• Ik heb toestemming van Yoda.
    hallo Leviosae,

    hierbij heb je toestemming om te beginnen met je Harry Potter schrijfwedstrijd. Je hebt een week om een topic te openen. Veel plezier!

    Groetjes,
    Yoda






    Regels;
    -Denk goed na of je de gehele wedstrijd meedoet! Mocht je stoppen zorg dan voor vervanging! (evt van het reservelijstje)
    -Hulp van bèta's is ten strengste verboden.
    -Schrijf een nieuw verhaal voor deze wedstrijd, lever dus geen oud verhaal in.
    -Plagiaat is verboden, kom ik erachter dat je dit hebt gedaan schop ik je direct uit de wedstrijd. (géén discussie)
    -Kraak het werk van anderen niet af.
    -Ondanks uitstel niet ingeleverd? >geen punten voor die ronde, meer dan 1x niet ingeleverd> je ligt eruit. (géén discussie)
    -Naamsverandering doorgeven.
    -Ruzie of ergernis? >wedstrijdhouder.
    -Houd je ten alle tijden aan de huisregels van Quizlet.

    Wat kan je verwachten van deze wedstrijd;
    7 rondes schrijf je een verhaal naar de opdracht deze staan allemaal in het thema van Harry Potter en de personages. Voor elk verhaal heb je 7 dagen de tijd (er worden 3 extra dagen gerekend voor de mensen met uitstel) Als alles volgens rolletjes loopt komt op de 11e dag de uitslag. Inleveren doe je via een pb naar de wedstrijdhouder, niet ook naar de andere juryleden. Je krijgt voor elk verhaal een cijfer, je eindcijfer is het gemiddelde hiervan en van de bonusronde (als je daar aan mee hebt gedaan) NB: niemand valt af in deze wedstrijd, je doet dus tot het eind mee, pas dan komt er één winnaar.

    Uitstel en jokers;
    Uitstel is mogelijk mits je een goede reden hebt. Het mag niet meer dan 5x p.p. Max 24uur van te voren. Ik werk niet met jokers (aan het eind één van je opdrachten laten vallen) alles telt even hard mee. Lever je iets niet in ivm met te weinig tijd ondanks uitstel krijg je een gemiddelde van 6 rondes ipv 7. Let op! dit is p.p. maar 1x mogelijk! Doe je het nog een keer lig je eruit. Als 8e ronde komt er nog een bonus ronde die telt als extra ronde mee om je cijfer op te halen. Mocht je covers gemaakt hebben en zijn deze ook nog aardig gelukt telt ook dit mee in de bonusronde.

    Waar letten we op met beoordelen;
    -Originaliteit.
    -Het houden aan de opdracht.
    -Spelling, grammatica, zinsopbouw, ABN.
    -Interpunctie, alinea's, woordgebruik.
    -Lengte (aantal woorden)
    -Gebruik termen en namen uit HP. (Gebruik óf in al je verhalen de Engelse namen óf de Nederlandse, graag doorgeven)
    -Cover (voor in de bonus ronde)

    Wat kan je winnen;
    Een koekje :Y)
    Nee grapje:
    -Als ik credis heb krijgen nr 1 2 3 credits, maar reken maar op reclame. Je doet dus mee voor de eer en de lol.

    Jury; Ik zoek geen juryleden meer.
    1.Younique (Wedstrijdhouder)
    2.Parachutes
    3.Square

    Deelnemers; -Min 5, max 10 gemotiveerde deelnemers- inschrijvingen zijn gesloten!

          1.Karev;
    Opdracht 1: 7.8~Uitstel+Ingeleverd.
    Opdracht 2: Ingeleverd.
    Opdracht 3:
          2.Dempsey;
    Opdracht 1: 6.4~Uitstel+Ingeleverd.
    Opdracht 2: Uitstel.
    Opdracht 3:
          3.Eriugena
    Opdracht 1:
    Opdracht 2:
    Opdracht 3: Ingeleverd.
          4.Macabre;
    Opdracht 1: Uitstel+Niet ingeleverd.
    Opdracht 2: Uitstel.+Ingeleverd.
    Opdracht 3:
          5.Macavity;
    Opdracht 1: Niet ingeleverd.
    Opdracht 2: Uitstel.+Niet ingeleverd.

          6.MistSnitch;
    Opdracht 1: 7.7~Uitstel+Ingeleverd.
    Opdracht 2: Ingeleverd.
    Opdracht 3:
          7.Liberacorpus;
    Opdracht 1: 7.6~Ingeleverd
    Opdracht 2: Niet ingeleverd.
    Opdracht 3:
          8.Barnabas;
    Opdracht 1: Niet ingeleverd.
    Opdracht 2: Niet ingeleverd.

          9.Arryn;
    Opdracht 1: 6.1~Uitstel+Ingeleverd.
    Opdracht 2: Uitstel+Ingeleverd.
    Opdracht 3:
          10.MyGlasses;
    Opdracht 1: Te laat ingeleverd.
    Opdracht 2: Uitstel.+Ingeleverd.
    Opdracht 3:


    -Reservelijst mocht er iemand stoppen -max 3-
    1.
    2.
    3.


    Oude topics;



    Vragen mag je gerust stellen.

    Opdracht 1; The Marauders.
    Wat: Kies 1 van de Marauders, beschrijf hun reactie op hun Zweinsteinbrief en hun eerste schoolweek (of delen daarvan)
    Aantal woorden: Het minimum aantal woorden is 1.500, er is geen max.
    Perspectief: Het perspectief is vrij.
    Deadline: 26/05/'13 12:00 's middags
    Uitstel deadline: 29/05/'13 24:00 's avonds


    Opdracht 2; The Death Eaters.
    Wat: Kies één Dooddoener (buiten de keuze: Draco, Narcissa, Lucius) beschrijf hun in een gevecht, gebruik hierin hun favoriete spreuk. Let op! Het gevecht moet bestaan in de boeken maar hoeft niet exact te verlopen zo als J.K. Rowling het geschreven heeft.
    Aantal woorden: min: 1.000 max: /
    Perspectief: ik-vorm
    Deadline: 6/6/'13 24:00 's avonds
    Uitstel deadline: 9/6/'13 24:00 's avonds


    Opdracht 3; The Pupils.
    Wat: Kies een van de volgende leerlingen: Loena, Marcel, Daan, Parvati, Patty, Daphne, Cho, Belinda, Karel of George. Beschrijf hoe hun toekomst eruit ziet na de Slag om Zweinstein (mag afwijken van J.K.Rowlings verhaal)
    Aantal woorden: min: 1.300 max: 2.700
    Perspectief: vrij
    Deadline: 25/6/'13 24:00 's avonds
    Uitstel deadline: 28/6/'13 24:00 's avonds

    [ bericht aangepast op 12 juni 2013 - 17:42 ]


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Proudfoot schreef:
    (...)Ik verbied het jou om mee te doen :(


    Uh, wat? Waarom? D:
    Maar ik doe sowieso niet mee, ik ben jurylid.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik doe ook mee. Moeten we nog onze keuze opgeven voor welke Marauder?


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    LittleBirdie schreef:
    Ik doe ook mee. Moeten we nog onze keuze opgeven voor welke Marauder?


    Neeuh daar komen we snel genoeg achter als we je verhaal lezen


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Square schreef:
    (...)

    Uh, wat? Waarom? D:
    Maar ik doe sowieso niet mee, ik ben jurylid.
    Juryleden kunnen ook meedoen.
    En ik verbied jou het omdat als jij meedoet, niemand meer een kans krijgt.


    Some people are art and do art at the same time

    Proudfoot schreef:
    (...)Juryleden kunnen ook meedoen.
    En ik verbied jou het omdat als jij meedoet, niemand meer een kans krijgt.[/quote


    Haha Square heeft al gezegd dat ze niet mee wil doen dus wees gerust.


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    De inschrijvingen zijn gesloten! Ik zoek alleen nog 3 lieve Q'ers die achterban willen zijn.


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Proudfoot schreef:
    (...)Juryleden kunnen ook meedoen.
    En ik verbied jou het omdat als jij meedoet, niemand meer een kans krijgt.


    Het lijkt me een beetje vreemd als een jurylid meedeed. Dan zou ik mijn eigen verhaal moeten beoordelen. Zo onpartijdig ben ik nou ook weer niet. :')
    Met dat laatste ben ik het niet eens, maar je hoeft je er dus sowieso geen zorgen over te maken.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Een vraagje: moeten de achtergronden van de personages waarheidsgebonden blijven? Ik doe dat wel, maar wil het toch even weten, haha (":


    Miep

    Macavity schreef:
    Een vraagje: moeten de achtergronden van de personages waarheidsgebonden blijven? Ik doe dat wel, maar wil het toch even weten, haha (":


    Je bedoelt of het moet aansluiten op wat J.K.Rowling heeft gezegd? In deze opdracht wel ja anders staat het erbij dat je mag afwijken


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Leviosae schreef:
    (...)

    Je bedoelt of het moet aansluiten op wat J.K.Rowling heeft gezegd? In deze opdracht wel ja anders staat het erbij dat je mag afwijken


    Mooizo, want dat gaat wel lukken. Ik ken zo'n beetje de hele geschiedenis van de marauders uit m'n hoofd. ;p


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Oké lol, dit kon ik me bedenken voor dat ik me inschreef, blijkbaar niet gedaan en dat is ook dom van me. Ik kan niet verdergaan dan een paar zinnen :/ dit komt doordat ik zowat veel dingen niet weet van hp en de boeken, ik heb wel veel gelezen maar als ik ze lees concentreer ik me niet zo goed.. Dus ik kan niks onthouden ervan of begrijpen, sorry!
    Ik wil me hierbij uitschrijven..
    Ik zie dat niemand in het reservelijstje staat so.. moet er een vervanger gezocht worden?


    Some people are art and do art at the same time

    Proudfoot schreef:
    Oké lol, dit kon ik me bedenken voor dat ik me inschreef, blijkbaar niet gedaan en dat is ook dom van me. Ik kan niet verdergaan dan een paar zinnen :/ dit komt doordat ik zowat veel dingen niet weet van hp en de boeken, ik heb wel veel gelezen maar als ik ze lees concentreer ik me niet zo goed.. Dus ik kan niks onthouden ervan of begrijpen, sorry!
    Ik wil me hierbij uitschrijven..
    Ik zie dat niemand in het reservelijstje staat so.. moet er een vervanger gezocht worden?



    Hoe kun je iets lezen en er bijna niets van onthouden? :') Maar anyway, je hoeft je hierom niet per se uit te schrijven. Je weet er vast wel íets van, lijkt me, en de Harry Potter Wiki is heel erg goed als naslagwerk, dus je kunt daar details opzoeken die je nodig hebt. Google heeft ook bijna altijd wel antwoorden op al je HP vragen - ik durf te wedden dat je zelfs zonder ook maar iets van HP te weten nog een prima fanfic zou kunnen schrijven puur met de info die op internet te vinden is. ^^
    Het zou erg jammer zijn als er nu al mensen zouden afvallen...

    [ bericht aangepast op 19 mei 2013 - 20:57 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)


    Hoe kun je iets lezen en er bijna niets van onthouden? :') Maar anyway, je hoeft je hierom niet per se uit te schrijven. Je weet er vast wel íets van, lijkt me, en de Harry Potter Wiki is heel erg goed als naslagwerk, dus je kunt daar details opzoeken die je nodig hebt. Google heeft ook bijna altijd wel antwoorden op al je HP vragen - ik durf te wedden dat je zelfs zonder ook maar iets van HP te weten nog een prima fanfic zou kunnen schrijven puur met de info die op internet te vinden is. ^^
    Het zou erg jammer zijn als er nu al mensen zouden afvallen...
    Dat eerste hoefde je niet zo letterlijk te nemen, ik onthoud er best wel veel van maar dna niet meer, dan iets minder maar net niet genoeg om er een hele fanfic over te maken.
    Over de tips: Echt bedankt, ik ga nu even kijken :3


    Some people are art and do art at the same time

    Ik ben sinds groep 6 verslaafd aan Harry Potter en weet echt téveel. Mhihihi. Het is zelfs zo erg dat ik de boeken lees en gewoon mee praat omdat ik het al ken. Ben vast niet de enige (:


    Miep

    Sorry voor mijn late reactie, ik was de hele dag aan het werk. ;p
    Maar ja, ik wil nog steeds graag jurylid zijn. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)