• Ik heb toestemming van: Yoda

    Hallo Mysteria,

    Hierbij heb je toestemming om te beginnen met je fotobewerkwedstrijd. Je hebt een week om een topic te openen. Veel plezier!

    Groetjes,
    Yoda


    Fotobewerkwedstrijd
    door Sofie


    En hier hebben we weer eens een fotobewerkwedstrijd, met covers, ‘fotoshopping’, foto manipulatie en nog véél meer! Iedereen is van harte welkom. ^^

    De wedstrijd.

    Ik zoek minimaal 12 en maximaal 16 enthousiaste deelnemers die de hele wedstrijd meedoen, en natuurlijk graag foto’s willen bewerken, blenden, aanpassen, of hoe jij het graag noemt. Ik zoek géén juryleden!
    Je valt nergens af, je krijgt alleen punten en daarmee kom je op een gemiddelde. Met dat gemiddelde kun je van alles winnen, maar dat wordt op het moment nog niet bekend gemaakt.
    Als je je inschrijft, kijk dan regelmatig in het topic en geef je naamsverandering op tijd door. Ik maak geen story voor deze wedstrijd, dus alle opdrachten komen in dit topic. Zorg dat je je opdrachten bewaard, als ik ze kwijtraak.
    Let op: dit is geen coverwedstrijd. Je zult meer doen dan alleen foto’s bij elkaar blenden en wat mooie titels toevoegen.

    De opdrachten.

    Voor elke opdracht geldt het volgende:
    - Een ronde duurt negen dagen.
    - Je levert je opdracht bij mij via een PB in met als titel: Voornaam – Opdracht 1/2/3/enz.
    - Uitstel vragen mag, minimaal één dag voor de deadline en je krijgt maximaal drie dagen uitstel. Doe je dat niet en lever je te laat in: Na vier dagen wordt je opdracht ‘ongeldig’ en doe je niet meer mee. Per dag dat je te laat je opdracht inlevert (zonder uitstel te vragen) trek ik een half punt van je cijfer af. (Als je als uitstelvrager ook nog eens te laat inlevert, krijg ook nog eens de beoordeling later, omdat ik per zondag werk.)
    - Voor plaatjes waar een tekst op staat, geldt dat je het bewerkte plaatje met tekst en een bewerkt plaatje zonder tekst naar mij stuurt. Dit is verplicht.


    De beoordeling.
    Ik let op de volgende dingen:
    - Creativiteit.
    - Originaliteit.
    - Kwaliteit van het plaatje.
    - Voldoening aan de eisen.
    - Afwerking.


    Overige opmerkingen.
    Elk programma of site is toegestaan en ik ga ook niet letten op een programma en dergelijke. Mocht ik erachter komen dat je een bewerkt plaatje van internet hebt geplukt, gooi ik je direct uit de wedstrijd. Eerdere gemaakte covers zijn ook niet toegestaan.
    Verder geven we alleen opbouwende kritiek of complimenten op andermans werk en gaan we elkaar niet de grond instampen met negatief commentaar.


    Jury
    Sofie / Barbas

    Deelnemers: VOL

    1. Michelle / Macabre J
    8.7
    2. Aniek / Karev J
    7.8
    3. Lizz / Javert J       Ingeleverd
    9.2
    4. Elle / Cannibal
    7.7 - Joker
    5. Indra / LittleStars J
    8.0
    6. Justine / Merrow J
    9.1
    7. Joy / Majorlazer J
    7.4
    8. Noa / xxxHappiness J
    6.2
    9. Femke / Mohn J
    7.8
    10. Nynk / Cherbourg J
    9.3 - Joker
    11. Sarah / Whispermen J
    8.9
    12. Tara / Emrys J
    8.4
    13. Nathalie / DreamerN J
    8.6
    14. Evelien / Sibyllin J
    9.6


    Afwezigheden:
    Sofie: 30 juni t/m 6 juli - 29 juli t/m 4 augustus (laatste is nog niet zeker)
    Evelien: 27 juli t/m 4 augustus - 19 augustus t/m 1 september


    Opdracht 1: Covers
    Ik heb drie verschillende verhalen (ik heb ze zo variabel mogelijk gekozen). Je kiest er eentje; wie het eerst komt, die het eerst maalt. Er mogen maximaal vier personen per verhaal. Ik zet er een aantal eisen bij (dit verschilt per cover, bij de één plaatjes, bij de ander sferen, etc.)
    Als je nou geen zin hebt in een cover te maken voor een verhaal, dan kies je voor de andere opdracht: maak een cover voor deze wedstrijd. De eisen staan hier onder de spoilerknoppen.
    Het is wel de bedoeling dat alleen de titel op elke cover komt. Bij sommige covers staan eisen voor de titel, bij sommige niet. Zorg er wel voor dat deze erop staat.
    Succes!

    P.S.: Vergeet niet dat ik van elke cover een cover met titel en een cover zonder titel verwacht!
    P.P.S.: Als je een eigen watermerk over je cover wilt, of je eigen naam erop, is dat geen probleem. Zorg wel dat het leesbaar en zichtbaar blijft.

    Deadline: Dinsdag 21 mei 23.59
    Uiterste datum om uitstel aan te vragen: Maandag 20 mei 23.59

    The Truth Beneath The Rose: 1. Tara 2. Justine 3. Sarah 4. Nathalie

    ‘Omslagtekst’: Youé is de dochter van de koning van Nime, een welvarend land. Ze hebben geen oorlog met hun buurlanden en alles loopt voorspoedig in het land.
    Totdat de koning plotseling overlijd en Youé er helemaal alleen voor staat. Ze is namelijk nog niet getrouwd en het is normaal dat een dochter haar vader opvolgt.
    Nadat Youé tot koningin is gekroond gaat alles mis. Alle oogsten mislukken en er komt een hongersnood.
    En de schatkamer blijft niet voor altijd vol...

    Sfeer: mysterieus, maar ook duister. Maakt de cover niet te duister, want ergens zit er nog een lichtpuntje in het leven van Youé.
    Speciale eisen: een roos, het liefst aan de verlepte kant.



    Letting You Go 1. Michelle 2. Jamie-Lee 3. Femke 4. Elle
    ‘Omslagtekst’: United States, 1814.
    Julia More is een jonge vrouw van 25 jaar. Ze heeft net haar ouders verloren tijdens de oorlog. Ze moet in haar eentje een herberg runnen en haar kleine nichtje van vijf jaar opvoeden. Ze denkt dat ze geen man nodig heeft, omdat die alleen nog maar meer voor problemen zorgen.Maar alles verandert als er twee vreemde mannen in haar herberg arriveren.

    Proloog:
    Het was een normale zomerdag. Enkele mensen waren teruggekeerd van het platteland, om weer terug naar hun huis in de stad te gaan. Het waren veel gezinnen met alleen een moeder. De vader was er niet meer. Tenminste, dat was meestal zo. Kleine kinderen renden door de gangen. Isabelle vermaakte zich genoeg, met alle meisjes. Ze vond het vaak jammer als ze ’s ochtend weg gingen, maar die middag kwamen er al weer mensen. Ik keek naar de kleine meisjes. Heel veel hadden hun vader verloren met de oorlog. Net als ik. Ik was allebei mijn ouders verloren. Mijn kleine nichtje, Isabelle, had haar vader verloren en mijn zus kon niet leven zonder hem en had zichzelf van het leven beroofd. Het was een vreselijk rare tijd. Veel mensen waren vrolijk, maar ook veel waren verdrietig om hun verlies. Mijn ouders waren de jongste niet meer en ik had mijn zus altijd een beetje raar gevonden. Maar toch miste ik ze. Isabelle was het enige familielid die ik nog had. Ik had de herberg overgenomen. Veel mensen die er nog werkten, kende me. Ik kon met iedereen gewoon opschieten, omdat ik ook vaak mijn vader's werk overnam. Veel mensen keken eerst raar op, toen ze een jonge vrouw zagen staan, maar haalden toen hun schouders op en vroegen om een kamer. Het geld stroomde goed binnen. Maar ik wachtte eerst af, hoe het na deze stroom zou lopen. Of het dan nog wel zo goed zou gaan. In het dorp ging bijna alles weer z’n gangetje. Bijna elke avond kwamen bijna alle mannen weer naar de herberg om een wijntje of iets te drinken. Veel jongens kwamen elke avond om bij mij te gaan slijmen. Ik had echter totaal geen oren naar. Ik moest een kind opvoeden en ik had een herberg die ik staande moest houden. Ik had totaal geen tijd voor liefde. Tenminste dat dacht ik. Het is natuurlijk stom om te denken dat je geen tijd kan hebben voor liefde. Maar zo naïef was ik wel geworden. Ik kreeg ook vaak te horen dat ik een man moest zoeken. Waar bemoeiden die mensen zich in vredesnaam mee? Alsof ik het zelf niet kon redden. Natuurlijk kon ik het niet redden. Een vrouw kan totaal niet zonder een man. Dat was de gedachte hier in het dorp. Elke keer als ik langs de groenteboer kwam, samen met Isabelle, begon de vrouw weer te zeuren dat ik eens verder moest kijken. Met de bedoeling dat ik naar haar zoon moest gaan kijken. Maar ik had hem al zo vaak gezien. Hij was aardig en knap, maar zijn bedoeling over 'ons' huwelijk; wat we dan zouden krijgen, sprak me niet zo aan. Hij vond dat ik op de kinderen zou gaan moeten letten en hij zou wel de herberg regelen. Ik kon wel gaan koken. Mooi niet dus! Ik wilde vrijheid, en niks minder!
    Het spijt me voor de mogelijke spelfouten/grammaticale fouten, dit verhaal ben ik ooit begonnen, maar ik heb het niet afgemaakt.
    Speciale eisen: Titel in sierlijke letters, een beetje van die tijd (19e eeuws).


    Remember My Name 1. Aniek 2. Indra 3. Joy 4. Nynk
    ‘Omslagtekst’:
    Er is een school, ergens, waar een meisje op zit, met een prachtige zangstem. Ze heeft de mooiste stem van de wereld. Alleen weet de wereld dat nog niet.
    Plaatjes (deze moeten erin):



    Je mag nog meer plaatjes toevoegen, zolang deze twee er maar bij zitten.
    Speciale eisen: De titel moet eruit spatten en hij moet helemaal op de voorgrond.


    Cover voor deze wedstrijd 1. Lizz 2. Saphyra 3. Evelien 4. Noa
    Titel: Fotobewerkwedstrijd (groot en mooie sierlijke letters) en dan ergens in een hoekje, maar niet al te klein: Door Sofie.
    Sfeer: een rustige en neutrale sfeer.
    Speciale eisen: Dit is geen eis, maar het verdient wel pluspunten; maak er een banner van. Iets langwerpiger dan een normale foto.


    Beoordelingen Opdracht 1


    Opdracht 2: Me, Myself and I
    Nu ik wat leuke covers heb gekregen (die misschien nog gebruikt worden, als ik de verhalen ooit nog opstart ^^), wil ik wel eens wat meer weten over jullie in persoon.
    Dit moet natuurlijk in de vorm van een collage of een bewerkt plaatje gemaakt worden.
    Eisen: Ik wil graag weten wat je hobby’s zijn, alleen te zien uit de plaatjes, en wat voor een persoon je bent. Leid je een druk leven? Dan wil ik de chaos in je collage/bewerking zien (of je laat het op een andere creatieve manier merken). Praat je graag? Wil ik ook zien, maar dat mag je zelf verzinnen. ;P
    Ik wil geen tekst op deze cover. Alleen plaatjes.
    Vrije keuze: Natuurlijk mag je zelf weten of het een collage of bewerkt plaatje wordt. Je mag ook zelf je foto’s kiezen, en het is natuurlijk leuk als ik een foto van jou zelf zou zien. Als je een uitleg erbij wilt geven, dat mag.
    Mààr, ik beoordeel eerst zonder uitleg, dus let daar goed op!
    Succes!

    P.S.: Als je een eigen watermerk over je collage/bewerking wilt, of je eigen naam erop, is dat geen probleem. Zorg er wel voor dat alles zichtbaar en leesbaar blijft.

    Deadline: Maandag 3 juni 23.59
    Uiterste datum om uitstel te vragen: Zondag 2 juni 23.59


    Beoordelingen Opdracht 2 (link komt later)


    Opdracht 3: Banners
    Bij deze opdracht ga je voor een fictieve website een banner ontwikkelen. Ik heb hieronder een aantal soorten websites staan en daarbij verzin je een banner (inclusief naam voor de website). Je kiest een nummer hieronder, waarbij een soort website hoort.
    Eisen: Zoals je al aan de titel van de opdracht ziet, het moet een banner worden. De afmetingen is niet heel belangrijk, maar het moet wel de verhoudingen: kort in de lengte, lang in de breedte. Verder moet je een naam verzinnen voor je website.
    Vrije keuze: Plaatjes en dergelijke kies je zelf uit, zolang ze er maar bij passen.
    Succes!

    P.S.: Vergeet niet dat ik van elke banner een plaatje met en een plaatje zonder tekst verwacht!
    P.P.S.: Als je een eigen watermerk over je banner wilt, of je eigen naam erop, is dat geen probleem. Zorg wel dat het leesbaar en zichtbaar blijft.

    Deadline: maandag 17 juni 23.59
    Uiterste datum om uitstel te vragen: zondag 16 juni 23.59

    Soorten websites:
    Je kiest een nummer en ik stuur een PB met je soort website. Als iedereen gekozen heeft, maak ik alles bekend en is er dán de mogelijkheid om te wisselen, maar er mogen maximaal 4 personen per soort banner. Totdat er nog niks bekend is gemaakt, stelt iedereen zijn vraag via PB, ik reageer niet in het topic.
    - 1.
          1. Michelle
          2. Lizz
          3. Tara
          4.
    - 2.
          1. Elle
          2. Justine
          3. Indra
          4. Joy
    - 3.
          1. Sarah
          2. Aniek
          3. Femke
          4.
    - 4.
          1. Evelien
          2. Nynk
          3. Nathalie
          4.


    Nieuw!
    Omdat jullie zo snel jullie eerste opdracht hadden ingeleverd, heb ik een hulpmiddel voor de rest van de wedstrijd bedacht:
    De Joker!
    Deze staat nu met een ‘J’ langs jullie naam. Wanneer je een opdracht te moeilijk vindt, of je gaat het niet halen, dan kan je de joker inzetten. Ik waarschuw jullie wel: ik ga één van de twee dingen die ik gevraagd heb bij de beoordelingen als opdracht maken. Denk er dus goed over na of je je joker inzet of niet!
    Als je de joker inzet, zal de J achter je naam verdwijnen en in de plaats komen van de opdracht.


    Mededeling!
    Kan iedereen zo snel mogelijk even haar vakantieperiode doorgeven (wanneer je écht weggaat), zodat ik hiermee rekening kan houden met de opdrachten. Alvast bedankt!


    Vragen? Wees niet bang om deze te stellen. Ik zal zo snel mogelijk antwoord geven.
    Ik wens jullie alvast veel succes en moge de beste winnen!

    [ bericht aangepast op 8 juni 2013 - 21:37 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Zie beginpost.


    Deep inside, I've never felt alive

    Yaaaay ;3


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Hier ben ik blij mee, haha.(:


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Ik ben tevreden met m'n cijfer :3
    En ik heb nu al een hekel aan de nieuwe opdracht :') Ik faal dus echt in het uitbeelden van wie ik ben XD Maar goed, gaat wel goed komen, hoop ik (:


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    DAMN! Wat is dit voor lariekoek? De site, freeonlinephotoshop, waar ik altijd mijn covers maak - is dus (voor altijd?) uit de lucht! Grrr, any suggestions? (flower)


    ' Nyctophilia '

    Mohn schreef:
    DAMN! Wat is dit voor lariekoek? De site, freeonlinephotoshop, waar ik altijd mijn covers maak - is dus (voor altijd?) uit de lucht! Grrr, any suggestions? (flower)

    Gimp? Photoshop?


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Ik heb ooit een cover gemaakt voor een story voor mij die overigens -nog- niet online staat. Die cover kan je in principe 'indelen' in de achtergrond, -dmv photo manipulation- nog wat random dingetjes en de titel.
    Mag ik de achtergrond gebruiken en de rest er af laten? En uiteraard nog dingen er aan toevoegen die van belang zijn bij deze wedstrijd.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Macabre schreef:
    Ik heb ooit een cover gemaakt voor een story voor mij die overigens -nog- niet online staat. Die cover kan je in principe 'indelen' in de achtergrond, -dmv photo manipulation- nog wat random dingetjes en de titel.
    Mag ik de achtergrond gebruiken en de rest er af laten? En uiteraard nog dingen er aan toevoegen die van belang zijn bij deze wedstrijd.

    Mag ik deze achtergrond eens zien? Stuur me maar even een PB, alsjeblieft.


    Deep inside, I've never felt alive

    oke, ik vind dit echt geen toffe opdracht. ;c
    Ik hou er totaal niet van om het over mezelf te hebben en ga hier dus nog een helle zware aan hebben.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Wil het al misschien een beetje lukken?


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik wil héél graag uitstel vragen, zo lang mogelijk :'D School gaat op dit moment echt even voor.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Mag ik uitstel tot Woensday 4 Juni?
    Dit door persoonlijke problemen. Ik wil het wel uitleggen, maar dan liefst over privé bericht.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Alayne schreef:
    Ik wil héél graag uitstel vragen, zo lang mogelijk :'D School gaat op dit moment echt even voor.

    Dat kan ik goed begrijpen. Ik heb er ook last van -.-"
    Je hebt tot vrijdag 7 juni 23.59u.


    Deep inside, I've never felt alive

    Escritura schreef:
    Mag ik uitstel tot Woensday 4 Juni?
    Dit door persoonlijke problemen. Ik wil het wel uitleggen, maar dan liefst over privé bericht.

    Nee, dat is goed hoor. Ik zal het ook even aanpassen.


    Deep inside, I've never felt alive

    Mysteria schreef:
    (...)
    Dat kan ik goed begrijpen. Ik heb er ook last van -.-"
    Je hebt tot vrijdag 7 juni 23.59u.

    Dankjewel! Dat moet wel lukken, hoop ik x)


    "I shut my eyes in order to see.'