• Yep, overdag is mijn oh zo meesterlijke brein zo dood als de woestijn en 's nachts zo levendig als Las Vegas. Ik ben nu dus vreselijk aan het piekeren en daar loop ik een beetje mee vast. Wees voorbereid op een onduidelijk geschreven verhaal. Ik ben slecht in verwoorden en over dit soort dingen praten (ben ondertussen al een halfuur aan het typen, piekeren en denken). Daardoor gooi ik dan ook vaak dingen door elkaar. En vaak vergeet ook gewoon driekwart op te schrijven, dat kan later komen. :'D And here you have my reason why I don't write anymore.

    Mijn 18e verjaardag staat met een maand voor de deur. Nog een beetje ver weg, I know, maar toch ben ik nu al aan het piekeren. Anyway, mijn ouders zijn gescheiden en ik vier dus mijn verjaardag apart, de ene dag met m'n vader + familie en de andere dag met m'n moeder + familie. En dat is het probleem niet, extra taart, hoera. Bij mijn moeder vier ik altijd bij haar thuis, logisch en bij mijn vader ook, maar sinds een jaar woont hij bij zijn takkewijf vriendin, wat ik hem erg kwalijk neem. Ik mag haar niet en zij mag mij niet, geweldig. Nu zal ik waarschijnlijk dus mijn verjaardag bij haar moeten vieren, en dat is dus mijn probleem. Ik ben in het afgelopen jaar wel twee hele keren bij haar in huis geweest En mijn god, wat heeft zij een lelijk huis :'D. En zou het bij haar gevierd worden, voel ik me dus gast op mijn eigen verjaardag, which is kinda awkward. Het voelt namelijk heel raar om na mijn eigen verjaardag weg te gaan en het zou toch wel heel fijn zijn dat ik op 'mijn' dag ook een goed gevoel heb.
    Er zit ook nog een hele geschiedenis achter dat ik absoluut geen goede relatie met m'n vader heb, maar we doen toch ons best, al twijfel ik soms aan hem, maar goed. En mijn vader heeft mijn broer en ik dus niet bij zijn relatie betrokken. Op die manier heeft hij dus zeg maar twee verschillende levens opgebouwd waarvan het lijkt dat hij niet wil dat ze wat met elkaar te maken heeft. Dat speelt ook mee met de keuze.

    Nu heb ik dus een dilemma, het bij mijn moeder vieren en m'n vader ongelukkig maken. Zij heeft daar overigens geen probleem mee, want ze kan heel goed opschieten met die kant van de familie. Of toch bij die vriendin vieren en mezelf ongelukkig maken.

    First world problems, birthdays. (cat)
    Mag misschien een klein rotprobleempje zijn, maar ik zit er toch mee.

    [ bericht aangepast op 31 mei 2014 - 1:57 ]


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Allereerst, het is jouw verjaardag (en wat voor 1, 18 jaar is niet niks ^^) dus je moet volkomen doen wat jóú gelukkig maakt. Ik snap dat je wil denken aan anderen, maar er zijn momenten in je leven wanneer je dat niet hoeft te doen ^^

    Heb je al geprobeerd te praten met je vader over het feit dat je het niet wil vieren bij zijn vriendin? Leg het hem uit, en bied een alternatief aan, misschien komen jullie op een mooi compromis (: Hij is ten slotte je vader, ik weet zeker dat hij om je mening geeft, al helemaal als het over je verjaardag gaat.
    Ik vind het echt niet leuk voor je dat je er zo erg mee zit dat je een maand van te voren al zo zit te piekeren trouwens :/


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Woont je vader bij die vriendin in? Want anders zie ik niet in waarom het bij haar zou moeten. Ik zou van je vader verlangen (als een soort van cadeau) dat het niet bij haar geviert word. Ik denk ook wel dat hij zal weten dat jullie niet de beste vriendinnen zijn en hij het dus ook wel zal begrijpen. Hij is een volwasse man en jij nog jong, hij moet dus wel iets over hebben voor zijn dochter die 18 word. Een ongemakkelijk midagje is voor hem makkelijker te doorstaan dan voor jou. Het is een belangrijke dag voor je, dat mag hij wel voor je over hebben.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Als jij niet naar die vriendin wil hoef je dat niet te doen. Het is jouw verjaardag en die moet je niet laten verpesten. Je vader snapt het vast wel.


    wat was dit ookalweer

    Ik vind dat je vader wel rekening met jou mag houden. Het is immers jouw verjaardag.

    En je kan met je vader praten en samen met hem een compromis maken, zoals Lazet al zei.


    Physics is awesome

    Vier het bij je moeder, 18 is een verjaardag die je echt niet wilt vergeten :)
    En voor je vader, ik stel voor dat je met je vader heel subtiel laat vallen dat je graag iets wilt doen voor je verjaardag.
    In plaats van het dan bij die vriendin thuis te vieren, kunnen jullie met heel de familie een 'uitstapje' doen ofso, iets wat jij leuk vind of iets dat mogelijk is voor jou familie. Dan moet je niet letterlijk op zijn tenen trappen door te zeggen dat je gewoon niet bij dat rotwijf thuis wilt zitten op jou verjaardag, maar krijg je misschien toch een beetje jou zin :)


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Lazet schreef:
    Allereerst, het is jouw verjaardag (en wat voor 1, 18 jaar is niet niks ^^) dus je moet volkomen doen wat jóú gelukkig maakt. Ik snap dat je wil denken aan anderen, maar er zijn momenten in je leven wanneer je dat niet hoeft te doen ^^

    Heb je al geprobeerd te praten met je vader over het feit dat je het niet wil vieren bij zijn vriendin? Leg het hem uit, en bied een alternatief aan, misschien komen jullie op een mooi compromis (: Hij is ten slotte je vader, ik weet zeker dat hij om je mening geeft, al helemaal als het over je verjaardag gaat.
    Ik vind het echt niet leuk voor je dat je er zo erg mee zit dat je een maand van te voren al zo zit te piekeren trouwens :/


    Compromis ideeën:
    -Vraag of je het een keer kan vieren met je vader en zijn familie, op een moment dat die vriendin er niet is. (en dan op een andere plek)
    -Probeer het misschien alsnog een beetje goed te maken met die vriendin, hoe lastig dat ook is. Ik denk dat de ruzie ook een beetje gebrek aan inzicht in elkaar is.

    Blijf bij jezelf en doe, zoals hierboven al staat, wat jij wilt. Het is jouw verjaardag, en je 18e nog wel.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Dankjewel, allemaal! Als m'n vadet weer met verlof is, ga ik maar eens met hem rond de tafel zitten.


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.