• De stelling van deze week luidt:
    Mensen worden steeds killer

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Parachutes schreef:
    Nou, nee. Daar ben ik het niet mee eens. Dat is bij ieder mens anders en je kunt geen conclusie over de hele mensheid trekken, vind ik.


    Ex astris, sciencia

    Soms wel


    If it is meant to be, it will be !

    Ik denk dat dat niet per mensengroep ligt, maar per mens. Er bestaat wel zoiets dat 'sarcasme leuk en stoer' is en dat mensen, vooral pubers, zich dan zo gaan gedragen, met een grote commentaarsmoel en kille, botte woorden.


    Searching heavens for another earth

    Spotgaai schreef:
    Ik vind van wel.


    Chaos is a ladder.

    Chekhov schreef:
    Ze worden niet echt killer. Ik denk dat mensen in hun persoonlijke sfeer juist meer naar elkaar toegroeien terwijl ze ondertussen vervreemden van hun naaste omgeving. (Men praat niet meer met de buren, of blijft eens even staan om een babbeltje te slaan met de bakker, etc) Alles moet snel gaan en vooruit gaan. Mensen zijn ook gewoon banger geworden van de maatschappij waardoor een vriendelijke glimlach naar iemand op straat er ook al niet meer van afkan.


    “Things never happen the same way twice.”

    Chekhov schreef:
    Ze worden niet echt killer. Ik denk dat mensen in hun persoonlijke sfeer juist meer naar elkaar toegroeien terwijl ze ondertussen vervreemden van hun naaste omgeving. (Men praat niet meer met de buren, of blijft eens even staan om een babbeltje te slaan met de bakker, etc) Alles moet snel gaan en vooruit gaan. Mensen zijn ook gewoon banger geworden van de maatschappij waardoor een vriendelijke glimlach naar iemand op straat er ook al niet meer van afkan.


    Reading a good book is like taking a journey.

    Dat ligt er helemaal aan naar welk gezin je kijkt.
    Als je bedenkt dat de mensen vroeger op straat met iedereen wel een praatje maakten, en we nu hooguit 'dag meneer' zullen zeggen, waren ze vroeger veel socialer. Nog een voorbeeld. Vroeger gingen de mensen naar de kroeg om de nieuwtjes te horen, gezellig drinken met z'n allen. En nu hangen we voor de buis met een biertje en een chipje. En dan nog heel af en toe met een vriend, maar de laatste tijd dat ook haast nooit meer.
    Maar er is natuurlijk ook een andere kant.
    Als mensen te oud waren om te werken, werden ze thuis gedumpt en stierven daar eenzaam door een ziekte of verhongering, maar zelden door ouderdom. En nu, nu worden de ouderen bij elkaar gezet. Er word met liefde voor ze gezorgd en ze zijn samen. Dat noem ik zeer sociaal!
    Ik denk dat ik het oneens ben met de stelling (A)


    Three lights are lit, but the fourth one is out.

    Nee, mensen zijn altijd al kil geweest. Alleen door de individualisatie van de jaren 1960 is de kilheid naar buiten gekomen.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Het zou gewoonweg stom zijn om te zeggen dat mensen steeds killer worden, omdat het iets is wat niet voor álle mensen geld.
    En als je de mensheid vergelijkt met vroeger denk ik nog steeds dat mensen niet killer geworden zijn.


    You are beautiful, you are love.

    Eens,

    Alleen bij erge rampen vinden we het erg, terwijl kleine dingen ook even erg kunnen zijn voor sommige personen en we dat niet zien.


    Darling, in the end, you've got to be your own hero, because everybody's busy trying to save themselves.

    Ze worden niet echt killer. Ik denk dat mensen in hun persoonlijke sfeer juist meer naar elkaar toegroeien terwijl ze ondertussen vervreemden van hun naaste omgeving. (Men praat niet meer met de buren, of blijft eens even staan om een babbeltje te slaan met de bakker, etc) Alles moet snel gaan en vooruit gaan. Mensen zijn ook gewoon banger geworden van de maatschappij waardoor een vriendelijke glimlach naar iemand op straat er ook al niet meer van afkan.


    Darling, in the end, you've got to be your own hero, because everybody's busy trying to save themselves.

    Oneens.


    The world is upside down.

    Oneens, mensen worden oplettender, ze zien wat er aan de hand is in plaats van dat ze naar de grond kijken en het allemaal niet willen weten. Mensen komen tegenwoordig meer voor zichzelf en anderen op dan vroeger, waar iedereen alles maar z'n gangetje liet gaan. Of het nou sensatielust is of dat mensen echt om elkaar geven, het is in ieder geval niet killer geworden. Ze worden gewoon slimmer.


    Your make-up is terrible

    Sommige wel, sommige niet.


    "Everything will be okay in the end, if it's not okay, it's not the end."

    Spotgaai schreef:
    Ik vind van wel.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."