• [ bericht aangepast op 28 dec 2017 - 17:39 ]

    Ik zou gaan voor filosofie. Lijkt me zo interessant en ik heb het niet op talen leren ;p


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik heb ook getwijfeld of ik Spaans zou kiezen, maar heb het uiteindelijk niet gedaan vanwege het extra werk dat ik zou krijgen. Ik red het nu al lastig op school -en ik weet dat ik ook een niveau lager moet gaan doen volgend schooljaar- dus heb ik geen extra vak uitgekozen. Als ik jou was, zou ik Spaans kiezen omdat je er meer aan lijkt te hebben, maar dat hang af van wat jij later wilt gaan doen.


    Reading a good book is like taking a journey.

    Ik heb nu dus filosofie gekozen, als extra vak, en ik moet zeggen dat het me in elk geval in de vierde best wel tegenvalt. Niet qua werk, maar que hoe interessant het is. We moeten gewoon vier essays per jaar schrijven en dat is dan ook alles. Je haalt er heel gemakkelijk een hoog cijfer ook en met een beetje geluk sta ik dan ook een acht op mijn eindrapport terwijl het, het vak is waar ik het minst voor gedaan heb.. Natuurlijk verschilt dit ook per school. Het is op zich wel interessant, maar dat is het bij ons dan ook... overigens kan dat ook gewoon liggen aan onze leraar en school, maar ik wilde het toch even gezegd hebben. Persoonlijk als het ik nog teruggedraaid kon hebben, had ik waarschijnlijk voor Spaans of informatica gekozen.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Ik zou sowieso filosofie nemen. Met het spaans dat je op school leert kan je echt niets. Filosofie is interessant en verrijkend, terwijl je bij Spaans enkel wat woordjes vanbuiten gaat moeten leren en een jaar later ben je die toch alweer vergeten.


    If we had not a soul, music would have created it.

    Het is allebei leuk. ^^ Pero me gusta el español mucho mas.


    Bad decisions make good stories.

    Audacity schreef:
    Ik heb filosofie en ik vind het persoonlijk erg interessant, maar het moet je maar net liggen. Ik denk dat je in het algemeen meer aan Spaans zal hebben en als je een beetje goed met talen bent, is het ook gewoon een leuke taal om te leren.

    Dat is wel waar. Spaans vind ik een er leuke taal, voor mij was het makkelijk om te leren maar dat lag misschien aan mijn leeftijd. Ik sprak binnen drie maanden vloeiend spaans. Spaans is wel een mooie taal :Y)


    •*• Lululu •*•

    Spaans is heel makkelijk. De grammatica is iets moeilijker maar als je drie jaar Spaans hebt gehad, kan je over het algemeen goed overweg in het buitenland.
    Maar jullie zeggen nu allemaal wel dat Spaans een wereldtaal is, maar je hebt er echt weinig aan. De Spaanssprekende landen zijn geen handelspartners met Nederland. Duits zal veel handiger zijn want Nederland en Duitsland doen wel veel me elkaar. (Niet dat ik Duits heb, maar toch)
    Je moet doen waar jij je het beste in voelt. Ik heb geen idee wat filosofie is, dus ik kan je niet helpen daarmee.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Ik heb ook spaans gekozen, naja, bij ons is het spaans elementair. Ik moest kiezen tussen spaans elementair, muziek, tekenen, informatica en m&o dus dan wordt die keuze best makkelijk haha.

    Filosofie klinkt ook heel erg leuk, maar lijkt mij niet het makkelijkste vak van de twee..


    Opgeven is geen optie.