• Ik heb vandaag een donorformulier ingevuld en op de bus gedaan. Maar nu vraag ik me af of jullie ook donor zijn en waarom wel/niet?
    Ik heb overigens ja ingevuld, met uitzondering van huid, hoornvlies, bloedvaten en pezen/botweefsel/kraakbeen.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Gipsy schreef:
    In België ben je automatisch een donor, tenzij je het anders laat bepalen.
    Maar daar moet je voor naar het gemeentehuis en dat kan pas vanaf je 18de.
    Het is ook de familie die kan bepalen om je niet als donor te laten gebruiken als je niets hebt laten wijzigen.
    Maar één van de dagen ga ik in ieder geval naar het gemeentehuis om mezelf als niet-donor op te geven.
    Het gedacht alleen al dat mensen aan mijn lijf bezig zouden zijn als ik dood ben geeft me echt de kriebels...
    Noem me maar egoïstisch, maar ook al kan ik er mensenlevens mee redden wil ik het absoluut niet.
    Misschien is het ook een beetje bijgeloof omdat ik geloof in leven na de dood.


    Als je je er niet goed bij voelt, moet je het niet doen. Ik geef je helemaal gelijk.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Ik voel me er momenteel niet goed bij, maar ik ben dan ook echt heel erg bang met dingen die met de dood te maken hebben..
    Ik weet het echt nog niet. Mijn lever mogen ze wel hebben.


    •*• Lululu •*•

    Ik heb laatst ook de brief gekregen. Ik heb het foldertje al heel vaak doorgelezen en al heel vaak op het punt gestaan om het formulier in te vullen, maar ik weet het toch nog niet zeker. Aan de ene kant kan ik geen bezwaren bedenken; na mijn dood heb ik toch niets meer aan mijn organen. Maar aan de andere kant voelt het heel raar en eng dat er in mijn lichaam gesneden gaat worden en er daarna mensen met mijn organen rondlopen.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Ik ben nog geen officiële donor, maar ik wil wel donor worden. Mijn mama weet wel al dat ze alles van mij mogen hebben, zelfs stukken ledematen als ze daardoor iemand een anders terug een hand/been/arm kan hebben. Ze moeten tijdens de begrafenis dan maar met een dichte kist houden, ik en mijn familie hebben er niets meer aan als ik dood ben dus dan kan ik evengoed iemand anders helpen.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Ik ben geen donor. Aan de ene kant wil ik het wel en mogen ze (bijna) alles van me hebben, maar aan de andere kant wil ik het niet. En zolang als ik zo blijf tobben ( wat ik al bijna 5 jaar doe :') ) vul ik niks in.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Junns schreef:
    (...)

    Dus ja, ze kunnen je afwijzen omdat je een tattoo hebt. Of het ook standaard afgewezen wordt...
    Ik kan al geen bloed doneren, omdat ik onder de 50 kilo weeg.


    Nee, het wordt niet standaard afgewezen. Ik ken genoeg mensen met tattoo's die wel bloed geven. Het ligt echter wel aan de 'versheid' en de leeftijd van de tattoo.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Ik ben alweer een paar jaar donor en ze mogen alles hebben. Bloed doneren zou ik alleen nooit willen doen, maar dat komt omdat ik vroeger echt veel ben geprikt dus daar ben ik te bang voor.


    Today will be Girl's Day party with you~

    Bij mogen ze alles ontnemen, behalve mijn huid, dat is iets wat ik gewoon niet wil. Dat is me te té.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Nefretiti schreef:
    Ik ben nog geen officiële donor, maar ik wil wel donor worden. Mijn mama weet wel al dat ze alles van mij mogen hebben, zelfs stukken ledematen als ze daardoor iemand een anders terug een hand/been/arm kan hebben. Ze moeten tijdens de begrafenis dan maar met een dichte kist houden, ik en mijn familie hebben er niets meer aan als ik dood ben dus dan kan ik evengoed iemand anders helpen.


    Ben ik helemaal met je eens, ik zou niet eens een openkist begrafenis willen hebben. Als ze de kans krijgen mogen ze pakken wat ze pakken kunnen en de rest mag verbrand worden.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Ik ben geen donor en ik ben ook niet van plan het te worden. Ik voel me veel te ongemakkelijk bij het feit dat als ik dood ben er dingen van en uit mijn dode lijk worden gehaald, hoewel ik niet geloof in een leven na de dood. Als ik nog leef, zou ik wel organen willen doneren (die je nog kunt missen terwijl je leeft), maar daar vallen mijn nieren al bij af door een heftige nierbekkenontsteking :\


    From these ashes, I will rise

    Ik ben donor met uitzondering van huid en botweefsel volgens mij haha


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Ancore schreef:
    Ik ben geen donor en ik ben ook niet van plan het te worden. Ik voel me veel te ongemakkelijk bij het feit dat als ik dood ben er dingen van en uit mijn dode lijk worden gehaald, hoewel ik niet geloof in een leven na de dood. Als ik nog leef, zou ik wel organen willen doneren (die je nog kunt missen terwijl je leeft), maar daar vallen mijn nieren al bij af door een heftige nierbekkenontsteking :\


    De kans dat je donor wordt is zo klein, waarom neem je die kans niet ;)


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Ik ben sinds een half jaar donor, met uitzondering van de huid.


    Tell me about it, stud.

    Ja, ik ben donor. Ze mogen alles hebben van me als ik dood ben. Ik vind het een mooi idee dat ik levens kan redden als het mijne voorbij is.

    [ bericht aangepast op 25 april 2013 - 10:18 ]


    Bad decisions make good stories.

    Ik ben geen officiële donor maar wil dat wel worden. Mijn broertje heeft toen hij jonger was een levertransplantatie gehad. Doordat de ouders van de donor (een meisje van 10 of 11, dat weet ik niet zeker) besloten hebben dat hun dochter organen af mocht staan leeft mijn broertje nu nog. Ik zou het egoïstisch van mezelf vinden als ik geen donor zou worden.


    Han såg ut så som drömmar känns som.