• Hey,

    Ik ben vijftien jaar en ik ben gek op de Engelse taal. (vooral Brits-Engels) Op school krijgen we maar twee uur Engels per week, wat ik echt te weinig vind aangezien het mijn favoriete vak is. Daarom zou ik thuis graag nog wat meer Engels doen per week. Weten jullie goede tips/dingen om te doen zodat ik mijn Engels kan blijven oefenen? Mijn leerkracht zegt dat ik al erg goed ben in Engels maar het interesseert me dus ik zou nog meer willen leren. Hoe kan ik nog meer (gratis) oefenen? Zijn er apps die goed zijn en een betaalbaar? Alle tips zijn welkom! Bedankt! (:

    xoxo


    London is always a good idea.

    Gewoon films kijken, dat doe ik altijd.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Lees je graag fanfiction? Zo ja, dan raad ik je aan om veel Engelse fanfiction te gaan lezen. Daarnaast zou ik ook actief worden op een Engels forum. ^^
    Allemaal gratis. Apps weet ik niet zo meteen.


    Take me to wonderland

    Spotgaai schreef:
    Gewoon films kijken, dat doe ik altijd.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Ik ken wel een site waar elke dag een nieuw klein Engelse toets op staat; http://www.nubeterengels.nl/website/index.php?pag=2


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Twitter & fanfics lezen. Maak gewoon een 1D-fanaccount en begin een gesprek met meiden in t engels. Doe ik ook (: Ennuh, fanfics in het engels lezen helpt ook! Niet te vergeten: films kijken!

    Films kijken, Engelse boeken lezen, als je op vakantie gaat naar het buitenland zoveel mogelijk Engels spreken en Engelse muziek luisteren kan ook nog helpen. (:

    Ik zie ook dat je fan bent van One Direction. Je zou op Omegle roleplays kunnen doen in het Engels, dit werkt ook heel goed. Andere onderwerpen zoals The Hungergames, Harry Potter en Twilight zou je daar ook nog op kunnen vinden.


    Reading a good book is like taking a journey.

    Engelse fanfiction over de acteurs/bands/series die je leuk vind. Dat is echt een hele slimme zet en ook nog eens leuk!

    Engelse boeken lezen. Lezen ook makkelijker weg dan Nederlandse vind ik, misschien omdat je je juist op een andere taal moet focussen.

    Als je een Twitter account hebt en je bent er zeer actief op, die je Tweets in het Engels en niet in het Nederlands.

    Engelse/Amerikaanse films en/of series kijken zonder Nederlandse ondertiteling. Zelf kijk ik vaak series waar geen ondertiteling zit.


    Chaos is a ladder.

    Licet schreef:
    Ik ken wel een site waar elke dag een nieuw klein Engelse toets op staat; http://www.nubeterengels.nl/website/index.php?pag=2


    Thankyouu ! I needed that !


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    2 uur maar? Ik had altijd 4 uur per week.

    Maar zoals al vermeld is, gewoon veel series gaan kijken (zonder ondertiteling ofcourse), veel engelse (boeken/stories op Q/whatever) lezen, zelf Engelse dingen gaan schrijven, verbeterd je spelling. Etc, etc, etc. (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Zoek, zoals heel veel mensen al zeggen, gewoon wat Engelse boeken, films, series of fanfictions die je interesseren. Opdrachten maken en grammaticaregels leren helpt natuurlijk ook, maar uiteindelijk leer je er in mijn ervaring toch altijd het meeste van als je een taal gewoon zo veel mogelijk leest en luistert. Veel Engels lezen is ook zo ongeveer de enige manier om dingen zoals juiste uitdrukkingen en voorzetsels te leren. Daarnaast is het meestal ook nog eens veel leuker dan gewoon opdrachten doen. ^^
    Als je schrijft, zou je dat ook eens in het Engels kunnen doen. Misschien zou je zelfs ergens een Engelse pen-/internetvriend kunnen vinden. Mogelijkheden vinden om Engels te praten is een beetje lastig (hoewel je natuurlijk wel hardop kunt voorlezen voor jezelf), maar ook schrijven kan al heel erg helpen, want dan leer je tenminste hoe je zinnen moet vormen. Hoe meer je schrijft, hoe soepeler het zal gaan.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Als ik jou was zou ik gewoon veel Engelse films kijken en boeken lezen. (:


    Bad decisions make good stories.

    Watch English shows with Dutch subtitles, listen to our radio stations [BBC1, Heart...] and practice typing it a lot! If you like, I could see if I could help via skype? ^^


    Having a birthday holiday to the Netherlands <3 So excited!! <3

    Lees mijn verhaal! Het is engels :Y)

    Neh, ga engelse films(zonder ondertiteling) en boeken kijken/lezen. Dat helpt veel ^^


    quidquid excusatio prandium pro

    Het internet in het Engels afstuimen en alles in het Engels doen zoals boeken, films, spelletjes, ...
    En dan leer je al heel veel. ^^


    Let the Night embrace you

    Engelse films/series kijken en boeken lezen. Ik heb ook veel geleerd door Twitter.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.