• Hoi,

    Ik moet voor bio een verslag maken met een paar andere meisjes en ik moest het hoofdstukje:Hoe komt het dat er steeds meer jongeren overgewicht krijgen? doen.
    Ik heb al veel opgezocht op google, maar die hebben het allemaal erover dat het er is, maar niet hoe het komt. Weten jullie misschien wat redenen?
    X


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Ongezond voedsel eten, tekort aan beweging door overmatig gamen/tv kijken of natuurlijk gewoon luiheid.

    [ bericht aangepast op 21 mei 2013 - 19:43 ]


    26 - 02 - '16

    Omdat fastfood overal verkrijgbaar is, ongezonde dingen vaak goedkoper en makkelijker zijn dan gezonde dingen, Amerikanisering (vergroting van porties etc) en omdat er zo weinig bewogen word.


    Your make-up is terrible

    Makkelijk toch? Veel fast-food eten en energy drinken. Natuurlijk helpt veel thuis hangen en niet sporten ook erg mee :Y)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Cas schreef:
    Omdat fastfood overal verkrijgbaar is, ongezonde dingen vaak goedkoper en makkelijker zijn dan gezonde dingen, Amerikanisering (vergroting van porties etc) en omdat er zo weinig bewogen word.

    + veel jongeren hebben bijbaantjes tegenwoordig en hebben dus zelf geld en kunnen het slechte eten makkelijker kopen dan eerst.


    The odds are néver in our favor.

    Overgewicht krijgen, alsof het een ziekte is.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Cas schreef:
    Omdat fastfood overal verkrijgbaar is, ongezonde dingen vaak goedkoper en makkelijker zijn dan gezonde dingen, Amerikanisering (vergroting van porties etc) en omdat er zo weinig bewogen word.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Licet schreef:
    Overgewicht krijgen, alsof het een ziekte is.


    Dat is het wel hoor. Later kan het overgaan tot obesitas en mobile obesitas. Dan word je echt ziek.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Licet schreef:
    Overgewicht krijgen, alsof het een ziekte is.


    Wat wil je dan zeggen? Je krijgt het inderdaad.
    Obesitas is trouwens een echte ziekte


    Your make-up is terrible

    Gamen, computeren, tv kijken is veel interessanter dan sporten, iets waar ik het wel mee eens ben, maar doordat vaak jongeren dit in combinatie met nul komma nul beweging en zoetigheid met veel suikers die worden opgeslagen als vetten, is er een grote hoeveelheid jongeren dat last heeft van overgewicht.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik gok door ongezond te eten. :Y)


    -

    Page394 schreef:
    (...)

    Dat is het wel hoor. Later kan het overgaan tot obesitas en mobile obesitas. Dan word je echt ziek.


    Als je overgewicht hebt puur omdat je ongezond leeft dat is het in mijn opinie geen ziekte.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Page394 schreef:
    (...)

    Dat is het wel hoor. Later kan het overgaan tot obesitas en mobile obesitas. Dan word je echt ziek.


    Dat is wel wat anders dan overgewicht. Het duurt wel even voordat je morbide obesitas hebt.

    Het komt doordat jongeren veel meer tijd besteden aan activiteiten waar je weinig voor hoeft te bewegen. Je hoeft niet meer op de fiets naar je vrienden, omdat je ook kunt bellen, skypen etc. Daarbij speelt fastfood ook mee, omdat at snel en gemakkelijk is, maar zeker niet goedkoper. Jongeren hebben nu echter wel meer te besteden, waardoor ze het zich kunnen veroorloven.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Groepsgedrag, supermarkten dicht bij school (bij mij gaan ze in ene pauze die maar 20 minuten duurt gauw naar de supermarkt, die is nog geen 5 minuten fietsen verderop). Slechte 'kantine voedsel', snoepautomaten op school, verheerlijking van al dat slechte eten begint al op jonge leeftijd door koekjes met bijvoorbeeld dora-verpakkingen en ze dan laag neer te zetten op ooghoogte van jonkies, speelgoedjes/verzameldingen/spelletjessites etc. bij koekjes.

    Aahm.. Programma's die laten denken dat zoveel vreten en zuipen normaal is? En ouders die hun kinderen alles zo maar laten vreten, jongeren gaan steeds minder sporten. Oh en al het internet enzo wat we tegenwoordig hebben, zorgt er ook voor dat jongeren binnen blijven hangen.

    Zo, dat zijn aardig wat argumenten, nietwaar? :Y)

    [ bericht aangepast op 21 mei 2013 - 19:58 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ikzelf heb overgewicht [niet extreem veel of zo, ongeveer 10 kilo te zwaar] en dat terwijl ik nog geen eens zo heel ongezond eet. Ik ken mensen om mij heen die veel ongezonder eten. Maar het probleem zit bij mij bij het bewegen. Ik vind alles qua bewegen en sporten ronduit een complete nachtmerrie. Walgelijk gewoon.


    Chaos is a ladder.

    Licet schreef:
    (...)

    Als je overgewicht hebt puur omdat je ongezond leeft dat is het in mijn opinie geen ziekte.


    Oké, dat kan jij vinden. Obesitas is sowieso wel een ziekte, het is in 2008 erkent als een chronische ziekte.


    "I solemnly swear that i am up to no good."