• Ik heb toestemming van Yoda.
    hallo Leviosae,

    hierbij heb je toestemming om te beginnen met je Harry Potter schrijfwedstrijd. Je hebt een week om een topic te openen. Veel plezier!

    Groetjes,
    Yoda






    Regels;
    -Denk goed na of je de gehele wedstrijd meedoet! Mocht je stoppen zorg dan voor vervanging! (evt van het reservelijstje)
    -Hulp van bèta's is ten strengste verboden.
    -Schrijf een nieuw verhaal voor deze wedstrijd, lever dus geen oud verhaal in.
    -Plagiaat is verboden, kom ik erachter dat je dit hebt gedaan schop ik je direct uit de wedstrijd. (géén discussie)
    -Kraak het werk van anderen niet af.
    -Ondanks uitstel niet ingeleverd? >geen punten voor die ronde, meer dan 1x niet ingeleverd> je ligt eruit. (géén discussie)
    -Naamsverandering doorgeven.
    -Ruzie of ergernis? >wedstrijdhouder.
    -Houd je ten alle tijden aan de huisregels van Quizlet.

    Wat kan je verwachten van deze wedstrijd;
    7 rondes schrijf je een verhaal naar de opdracht deze staan allemaal in het thema van Harry Potter en de personages. Voor elk verhaal heb je 7 dagen de tijd (er worden 3 extra dagen gerekend voor de mensen met uitstel) Als alles volgens rolletjes loopt komt op de 11e dag de uitslag. Inleveren doe je via een pb naar de wedstrijdhouder, niet ook naar de andere juryleden. Je krijgt voor elk verhaal een cijfer, je eindcijfer is het gemiddelde hiervan en van de bonusronde (als je daar aan mee hebt gedaan) NB: niemand valt af in deze wedstrijd, je doet dus tot het eind mee, pas dan komt er één winnaar.

    Uitstel en jokers;
    Uitstel is mogelijk mits je een goede reden hebt. Het mag niet meer dan 5x p.p. Max 24uur van te voren. Ik werk niet met jokers (aan het eind één van je opdrachten laten vallen) alles telt even hard mee. Lever je iets niet in ivm met te weinig tijd ondanks uitstel krijg je een gemiddelde van 6 rondes ipv 7. Let op! dit is p.p. maar 1x mogelijk! Doe je het nog een keer lig je eruit. Als 8e ronde komt er nog een bonus ronde die telt als extra ronde mee om je cijfer op te halen. Mocht je covers gemaakt hebben en zijn deze ook nog aardig gelukt telt ook dit mee in de bonusronde.

    Waar letten we op met beoordelen;
    -Originaliteit.
    -Het houden aan de opdracht.
    -Spelling, grammatica, zinsopbouw, ABN.
    -Interpunctie, alinea's, woordgebruik.
    -Lengte (aantal woorden)
    -Gebruik termen en namen uit HP. (Gebruik óf in al je verhalen de Engelse namen óf de Nederlandse, graag doorgeven)
    -Cover (voor in de bonus ronde)

    Wat kan je winnen;
    Een koekje :Y)
    Nee grapje:
    -Als ik credis heb krijgen nr 1 2 3 credits, maar reken maar op reclame. Je doet dus mee voor de eer en de lol.

    Jury; Ik zoek geen juryleden meer.
    1.Younique (Wedstrijdhouder)
    2.Parachutes
    3.Square

    Deelnemers; -Min 5, max 10 gemotiveerde deelnemers- inschrijvingen zijn gesloten!

          1.Karev;
    Opdracht 1: 7.8~Uitstel+Ingeleverd.
    Opdracht 2: Ingeleverd.
    Opdracht 3:
          2.Dempsey;
    Opdracht 1: 6.4~Uitstel+Ingeleverd.
    Opdracht 2: Uitstel.
    Opdracht 3:
          3.Eriugena
    Opdracht 1:
    Opdracht 2:
    Opdracht 3: Ingeleverd.
          4.Macabre;
    Opdracht 1: Uitstel+Niet ingeleverd.
    Opdracht 2: Uitstel.+Ingeleverd.
    Opdracht 3:
          5.Macavity;
    Opdracht 1: Niet ingeleverd.
    Opdracht 2: Uitstel.+Niet ingeleverd.

          6.MistSnitch;
    Opdracht 1: 7.7~Uitstel+Ingeleverd.
    Opdracht 2: Ingeleverd.
    Opdracht 3:
          7.Liberacorpus;
    Opdracht 1: 7.6~Ingeleverd
    Opdracht 2: Niet ingeleverd.
    Opdracht 3:
          8.Barnabas;
    Opdracht 1: Niet ingeleverd.
    Opdracht 2: Niet ingeleverd.

          9.Arryn;
    Opdracht 1: 6.1~Uitstel+Ingeleverd.
    Opdracht 2: Uitstel+Ingeleverd.
    Opdracht 3:
          10.MyGlasses;
    Opdracht 1: Te laat ingeleverd.
    Opdracht 2: Uitstel.+Ingeleverd.
    Opdracht 3:


    -Reservelijst mocht er iemand stoppen -max 3-
    1.
    2.
    3.


    Oude topics;



    Vragen mag je gerust stellen.

    Opdracht 1; The Marauders.
    Wat: Kies 1 van de Marauders, beschrijf hun reactie op hun Zweinsteinbrief en hun eerste schoolweek (of delen daarvan)
    Aantal woorden: Het minimum aantal woorden is 1.500, er is geen max.
    Perspectief: Het perspectief is vrij.
    Deadline: 26/05/'13 12:00 's middags
    Uitstel deadline: 29/05/'13 24:00 's avonds


    Opdracht 2; The Death Eaters.
    Wat: Kies één Dooddoener (buiten de keuze: Draco, Narcissa, Lucius) beschrijf hun in een gevecht, gebruik hierin hun favoriete spreuk. Let op! Het gevecht moet bestaan in de boeken maar hoeft niet exact te verlopen zo als J.K. Rowling het geschreven heeft.
    Aantal woorden: min: 1.000 max: /
    Perspectief: ik-vorm
    Deadline: 6/6/'13 24:00 's avonds
    Uitstel deadline: 9/6/'13 24:00 's avonds


    Opdracht 3; The Pupils.
    Wat: Kies een van de volgende leerlingen: Loena, Marcel, Daan, Parvati, Patty, Daphne, Cho, Belinda, Karel of George. Beschrijf hoe hun toekomst eruit ziet na de Slag om Zweinstein (mag afwijken van J.K.Rowlings verhaal)
    Aantal woorden: min: 1.300 max: 2.700
    Perspectief: vrij
    Deadline: 25/6/'13 24:00 's avonds
    Uitstel deadline: 28/6/'13 24:00 's avonds

    [ bericht aangepast op 12 juni 2013 - 17:42 ]


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Sorry, er kwam iets tussen!

    Cijfers staan in de beginpost, commentaar in de story!


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Oh jee, als opdracht 1 al net een voldoende is... Dan gaat opdracht 2 echt een ramp zijn.


    Chaos is a ladder.

    ^^We zijn behoorlijk streng, maar hoe origineler je bent hoe minder de andere punten meetellen!


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Younique schreef:
    ^^We zijn behoorlijk streng, maar hoe origineler je bent hoe minder de andere punten meetellen!

    Ik hoop maar dat opdracht 2 iets beter zal zijn, haha. Vond opdracht 1 zelf heel goed gaan namelijk en dan toch zo'n laag cijfer en opdracht 2 ging helemaal niet goed, had ik het idee. Dus daar vrees ik echt voor. (x
    Ik hoop niet dat opdracht 2 een onvoldoende is, dat werkt zo demotiverend vind ik. (krul)


    Chaos is a ladder.

    Cullens schreef:
    (...)
    Ik hoop maar dat opdracht 2 iets beter zal zijn, haha. Vond opdracht 1 zelf heel goed gaan namelijk en dan toch zo'n laag cijfer en opdracht 2 ging helemaal niet goed, had ik het idee. Dus daar vrees ik echt voor. (x
    Ik hoop niet dat opdracht 2 een onvoldoende is, dat werkt zo demotiverend vind ik. (krul)


    Ik ken het, mijnntip: lees het commentaar zurgvuldig door


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Nog 200 woorden. Dit is echt de meest waardeloze SA die ik ooit heb geschreven. :/


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Macabre schreef:
    Nog 200 woorden. Dit is echt de meest waardeloze SA die ik ooit heb geschreven. :/


    Kan gebeuren (;


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Alleen Macavity en MyGlasses moeten nog inleveren maar jullie hebben tot 00'00 de tijd.


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Younique schreef:
    ^^We zijn behoorlijk streng, maar hoe origineler je bent hoe minder de andere punten meetellen!


    Ik vind originaliteit ook het belangrijkste! Ook kijk ik vooral naar de loop van het verhaal; of het een mooi geheel vormt, of het lekker loopt en natuurlijk ook of de verhaallijn aanspreekt. Verder let ik als bèta natuurlijk ook goed op de spelling, maar dat vind ik niet het allerbelangrijkste.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ik vind originaliteit ook het belangrijkste! Ook kijk ik vooral naar de loop van het verhaal; of het een mooi geheel vormt, of het lekker loopt en natuurlijk ook of de verhaallijn aanspreekt. Verder let ik als bèta natuurlijk ook goed op de spelling, maar dat vind ik niet het allerbelangrijkste.



    Nee ik kijk ook vooral of het lekker doorloopt en alles aansluit want als ik het niet lekker achterelkaar door kan lezen boeit het me vaak ook vrij weinig.


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Het gaat mij echt niet lukken tegen vanavond. Sorry.


    •*• Lululu •*•

    Leuk om die beoordeling te lezen!
    Alleen jammer dat ik die spellingsfouten niet kon goedmaken in mijn 2de opdracht want volgens mij heb ik die allemaal opnieuw gemaakt :)


    I wanna be a wizard!

    MistSnitch schreef:
    Leuk om die beoordeling te lezen!
    Alleen jammer dat ik die spellingsfouten niet kon goedmaken in mijn 2de opdracht want volgens mij heb ik die allemaal opnieuw gemaakt :)


    Ja, dat komt omdat ik geen tijd had om sneller na te kijken. :x


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Haha, mijn Spelling.. :'D


    •*• Lululu •*•

    Younique schreef:
    (...)

    Ja, dat komt omdat ik geen tijd had om sneller na te kijken. :x


    Niet erg hoor :)


    I wanna be a wizard!