• Hoi,

    Ik moet voor bio een verslag maken met een paar andere meisjes en ik moest het hoofdstukje:Hoe komt het dat er steeds meer jongeren overgewicht krijgen? doen.
    Ik heb al veel opgezocht op google, maar die hebben het allemaal erover dat het er is, maar niet hoe het komt. Weten jullie misschien wat redenen?
    X


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Page394 schreef:
    (...)

    Dat is het wel hoor. Later kan het overgaan tot obesitas en mobile obesitas. Dan word je echt ziek.


    Pst, morbide obesitas. Niet mobile. Hell, als ze wat meer bewogen werden ze niet dik.

    Mensen eten niet genoeg appeltjes!


    quidquid excusatio prandium pro

    Genen :Y). En bovenstaande redenen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Okammy schreef:
    Pst, morbide obesitas. Niet mobile. Hell, als ze wat meer bewogen werden ze niet dik.

    Mensen eten niet genoeg appeltjes!

    Ik weet nog dat ik ergens in een kantine liep waarbij een appel gewoon 2 euro kostte en een zakje paprika chips 0,80 cent. Weet niet meer waar, maar ik stond echt perplex bij de kassa.


    Chaos is a ladder.

    Aanleg, omgeving, sociaal gedrag (overnemen van ouders), fysieke omgeving (geen mogelijkheden in omgeving tot bewegen, daardoor sneller binnen blijven tv kijken), lagere sociaal-economische status, aanleg.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Vroeger (heeeeeel erg lang geleden) moest men vechten om eten. Eten was schaars in die tijd, waardoor men probeerde zoveel mogelijk calorieën binnen te krijgen. Inmiddels zijn wij nog niet zo geëvolueerd dat dit veranderd is, dus vinden wij voedsel waar veel calorieën lekkerder, dat trekt ons meer aan. En wat heeft veel calorieën? Juist, wat wij nu ongezonde dingen noemen. Wat we lekkerder vinden, eten we sneller en meer, dus mede hierom zal men sneller teveel calorieën binnenkrijgen, wat een van de grootste redenen van overgewicht is.


    From these ashes, I will rise

    Ancore schreef:
    Vroeger (heeeeeel erg lang geleden) moest men vechten om eten. Eten was schaars in die tijd, waardoor men probeerde zoveel mogelijk calorieën binnen te krijgen. Inmiddels zijn wij nog niet zo geëvolueerd dat dit veranderd is, dus vinden wij voedsel waar veel calorieën lekkerder, dat trekt ons meer aan. En wat heeft veel calorieën? Juist, wat wij nu ongezonde dingen noemen. Wat we lekkerder vinden, eten we sneller en meer, dus mede hierom zal men sneller teveel calorieën binnenkrijgen, wat een van de grootste redenen van overgewicht is.

    Mensen neigden vroeger, en ook nu, naar zoete dingen ^^


    "I shut my eyes in order to see.'

    Omdat er techniek is ontstaan is de computer en meer van die rotzooi waardoor je niet naar buiten gaat, ontstaan. Daardoor gaan veel kinderen minder naar buiten en blijven de hele dag achter hun computer, laptop of zelfs achter de tv.
    Ongezond eten en gewoon lui zijn, that's all.

    [ bericht aangepast op 21 mei 2013 - 22:35 ]


    Some people are art and do art at the same time

    Proudfoot schreef:
    Omdat er techniek is ontstaan is de computer en meer van die rotzooi waardoor je niet naar buiten gaan, ontstaan. Daardoor gaan veel kinderen minder naar buiten en blijven de hele dag achter hun computer, laptop of zelfs achter de tv.
    Ongezond eten en gewoon lui zijn, that's all.

    Really? 'Gewoon lui zijn'...


    "I shut my eyes in order to see.'

    Alayne schreef:
    (...)
    Mensen neigden vroeger, en ook nu, naar zoete dingen ^^

    Dat zei ik toch? :') ik bedoelde het wel in ieder geval...


    From these ashes, I will rise

    Alayne schreef:
    (...)
    Really? 'Gewoon lui zijn'...
    Ja. Van lui zijn wordt je toch niet dun? :'D


    Some people are art and do art at the same time

    Ancore schreef:
    (...)
    Dat zei ik toch? :') ik bedoelde het wel in ieder geval...

    Nee, jij zegt iets over calorierijke dingen! Ik voeg daaraan toe dat mensen ook naar zoet neigen. :Y)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Proudfoot schreef:
    (...)Ja. Van lui zijn wordt je toch niet dun? :'D

    No shit.

    Een kind heeft niet altijd gewoon maar overgewicht, omdat het simpelweg 'te lui' is... daar spelen zóveel meer factoren aan mee.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Alayne schreef:
    (...)
    No shit.

    Een kind heeft niet altijd gewoon maar overgewicht, omdat het simpelweg 'te lui' is... daar spelen zóveel meer factoren aan mee.
    Als je goed kijkt naar mijn post bedoel ik niet dat je van alleen lui zijn dik wordt. Ook van ongezonde dingen. Als je iets lekker vindt (vaak de ongezonde voedsel) blijf je er van eten.


    Some people are art and do art at the same time

    Alayne schreef:
    (...)
    Nee, jij zegt iets over calorierijke dingen! Ik voeg daaraan toe dat mensen ook naar zoet neigen. :Y)

    Aja, dat klopt. We dachten in ieder geval wel in dezelfde richting (:


    From these ashes, I will rise

    Proudfoot schreef:
    (...)Als je goed kijkt naar mijn post bedoel ik niet dat je van alleen lui zijn dik wordt. Ook van ongezonde dingen. Als je iets lekker vindt (vaak de ongezonde voedsel) blijf je er van eten.

    Geloof me, ik heb heel goed naar je post gekeken :Y) Misschien moet je 't anders formuleren.


    "I shut my eyes in order to see.'