• Ik heb een heel slecht slaappatroon ontwikkeld, vaak ging ik pas tegen 3 uur 's nachts naar bed en sliep ik tot 11 uur 's ochtends. Nu ga ik echter al een paar weken (3 of 4) rond 12 uur naar bed, vaak nog iets eerder zelfs. Het probleem is alleen dat ik niet meteen in slaap val, ik doe best lang over en ik word echt op heel verschillende tijden wakker, maar altijd te vroeg. Soms om 7 uur, soms om 8 uur, maar nooit later dan 9 uur. Aangezien ik overdag heel veel sport de laatste tijd verbruik ik ook veel meer energie dan hiervoor (op aanraden van de dokter), maar ik slaap niet langer, eerder korter. Overdag ben ik echt heel moe en val ik in slaap als ik mezelf de kans ertoe geef en dit is zo vervelend. Ik wil gewoon genoeg slapen. Weet iemand misschien waarom dit kan of hoe ik het kan oplossen?


    Your make-up is terrible

    Ik herken het :c


    26 - 02 - '16

    Misschien warme melk voor het slapen?


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    MissCastle schreef:
    Misschien warme melk voor het slapen?


    Dat liever niet, behalve dat ik warme melk vies vind, is het ook nog een slecht voor je.


    Your make-up is terrible

    Ik ga eigenlijk altijd pas naar bed als ik moe ben. Heb ik wel spijt van in de ochtend. Wat ik ook vaak doe is een het bad of een hete douche nemen. Of thee. dat helpt vaak wel.


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Je zegt net dat je 3 of 4 weken rond 12 uur gaat slapen, het kan zijn dat je er nog aan moet wennen, want 3/4 weken is opzich niet veel.
    Maar het kan ook aan stress liggen, daar hebben veel mesen last van.
    Drink je wel eens energydrank ?? Probeer er dan geen meer te drinken na 8 uur 's avonds, ik kan vaak ook niet in slaap komen als ik het 's avonds nog drink.
    Drink thee of (warme) melk voor je gaat slapen.

    Humphries schreef:
    Je zegt net dat je 3 of 4 weken rond 12 uur gaat slapen, het kan zijn dat je er nog aan moet wennen, want 3/4 weken is opzich niet veel.
    Maar het kan ook aan stress liggen, daar hebben veel mesen last van.
    Drink je wel eens energydrank ?? Probeer er dan geen meer te drinken na 8 uur 's avonds, ik kan vaak ook niet in slaap komen als ik het 's avonds nog drink.
    Drink thee of (warme) melk voor je gaat slapen.


    Ik drink hooguit water of thee voor ik slapen. Maar ik vind 3/4 weken behoorlijk lang om een slaapritme in te ontwikkelen hoor, meestal moet je het minstens een week aanhouden.
    Stress valt eigenlijk wel mee, aangezien ik op het moment niet echt verplichtingen heb, geen school, geen baan.
    Zoals eerder gezegd, warme melk is heel slecht voor je en daarbij lust ik het gelukkig ook niet. Thee drink ik al af en toe.


    Your make-up is terrible

    Je bent ten eerste nu met je slaapritme aan het rommelen, dat geeft sowieso wat onrust in je lichaam. Je bent gewend om om 3 uur op bed te gaan en dus kan je niet slapen om 12 uur en lig je even wakker, maar ik neem aan dat dat niet tot 3 uur is. Doordat je wel eerder op bed ligt (het maakt niet uit of je slaap of niet), wordt je eerder wakker.
    Als je sowieso de komende paar weken gewoon consequent om 12 uur te bed blijf gaan, zou je al iets beter moeten slapen, omdat je lichaam dan gewend is aan je nieuwe ritme. Je zult dus ook als het goed is weer later wakker worden.
    Als je over nog 3/4 weken nog niet normaal slaapt, ga niet naar je huisarts voor slaappillen of dergelijke. Maar ga aan de nachtrust thee, melatonine of ga in bad voor je op bed gaat. Melatonine is een stof die je lichaam zelf maakt als je gaat slapen om te kunnen slapen, maar als je problemen hebt, kun je ook een pilletje melatonine innemen. Het zijn dus geen slaappillen, maar slaaphulpen. Ik wilde namelijk ook niet aan de slaappillen en ben dus melatonine gaan gebruiken, omdat het natuurlijk is.

    [ bericht aangepast op 29 mei 2013 - 15:51 ]


    #WWED - What Would Emma Do?

    Overigens, probeer in het uur voor je op bed gaat (dus dan vanaf 11 uur bij jou) geen tv, laptop, telefoon, andere beeldschermen te gebruiken.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Junns schreef:
    Overigens, probeer in het uur voor je op bed gaat (dus dan vanaf 11 uur bij jou) geen tv, laptop, telefoon, andere beeldschermen te gebruiken.


    Maar dat is iets wat ik al zeker 7 jaar doe ondertussen. Het was eerst nog erger, laptop dicht en meteen in bed. Nu doe ik ook nog andere dingen voordat ik ga slapen. Ik weet trouwens niet wat ik moet gaan doen als ik mijn laptop weggelegd heb, tv kan ook niet en een boek lezen ook niet, bij mij is het echt zo dat ik dan de komende uren ga zitten lezen haha.

    Ik moet vrijdag naar de psycholoog en daar ga ik het probleem eens neergooien denk ik, eens kijken of zij iets weten.


    Your make-up is terrible

    Cas schreef:
    (...)

    Maar dat is iets wat ik al zeker 7 jaar doe ondertussen. Het was eerst nog erger, laptop dicht en meteen in bed. Nu doe ik ook nog andere dingen voordat ik ga slapen. Ik weet trouwens niet wat ik moet gaan doen als ik mijn laptop weggelegd heb, tv kan ook niet en een boek lezen ook niet, bij mij is het echt zo dat ik dan de komende uren ga zitten lezen haha.

    Ik moet vrijdag naar de psycholoog en daar ga ik het probleem eens neergooien denk ik, eens kijken of zij iets weten.


    Je kan ook muziek luisteren, gewoon lekker zitten met een kopje thee of wat ik al zei, lekker in bad gaan.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Junns schreef:
    (...)

    Je kan ook muziek luisteren, gewoon lekker zitten met een kopje thee of wat ik al zei, lekker in bad gaan.


    Ik heb geen bad, helaas. 8D God wat zou ik dat graag willen hebben eigenlijk. Lijkt me heerlijk om elke avond even in bad te gaan liggen.


    Your make-up is terrible

    Vergeten te zeggen, misschien werken hierdoor de tips niet;
    Ik gebruik ook geen slaappillen meer, en val nu toch in slaap, dit komt doordat ik een dwangneurose heb ontwikkeld en daar zelf heel erg loom -niet moe- van word, daardoor is het makkelijker voor mij in slaap te vallen. Meestal slaap ik 3/4 uurtjes en dat is enoeg voor mij.
    Oh en meestal bij de psycholoog beginnen ze over je gedachtegang, zeggen ze namelijk al een jaar tegen me. (cat)

    Sempra schreef:
    Vergeten te zeggen, misschien werken hierdoor de tips niet;
    Ik gebruik ook geen slaappillen meer, en val nu toch in slaap, dit komt doordat ik een dwangneurose heb ontwikkeld en daar zelf heel erg loom -niet moe- van word, daardoor is het makkelijker voor mij in slaap te vallen. Meestal slaap ik 3/4 uurtjes en dat is enoeg voor mij.
    Oh en meestal bij de psycholoog beginnen ze over je gedachtegang, zeggen ze namelijk al een jaar tegen me. (cat)


    Maar ik ben gediagnosticeerd met een depressie daar, dus ik denk dat ze dan misschien andere dingen kunnen aanvoeren omdat ze er wat ervaring mee hebben.
    3/4 uur is voor mij echt niet genoeg haha. Ik ben echt een lange slaper, ik heb veel slaap nodig. Vroeger leefde ik ook gewoon op 5/6 uurtjes per nacht, maar nu moet ik er echt wel 8 of zelfs meer hebben.


    Your make-up is terrible

    Volgens mij kan melatonine juist zorgen voor een regelmatig slaapritme. Omdat het een natuurlijk hormoon is, zal je, als je elke avond rond dezelfde tijd de pillen inneemt, uiteindelijk zonder de pillen in slaap vallen. Je lichaam raakt eraan gewend om rond deze tijd in slaap te vallen. Tenminste, ik gebruik het soms om na onregelmatige bedtijden weer een normaal ritme te krijgen. Het is ook niet verslavend en het voelt ook niet alsof je heftige medicijnen op hebt, omdat het een hormoon is dat je normaal zelf aanmaakt om in slaap te vallen. Voor de rest moet je niet denken "ik moet nu echt gaan slapen", want dan val je juist niet in slaap.
    Ik hoop dat je vanavond beter kan slapen (:


    From these ashes, I will rise