkertijd bedacht ik me dat de kamergenoten die overheersing misschien wel als irritant zouden ervaren.

    Aan het eind van de avond pakte ik de laatste bus naar huis en ging ik naar bed. Omdat het zo druk was geweest, verwachte ik er niet veel van.
    Werd ik plots om twee uur 's nachts gebeld door de drie mensen uit dat huis. Ik was het geworden! Fuckyeahhh, ben echt blij nu, want het was een ruime kamer voor weinig geld, superleuke huisgenoten, vlakbij het station en ik had echt wat nodig omdat ik niet elke dag van Brabant naar Hilversum kan reizen. :'D
    Eerste keer hospiteren en gelijk raak, bam!

    Zijn er meer mensen die ervaring hebben met hospiteren? (: En als je nog niet op die leeftijd zit of het niet hoeft, zou je op kamers gaan met anderen (over een paar jaar)? Ik hoor zo vaak verhalen van jaargenoten en vind ze iedere keer weer leuk om te horen!


    ars moriendi

    Zelf ken ik de term niet, maar gefeliciteerd! :')


    Take me to wonderland

    Passerby schreef:
    Ik ken die term eerlijk gezegd niet. Maar heel fijn dat je nu zo snel nog iets nieuws hebt gevonden en dat voor weinig geld.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Michonne schreef:
    Oooh, wat leuk! 8D Gefeliciteeeerd.
    Nou, dan woon je ook dichter mijn kant op, haha. (krul)

    Kijk, daar deed ik het dus voor. Ik ship Michapocalypse nog steeds, obviously. =$


    ars moriendi

    Apocalyptic schreef:
    (...)
    Kijk, daar deed ik het dus voor. Ik ship Michapocalypse nog steeds, obviously. =$


    _O_


    Your make-up is terrible

    Leuk. ^^
    Ik blijf waarschijnlijk tot mijn dertigste thuis wonen ofzo, gewoon omdat ik niet met mensen samen kan wonen, dus op kamers gaan niet echt een optie is voor mij. Ik wacht wel tot ik ooit een keer een soort van eigen appartementje -of iets in die richting- kan kopen. ^^


    Bad decisions make good stories.

    Wat leuk!
    Zelf zou ik wel op kamers willen over een paar jaar, maar daar heb ik gewoon niet het geld voor en dat gaat ook niet gebeuren. Het lijkt me trouwens wel vreselijk om op kamers te gaan met anderen. Ik zoek het allemaal liever in mijn eentje uit.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Leuk voor je!^^

    Ik zit nu in Finland en heb twee kamergenootjes toegewezen gekregen.
    Ik heb juist het hele appartement gekuist en gedweild (we hebben een beurtrol) maar een van mijn kamergenoten vind het leuk om haar afwas niet te doen...
    Het staat er al van een hele week.... Voor de rest vallen ze echt goed mee hoor!
    Volgens mij hangt het echt af van bij wie je belandt. 't is best leuk hoor! Maar iedereen heeft wel enkele negatieve kantjes en daar moet je mee leren leven ^^.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    madeupyou schreef:
    Leuk voor je!^^

    Ik zit nu in Finland en heb twee kamergenootjes toegewezen gekregen.
    Ik heb juist het hele appartement gekuist en gedweild (we hebben een beurtrol) maar een van mijn kamergenoten vind het leuk om haar afwas niet te doen...
    Het staat er al van een hele week.... Voor de rest vallen ze echt goed mee hoor!
    Volgens mij hangt het echt af van bij wie je belandt. 't is best leuk hoor! Maar iedereen heeft wel enkele negatieve kantjes en daar moet je mee leren leven ^^.

    Precies, al is een klik in het begin toch wel echt belangrijk denk ik (: Zit nu met een huisgenoot die NIKS maar dan ook NIKS opruimt en alle afwas laat staan. Echt niet oké, ben blij als ik bij mijn nieuwe roommates zit.


    ars moriendi

    Apocalyptic schreef:
    (...)
    Precies, al is een klik in het begin toch wel echt belangrijk denk ik (: Zit nu met een huisgenoot die NIKS maar dan ook NIKS opruimt en alle afwas laat staan. Echt niet oké, ben blij als ik bij mijn nieuwe roommates zit.

    Ja da's waar! En die heb ik spijtig genoeg wat gemist =(. k kwam aan toen het semester al meer dan een maand bezig was. 't was daar ook vakantie, dus beiden waren weg voor meer dan een week. Heb pas daarna de kans gehad om ze te leren kennen en toen waren ze druk met andere trips enzo =)


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Superfijn dat ze je meteen hebben gekozen!!!!! Ik werd ook meteen gekozen.:P Dus woon sinds november vorig jaar op kamers... Fietsend naar school, winkel in de buurt. station en centrum bereikbaar in 10 min met de bus. echt ideaal, anders moest ik elke dag 1,5-2 uur reizen voor alleen de heenweg. Jammer dat de andere huisgenoten niet zo netjes zijn als ik.. er zitten wel nadelen aan.. maar veeeeeel meer voordelen.. Ik wil na de zomervakantie wel iets groters..

    alvast veeel plezier met inrichten enzo(Y)


    Never depend on others too much. Because someday you will have to walk alone