• Ik heb vandaag een donorformulier ingevuld en op de bus gedaan. Maar nu vraag ik me af of jullie ook donor zijn en waarom wel/niet?
    Ik heb overigens ja ingevuld, met uitzondering van huid, hoornvlies, bloedvaten en pezen/botweefsel/kraakbeen.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Ik ben geen donor en zoals ik er nu over denk, wil ik het ook niet worden. Kan later altijd nog veranderen, natuurlijk maar op dit moment vind ik het geen prettig idee.


    "Libraries were full of ideas – perhaps the most dangerous and powerful of all weapons."

    Nee, ik ben vrij gelovig, dus ik ben van mening dat is 'heel' moet zijn om naar de hemel te kunnen gaan. Bovendien is het vrij vervelend voor de mensen die willen rouwen. Nog voordat ze goed beseffen wat er gebeurd is, hebben ze je al afgevoerd.
    Daarentegen ga ik wel bloed doneren. (:


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Nee, ik zou het denk ik ook nooit doen.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Ik woon in België dus ik ben automatisch een donor.
    Zelf heb ik in 2009 een operatie ondergaan waarbij ik een hartklep van een donor heb gekregen, dat is een van de redenen waarom ik het helemaal niet erg vind om een donor te zijn.
    Sterker nog, ik vind het zelfs leuk, vooral als ik eraan denk dat daar echt mensen mee geholpen kunnen worden.


    Jrock, because "actually, that's a man" is always a good way to start a conversation.

    Ik ben nog geen donor, maar dat gaat nog zeker veranderen. Ik zou het erg fijn vinden dat ik een leven zou kunnen redden, want ik ken genoeg mensen die transplantaties hebben ondergaan. Wat ik nu precies ga afstaan en wat niet, weet ik nog niet. Een begrafenis met een open kist wordt het in ieder geval niet voor mij. (:


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Ik ben donor en behalve mijn hoornvlies, mogen ze alles hebben.


    Never look back, don't doubt tomorrow.

    Licet schreef:
    (...)

    De kans dat je donor wordt is zo klein, waarom neem je die kans niet ;)

    Die reactie... snap ik niet :')
    Ik wil namelijk echt geen donor worden als ik dood ben, dat wil ik gewoon niet. Maar als hele naaste familie een long of een nier nodig zou hebben, zou ik het niet erg vinden die te doneren. Het probleem is alleen dat ik littekenweefsel op mijn nieren heb en dus al een risicogeval ben als het gaat om blaas- en nierbekkenontstekingen en de kans is groot dat ik later problemen krijg met mijn bloeddruk als ik oud ben of problemen heb als ik zwanger ben. Ik ga niemand opschepen met zulke organen, want daar hebben ze niks aan.


    From these ashes, I will rise

    Ik ben orgaandonor, maar ik kon niet kiezen dat ik mijn huid niet wilde afstaan...
    Niet dat het mij wat kan schelen, maar ik doe dat vooral voor als ik sterf terwijl mijn moeder nog leeft.
    Dat ga ik thuis dan nog maar even aanpassen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik weet nog steeds niet zeker of ik het wel wil. Aan de ene kant wil ik wel mensen helpen, maar aan de andere kant wil ik niet dat er in mij gesneden wordt. En dat klinkt misschien heel egoistisch, want ik ben toch dood, maar zo is het wel.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see