• Ik moest mijn profielkeuze al maken, maar ik heb besloten 'm toch grotendeels te veranderen. Ik heb in eerste instantie C&M gekozen, en dat blijft ook zo maar er verandert wat aan mijn examenvakken:

    Oude profielkeuze: C&M
    - Engels
    - Nederlands
    - Geschiedenis
    - Aardrijkskunde
    - Frans
    - Kunst Beeldend
    - Verplichte vrije ruimte: Wiskunde A

    Mijn zojuist aangepaste profielkeuze die ik volgende week ga inleveren. Ik ben er een stuk blijer mee. Ik vrees met grote vrezen voor wiskunde volgend jaar, en het lesprogramma van aardrijkskunde in de tweede fase sprak mij niet aan. Verder ben ik sterk gegroeid in Duits, en ook met mondeling, lees- en luistertoetsen ben ik beter dan in Frans. Het examen bestaat uit teksten. Ik vind grammatica dan wel moeilijker dan het Frans over het algemeen, maar ik vind Duits qua taal leuker omdat ik elke zomer naar Zwitserland ga en ik Duits ook beter kan toepassen. Daarbij vind ik maatschappelijke kwesties en politiek wél leuk, dus daarom kies ik maatschappijwetenschappen. Met Spaans leren we ook over de Spaanse cultuur, Latijns-Amerika en ga je ook op uitwisseling naast de Spaanse taal leren. Ik heb ook het idee met dit profiel dat ik het aankan en hierna een leuke MBO kan doen, want een HBO meteen wordt voor mij gewoon te zwaar. Ik kan altijd eventueel wiskunde A of wiskunde B op avondschool bijspijkeren als ik naar het AMFI of een dergelijke wil na een MBO. Het is niet slim om geen wiskunde te kiezen, maar ik heb geadviseerd gekregen om het profiel te kiezen dat mij het meest als persoon weergeeft en mijn kwaliteiten laat zien, en ook wat ik goed aankan. Dt zijn mijn sterke punten en ik moet alsnog hard werken.
    Nieuwe profielkeuze: C&M
    - Engels (wellicht op vwo-niveau, ik ga donderdag met de decaan in overleg erover)
    - Nederlands
    - Geschiedenis
    - Duits
    - Maatschappijwetenschappen
    - Kunst Beeldend
    - Verplichte vrije ruimte: Spaans


    No scense for you to know my struggles, maar voor mij is het al wekenlang een steen in mijn maag. Daarbij gaat het momenteel niet helemaal, ehm, lekker met mij. Dus dit is voor mij een "leuk" iets tussen alle zooi door. Om het nuttig te houden: welk profiel gaan jullie kiezen of hebben jullie gedaan/gekozen?

    [ bericht aangepast op 17 mei 2013 - 21:00 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Bran schreef:
    (...)

    Dit heb ik ook :Y)
    Alleen dan ook nog met M&O erbij.

    Wat ik wel jammer vind is dat je niet een deel van de vakken op havo kan volgen en een deel op vwo, want dan zou ik zeker economie en M&O op havo niveau doen. Ik heb er een tijdje over zitten denken om naar havo te gaan, maar dan zouden vakken als Engels, Frans, geschiedenis en aardrijkskunde te makkelijk worden, aangezien ik er nu ook geen moeite mee heb -alleen met Frans lezen en luisteren-.


    Ik deed voorheen Atheneum, en waar ik extreem van baalde was Geschiedenis en Engels. Ik vind het doodsaai op havo, op Atheneum moest je ten minste nog wat nadenken. Althans, mij ging het op Atheneum ook simpel af, maar je moest je hersens veel meer gebruiken dan ik nu bij Havo doe.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Bran schreef:
    (...)

    Wiskunde is verplicht op vwo, dus dat heb je toch sowieso?


    Ja klopt, wiskunde C. Maar dat zit sowieso al bij C&M, dus dat heb ik er niet bijgezet.

    Dat is ook de reden dat ik geen havo ben gaan doen, dat zou dan gewoon te makkelijk worden -al klinkt niks doen voor school wel erg verleidelijk-. Engels gaat mij op vwo ook erg gemakkelijk af, de enige reden waarom ik geen 7/8 sta is omdat ik zo dom was aan het begin van het jaar niet te leren voor een woordjes SO, waardoor ik er een 1 ophaalde. Ik ben er wel trots op dat ik het nog op het weten te halen tot een 6.4. Engelse grammatica vind ik ook erg makkelijk, op mijn brief SE had ik helaas -maar- een 7.3, maar dat was een 8 geweest als ik Londen gewoon 2x met de 'o' had gedaan. Frans grammatica heb ik ook geen moeite mee en voor geschiedenis haal ik altijd 7'ens, ook al leer ik er niet echt goed voor. Aardrijkskunde vind ik ook niet erg lastig, alleen de sociale aardrijkskunde wel meer dan de fysische aardrijkskunde.
    Anyway, het zou gewoon fijn zijn als je vakken gedeeltelijk op havo zou kunnen volgen, dat zouden dan denk ik best wel wat mensen doen, zeker voor vakken als wiskunde, economie en M&O. En er zijn zeker ook wel mensen op havo, die enkele vakken op vwo-niveau aan zouden kunnen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Mij lijkt het best zonde om naar een MBO te gaan als je ook HBO kan doen, maar goed, dat is je eigen keuze :]. Ik zit in vwo 4 en heb c&m met:
    - Wiskunde A
    - Duits
    - Aardrijkskunde
    - Maatschappijwetenschappen
    - Tekenen
    - Filosofie
    - Cambridge

    C&m kiezen is het beste wat me ooit is overkomen. Ik heb zoveel minder huiswerk dan vorig jaar en hoef nog minder te doen voor goede cijfers. Pretpakket, ja, voor mij zeker. Maar ik kan tenminste zeggen dat ik goed ben in wat ik doe en dat ik het leuk vind, in tegenstelling tot veel n&g'ers en dergelijke die ik ken :'D. Ik mag voor volgend jaar één vak laten vallen en dat wordt aardrijkskunde. Ik vind het best interessant, maar het is lastig en veel werk. Daarbij ben ik niet van plan om iets in die richting te gaan studeren.


    i put the fun in funeral

    Vinter schreef:
    Mij lijkt het best zonde om naar een MBO te gaan als je ook HBO kan doen, maar goed, dat is je eigen keuze :]. Ik zit in vwo 4 en heb c&m met:
    - Wiskunde A
    - Duits
    - Aardrijkskunde
    - Maatschappijwetenschappen
    - Tekenen
    - Filosofie
    - Cambridge

    C&m kiezen is het beste wat me ooit is overkomen. Ik heb zoveel minder huiswerk dan vorig jaar en hoef nog minder te doen voor goede cijfers. Pretpakket, ja, voor mij zeker. Maar ik kan tenminste zeggen dat ik goed ben in wat ik doe en dat ik het leuk vind, in tegenstelling tot veel n&g'ers en dergelijke die ik ken :'D. Ik mag voor volgend jaar één vak laten vallen en dat wordt aardrijkskunde. Ik vind het best interessant, maar het is lastig en veel werk. Daarbij ben ik niet van plan om iets in die richting te gaan studeren.


    Het is te zwaar voor mij. Mijn moeder geeft op het Hbo les, en ze ziet regelmatig mensen met Adhd en/of Autisme onderuit gaan omdat het niet genoeg structuur bied in verhouding tot de stof etc. voor de student in kwestie. Ik heb beide, en er ijn leuke, creatieve opleidingen op het Mbo die ik kan aanvullen op het Hbo. c: Voor mij is een Mbo beter voor ik Hbo ga doen. Uhh, ik wil ook filosofie maar dat is alleen voor ,,toegewijde Vwo-leerlingen" sinds wanneer is Havo andermaads en niet toegewijd. Niet alle leraren zijn het eens met dit beleido school, maar goed, er is niets aan te doen, helaas. :C


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Pabiloso schreef:
    (...)

    Het is te zwaar voor mij. Mijn moeder geeft op het Hbo les, en ze ziet regelmatig mensen met Adhd en/of Autisme onderuit gaan omdat het niet genoeg structuur bied in verhouding tot de stof etc. voor de student in kwestie. Ik heb beide, en er ijn leuke, creatieve opleidingen op het Mbo die ik kan aanvullen op het Hbo. c: Voor mij is een Mbo beter voor ik Hbo ga doen. Uhh, ik wil ook filosofie maar dat is alleen voor ,,toegewijde Vwo-leerlingen" sinds wanneer is Havo andermaads en niet toegewijd. Niet alle leraren zijn het eens met dit beleido school, maar goed, er is niets aan te doen, helaas. :C


    Ah, okee, misschien ook wel verstandig dan :].
    Ja klopt, op mijn school is filosofie ook alleen voor vwo. Ik zie er niet echt logica in, maar goed.


    i put the fun in funeral

    Ik heb ook heel lang zitten dubben over mijn profiel hoor, maar uiteindelijk ook de juiste keuze gemaakt. Als je iets doet waar je, je goed bij voelt, is het wel goed. Zelf zit ik nu in 4V met E&M:
    - Nederlands
    - Engels
    - Culturele en kunstzinnige vorming
    - Lichamelijke opvoeding
    - Maatschappijleer (met ingang in naar 5V)
    - Levensbeschouwing
    - Algemene Natuurwetenschappen (alleen in 4V)
    - Profielwerkstuk (In 5 en 6V)
    - Frans

    - Economie
    - Geschiedenis
    - Wiskunde A
    - Management en Organisatie

    - Biologie (Alleen in 4V)
    - Aardrijkskunde


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Poeh, dat is alweer lang geleden.

    -Aardrijkskunde
    -Frans
    -Duits
    -Engels
    -Nederlands
    -Geschiedenis
    -Tekenen
    -Maatschappijleer
    -CKV

    C&M profiel dus.

    En nu moet ik op mijn filmopleiding kiezen of ik het profiel

    -Fictie
    -Docu
    -Vormgeving
    of
    -Experimenteel ga doen.

    [ bericht aangepast op 17 mei 2013 - 21:54 ]


    ars moriendi

    Ribery schreef:
    Poeh, dat is alweer lang geleden.

    -Aardrijkskunde
    -Frans
    -Duits
    -Engels
    -Nederlands
    -Geschiedenis
    -Tekenen
    -Maatschappijleer
    -CKV

    C&M profiel dus.

    En nu moet ik op mijn filmopleiding kiezen of ik het profiel

    -Fictie
    -Docu
    -Vormgeving
    of
    -Experimenteel ga doen.

    Fictie en Docu klinken interessant, maar ik weet verder niet wat het inhoudt en het blijft natuurlijk jouw keuze. :Y)
    Heb je al enig idee wat je gaat kiezen?


    Chaos is a ladder.

    Je oude profielkeuze is precies hetzelfde als dat ik heb haha.


    "I'm a loser, that means I've been lost before."

    Ik kies N&G


    26 - 02 - '16

    Cullens schreef:
    (...)
    Fictie en Docu klinken interessant, maar ik weet verder niet wat het inhoudt en het blijft natuurlijk jouw keuze. :Y)
    Heb je al enig idee wat je gaat kiezen?

    Het verschil ertussen is dat je met fictie de kant van gescripte films opgaat met acteurs en werken op een set. Docu is juist het vastleggen van verhalen die er al zijn, zoals bijvoorbeeld van interessante mensen. Ik ga docu doen omdat ik niet op de set wil werken maar een baan bij actualiteitentelevisie (lees: sportprogramma's) wil. (:


    ars moriendi

    Ehm, ik heb alle profielen gedaan op de middelbare school.... Ik ben begonnen met Natuur (bij ons was er dat jaar nog geen scheiding tussen N&G en N&T). Toen ben ik Natuur en Gezondheid gaan doen, daarna ben ik naar het VAVO gegaan en daar begonnen met Economie en Maatschappij. Na een paar maanden ben ik toch over gestapt, en uiteindelijk heb ik mijn diploma gehaald met Cultuur & Maatschappij.


    Bad decisions make good stories.

    VWO 5:
    Mijn basisvakken vanuit het profiel N&T:
    Nederlands
    Wiskunde B
    Engels
    Natuurkunde
    Scheikunde
    Levensbeschouwing (al afgesloten)
    Gym
    Gekozen taal:
    Latijn -> KCV (Klassieke Culture Vorming)
    Extra vakken:
    Biologie
    Muziek -> Kunst Algemeen

    De pijltjes betekenen dat ik vanuit dat vak meteen een 'automatisch' ander extra vak heb, dat wat er achter staat.
    Verder doe ik, omdat ik biologie als extra vak heb, een dubbel profiel N&T en N&G, maar mijn basis is N&T vanwege Wiskunde B (vanwege een één of andere stomme regeling op onze school -.-" ).
    ANW (Algemene Natuurwetenschappen) en Maatschappijleer heb ik vorig jaar al afgesloten, gelukkig :'D Levensbeschouwing moet ik alleen nog één stomme opdracht doen, maar ik heb het in principe al afgesloten, omdat ik geen les meer heb (en als ik niet zou overgaan, en mijn opdracht wel gewoon inlever, hoef ik het ook niet meer te volgen, maar dat gaat niet gebeuren ^^).

    [ bericht aangepast op 18 mei 2013 - 14:31 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik heb wiskunde B gekozen.


    •*• Lululu •*•