• Volgens mij was hier nog geen topic over.


    The story revolves around the protagonist Hibiki Kuze and his friend, Daichi Shijima, who sign up to a mysterious website called Nicea, which shows videos of how people will die. Later that day, as Hibiki and Daichi receive videos foretell their own deaths as a result of being crushed by a derailed train, a sudden quake occurs, causing the train to derail as predicted. Instead of dying, however, Hibiki and Daichi are given a second chance and become 'Summoners' capable of summoning personal demons to fight for them. Joined by a girl named Io Nitta and enrolling in a secret organization known as JP's, Hibiki and his companions must now fight against demons that emerge from the phones of those who have given up on life and also mysterious invaders that destroying their world known as Septentriones.

    Devil Survivor 2 the Animation is een anime gebasseerd op het gelijknamige spel voor de DS (Shin Megami Tensei: Devil Survivor 2), die nu airing is. Hij telt tot nu toe tien episodes, wat er in totaal dertien worden.
    Persoonlijk ben ik er heel enthousiast over en ik kijk iedere week weer uit naar de donderdag, als er een nieuwe episode uit komt. :3
    Op het begin lijkt het nogal een vreemd verhaal - omdat de demons dus opgeroepen worden via een app op de mobieltjes van de hoofdpersonen, maar dat went al heel snel.
    Er zit goed veel actie in, omdat er elke dag een gevecht plaats vindt tegen de Septentriones. Maar toch ligt de focus ook heel erg op 'het overleven' en daarmee ook veel vriendschap en de vraag of het juist is om een kleine groep mensen op te offeren voor de rest van de mensheid, is een vraag die eigenlijk de hele anime lang centraal ligt. De hoofdpersonen, vooral Hibiki, wordt constant met die vraag geconfronteerd.

    De Opening:


    Wie van jullie kent/kijkt deze anime ook? Of heeft het spel misschien wel gespeeld? (:
    Sowieso is dit echt een aanrader. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ziet er best wel gaaf uit, haha. Misschien dat ik voor de gein een aflevering ga kijken :p


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik kijk het wel leuk Demon die via je Mobiele telefoon op roept. Ik vind Hibiki Kuze wel het best uit de serie.


    Kawaii ^w^

    Lolwuttt random fanservice character.

    Lijkt me wel vet, ik zet 'm op mijn to-watch lijst waar ik hopelijk ooit nog aan kom. c: