• Hey,
    Ik zit nu echt heel erg met een probleem op school.

    12 leerlingen, waaronder ik, nemen deel aan een uitwisselingsprogramma met Tsjechië.
    We gaan met de bus en dan zitten we 12 uur met elkaar in de bus met om de 3 uur een pauze.
    We gaan met 2 busjes. Er is een enorm nadeel aan die busjes,

    De leerlingen waar ik juist echt goed mee op kan schieten zitten in de andere bus.
    En 3 leerlingen waar ik me letterlijk al een paar jaar aan kapot irriteer, zitten juist in dezelfde bus.
    Heel veel mensen zijn het niet met de indeling eens, maar de leraren willen het niet veranderen.

    Ze zeggen dat we juist moeten leren om met elkaar om te gaan, ook al kun je het niet vinden met elkaar.
    Ik denk dan juist van: voorkomen is beter dan genezen. Maar zij zijn alleen bereid de indeling te veranderen als de irritaties te hoog oplopen.

    Ze zeiden ook dat ze zouden kijken naar wie er met elkaar op school omgaan, maar ze hebben nu juist Marck en Sander (2 mensen die elkaar niet mogen), en Sacha en ik (Sacha heet volgens mij NiallIsKnap op quizlet), en dat in dezelfde bus. Dat gaat na een half uur al fout.
    Mijn mentor zegt dat hij van onze problemen niet zijn probleem gaat maken en dat we ons dan maar gewoon uit het uitwisselingsprogramma moeten terugtrekken.

    Maar ik wil echt heel graag meedoen aan de uitwisseling maar ik kan nog geen 1 uur met de 3 leerlingen opschieten. )':
    Ik ben dan zo'n iemand die dan zichzelf helemaal afsluit van alles en iedereen omdat ik me ook nog eens heel, heel snel irriteer aan andere mensen.
    Wat moet ik doen?


    Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty! - Jinx, the Loose Cannon.

    Ancore schreef:
    (...)
    Mensen irriteren mij ook wel eens, maar dat is meer omdat ik ze niet mag, niet omdat zij zich zo verschrikkelijk arrogant of gemeen gedragen. Je gaat je sneller ergeren aan mensen die je niet mag. Ik nam je vrij serieus door:

    Als ze zich zo erg irriteert aan deze leerlingen dat het haar trip verziekt is dat haar probleem en moet ze hier niet ook nog de trip van andere leerlingen mee verzieken. Dit levert haar alleen nog maar meer problemen op en zorgt voor nog meer spanning in zo'n bus. Ik ken namelijk ook mensen die bijna gemeen sarcastisch tegen mij zijn, terwijl ik dan niet eens met hun in gesprek ben en als ze soms ook zo tegen anderen doen, lijken ze bijna pesters. Sarcasme vind ik prima tegen sommige mensen in bepaalde situatie, maar ik denk dat het in deze situatie alleen maar erger erdoor wordt.


    Sarcasme werkt altijd! Vooral tegen mensen wie je irriteren, want als je niets doet blijven ze irriteren en dan kun je wel zeggen dan is de kans dat het escaleert groot. Alleen om mensen goed te laten zien dat ze dingen niet kunnen maken, moet het soms escaleren voor het goed gaat en soms werkt het middel op zich al genoeg. Ik heb trouwens niets gezegd over gemeen sarcastisch, want dan zou je bijna tegen cynisch aanzitten.

    Ik ben trouwens niet ook niet van mening dat je de trip van andere leerlingen verziekt of dat het wat uitmaakt in dit geval. Ik denk dat je alleen de trip van de irritante leerlingen daarmee kunt verzieken die en poging doen om jouw trip te verzieken en is het dan niet net zo eerlijk dat als zij proberen jouw trip te verzieken dat jij het terug doet. En natuurlijk komt er iemand met vuur-en-vuur-is-een-groter-vuur-principe, maar als vuur helpt tegen het smelten van ijs. Why not? :P

    P.S.
    Trouwens je maakt je eerste fout al toen je me vrij serieus nam.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Parachutes schreef:
    iPod op, boek mee en lekker lezen in de bus. Just ignore them. En dan in Tsjechië gewoon met je vrienden omgaan.
    Dat is wat ik zou doen. ^^

    + slapen, tadaaaa.

    Parachutes schreef:
    iPod op, boek mee en lekker lezen in de bus. Just ignore them. En dan in Tsjechië gewoon met je vrienden omgaan.
    Dat is wat ik zou doen. ^^


    Believe in yourself.

    Destined schreef:
    (...)

    Sarcasme werkt altijd! Vooral tegen mensen wie je irriteren, want als je niets doet blijven ze irriteren en dan kun je wel zeggen dan is de kans dat het escaleert groot. Alleen om mensen goed te laten zien dat ze dingen niet kunnen maken, moet het soms escaleren voor het goed gaat en soms werkt het middel op zich al genoeg. Ik heb trouwens niets gezegd over gemeen sarcastisch, want dan zou je bijna tegen cynisch aanzitten.

    Ik ben trouwens niet ook niet van mening dat je de trip van andere leerlingen verziekt of dat het wat uitmaakt in dit geval. Ik denk dat je alleen de trip van de irritante leerlingen daarmee kunt verzieken die en poging doen om jouw trip te verzieken en is het dan niet net zo eerlijk dat als zij proberen jouw trip te verzieken dat jij het terug doet. En natuurlijk komt er iemand met vuur-en-vuur-is-een-groter-vuur-principe, maar als vuur helpt tegen het smelten van ijs. Why not? :P

    P.S.
    Trouwens je maakt je eerste fout al toen je me vrij serieus nam.

    Jij hebt echt niet gelezen naar wat ik heb geschreven of je wilt het gewoon niet begrijpen, dus hier nog een keer in duidelijke letters:
    Wie zegt dat ze haar met opzet irriteren en wat voor recht heeft zij dan als ze zich alleen aan hun ergert om hun reis te verzieken
    Ik hoef geen reactie, blijkbaar snap je mijn punt niet, want je blijf maar jouw punt volhouden en ik snap je echt wel, maar je luistert NIET.

    P.S.
    Ik neem mensen altijd serieus, behalve als ik aanvoel dat ze sarcastisch zijn. Mensen willen graag serieus genomen worden, jij wilt dat blijkbaar niet, dus jou ga ik ook niet meer serieus nemen.


    From these ashes, I will rise

    Ik ga hier denk ik een bak popcorn bij halen. (cat)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ancore schreef:
    (...)
    Jij hebt echt niet gelezen naar wat ik heb geschreven of je wilt het gewoon niet begrijpen, dus hier nog een keer in duidelijke letters:
    Wie zegt dat ze haar met opzet irriteren en wat voor recht heeft zij dan als ze zich alleen aan hun ergert om hun reis te verzieken
    Ik hoef geen reactie, blijkbaar snap je mijn punt niet, want je blijf maar jouw punt volhouden en ik snap je echt wel, maar je luistert NIET.

    P.S.
    Ik neem mensen altijd serieus, behalve als ik aanvoel dat ze sarcastisch zijn. Mensen willen graag serieus genomen worden, jij wilt dat blijkbaar niet, dus jou ga ik ook niet meer serieus nemen.


    Altijd een typische reactie van mensen dat als ik hun punt neem en vertel hoe ik het zie dat ze dan gelijk zeggen van: Je luistert niet! Kom op, ik had serieus dit keer iets beters verwacht dan deze loze verklaring. Weet je, ik kan weer verhalen wat ik zei en dat jij daar weer op reageert, omdat je blijkbaar dit te persoonlijk aantrekt of geïrriteerd bent dat ik dingen anders zie. Ik ben alleen niet van mening dat het veel oplost en dat we uiteindelijk in een spiraal terecht komen waar uiteindelijk een mod bijkomt die roept: Ontopic! in vuurrode letters.
    Ik snap jouw punt wel, maar jij overschat mij eigenlijk een beetje. Jij denkt dat wat ik zeg echt zo is, terwijl het mijn bescheiden mening is en het is aardig dat je denkt dat wat ik zeg feit is, maar ik kan ook subjectief zijn en alleen mijn mening geven.
    Nah ja, in ieder geval veel succes verder!
    En sarcasme helpt :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Parachutes schreef:
    Ik ga hier denk ik een bak popcorn bij halen. (cat)

    Gimme some! Het is hier altijd zo gezellig, hè -3-


    ars moriendi

    Meid, ik snap het gevoel volledig. Jammer dat er dan altijd weer mensen zijn die het nodig vinden om niet serieus te reageren en dit topic vol te spammen en op elke reactie te reageren. Als je echt niet met ze samen in een busje wilt, zal je het maar af moeten zetten. Tenzij je bereid bent je er overheen te zetten en even je tanden op elkaar te zetten. Zonder je in de pauzes gewoon af, neem een stressbal mee en knijp daarin. Ga sowieso zorgen dat je niet naast hen hoeft te zitten. Good luck!


    26 - 02 - '16

    Parachutes schreef:
    Ik ga hier denk ik een bak popcorn bij halen. (cat)


    Heb je ook chips? Ik lust geen popcorn.


    26 - 02 - '16

    Cyborg schreef:
    Meid, ik snap het gevoel volledig. Jammer dat er dan altijd weer mensen zijn die het nodig vinden om niet serieus te reageren en dit topic vol te spammen en op elke reactie te reageren. Als je echt niet met ze samen in een busje wilt, zal je het maar af moeten zetten. Tenzij je bereid bent je er overheen te zetten en even je tanden op elkaar te zetten. Zonder je in de pauzes gewoon af, neem een stressbal mee en knijp daarin. Ga sowieso zorgen dat je niet naast hen hoeft te zitten. Good luck!

    Serieus? Een uitwisseling (zeg maar het allerleukste wat je meemaakt gedurende je schoolcarrière) afzeggen omdat je niet met een paar mensen die je nog helemaal niet goed genoeg kent om over ze te oordelen wilt zitten?! Come on hé, dan ga je het nog heel lastig krijgen in je leven. :'D


    ars moriendi

    Ribery schreef:
    (...)
    Serieus? Een uitwisseling (zeg maar het allerleukste wat je meemaakt gedurende je schoolcarrière) afzeggen omdat je niet met een paar mensen die je nog helemaal niet goed genoeg kent om over ze te oordelen wilt zitten?! Come on hé, dan ga je het nog heel lastig krijgen in je leven. :'D


    Ik ging alleen maar in op dat ze reageerde dat ze ècht niet goed op kon schieten met die lui en nog geen half uur met ze samen kon zijn. Als ik mee zou gaan zou ik me er wel overheen zetten, al zou ik dat nog zo moeilijk vinden. Dat is niet om op te scheppen, maar ik heb een knoop doorgehakt een tijdje geleden en dat betekend voor mij dat ik me niet meer op m'n kop laat zitten door mensen die ik niet mag.


    26 - 02 - '16

    Ribery schreef:
    (...)
    Serieus? Een uitwisseling (zeg maar het allerleukste wat je meemaakt gedurende je schoolcarrière) afzeggen omdat je niet met een paar mensen die je nog helemaal niet goed genoeg kent om over ze te oordelen wilt zitten?! Come on hé, dan ga je het nog heel lastig krijgen in je leven. :'D


    I agree.


    i put the fun in funeral

    Cyborg schreef:
    (...)

    Heb je ook chips? Ik lust geen popcorn.


    Yes! Paprika of naturel?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Yes! Paprika of naturel?


    Both :Y)


    26 - 02 - '16

    Cyborg schreef:
    (...)

    Both :Y)


    Here you are!


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)