• Ik begin binnenkort aan een nieuw verhaal, ik heb verder nog niet veel kunnen uitwerken, maar ik wil het hierbij over een ziekte hebben.
    In mijn verhaal wilde ik dus graag de ziekte ALS (Amyotrofe Laterale Sclerose) aan bod brengen.
    Als is een dodelijke neurotische ziekte en het breekt langzaam je spierweefsel af tot ze verlammen, dit begint meestal in de benen.
    De levensduur van iemand waarbij ALS is geconstateerd is gemiddeld 5 jaar, aangezien (meestal) na die tijd uiteindelijk je ademhalingsspieren ook verlammen en je dus doodgaat. (Dit gaat meestal gepaard met een longontsteking).

    Nu is dus mijn idee om hier een verhaal over te schrijven, enkel weet ik niet of ik mijn hoofdpersonage de ziekte wel 'wil geven'. Aan de ene kant lijkt het me wel het beste idee, maar aan de andere kant vind ik een klein zusje of zo ook een goed idee.
    Wat denken jullie? (Ik ga sowieso uit beide oogpunten schrijven, dus de zieke persoon, en degene het dichtst bij.)


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Het is een heel zwaar onderwerp, de dood en deze heftige ziekte. Misschien kun je de eerste keer dat je over deze ziekte schrijft - ik weet niet of je vaker over neurotische ziektes schrijft - een familielid de ziekte "geven" dan de hoofdpersoon. Dit onderwerp laat je niet koud, anders zou je er niet over schrijven. Schrijf waar jij je het prettigst bij voelt, je kunt altijd een ander verhaal schrijven om de ideëen die je hier niet in kwijt kunt, daarin te verwerken. Ik vind dat je een mooi thema kiest; het is actueel de laatste tijd en ook gevoelig.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Mitchell heeft er eens een SA over geschreven, misschien moet je die eens lezen voor een idee?


    Your make-up is terrible

    Cas schreef:
    Mitchell heeft er eens een SA over geschreven, misschien moet je die eens lezen voor een idee?

    Dat wilde ik net zeggen: Slowly Dying || Een A.L.S. verhaal ||

    [ bericht aangepast op 22 mei 2013 - 10:41 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Thanks Guys zal er zeker naar kijken dankjewel Mitchell en Nikki!
    @pabiloso ik schrijf wel vaker over neurotische ziektes dus ik kan me er wel wat bij voorstellen, naar mijn gevoel. Ik weet natuurlijk niet hoe het is om het echt te beleven.
    Ik denk er wel over na want het hoofdpersonage deze ziekte 'geven' kijkt me ook weer eens wat anders.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Wauw Mitch, wat een mooi verhaal! Ik had hem trouwens al gelezen, haha!
    Maar ik ben eruit! Ik doe het bij mijn hoofdpersonage, ik wilde ook iets met haar partner doen namelijk.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Valentino schreef:
    Wauw Mitch, wat een mooi verhaal! Ik had hem trouwens al gelezen, haha!
    Maar ik ben eruit! Ik doe het bij mijn hoofdpersonage, ik wilde ook iets met haar partner doen namelijk.

    Danku :Y) En wat ben je toch weer slim ;p


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Danku :Y) En wat ben je toch weer slim ;p


    Ghehe, ik zag heel toevallig mijn reactie staan bij je verhaal, vandaar. (A)


    We'll still love each other, forever and always. <3

    De meeste ALS patiënten halen helaas de 5 jaar niet, maar het is het is een 'leuk' idee.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Het is een zwaar onderwerp. Iemand uit de kerk, waar ik verplicht heen moet, is eraan overleden. Het was verschrikkelijk om te zien dat ze steeds minder kon en eigenlijk langzaam aan het sterven was.. Ik zou het wel lezen trouwens.


    26 - 02 - '16