• Geen topic gezien, dus maak er een aan. Als er wel eens is, moet deze gesloten worden


    'Rechtbank draait Zwarte Piet de nek om'

    AMSTERDAM -
    „De rechter heeft op juridisch vakkundige wijze Zwarte Piet de nek omgedraaid.” Dat zei juridisch adviseur Frank King donderdag namens de bezwaarmakers na de uitspraak over de Sinterklaasintocht in Amsterdam. „De rechtbank en ook wij hebben geschiedenis geschreven.”



    King meent dat het vonnis het begin is van een „essentiële verandering in onze samenleving”. Hoewel de uitspraak alleen betrekking heeft op de intocht in Amsterdam, moet volgens hem ook de rest van het land rekening houden met het oordeel.

    Burgemeester Eberhard van der Laan heeft zes weken de tijd om zijn besluit over de vergunning te herzien. „De argumenten van de rechter spreken voor zich, die kan hij niet aan de kant zetten.” De burgemeester moet volgens hem gaan praten met de zwarte mensen. „Zij zullen nooit zeggen dat ze Zwarte Piet wel goed vinden zoals hij is.”

    BRON; Telegraaf.nl


    Sorry, maar ik vind dit belachelijk. Doordat Surinamers lopen te zeuren is ons Zwarte Piet afgenomen. Ik vind het schandalig.

    [ bericht aangepast op 3 juli 2014 - 17:26 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Nee!
    Je hoeft die pieten toch niet anders te maken!
    Nu ben ik ook woest!


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    No... Zwarte piet moet blijven D:

    Sorry hoor, ik ken genoeg zwarte mensen en die vinden het alleen maar leuk. Ik vind het nu juist racistisch en discriminerend. Wat maakt het uit dat ze een andere kleur zijn? Maakt dat hun anders?


    wat was dit ookalweer

    En allemaal door 1 kutvrouw die haar bek niet kon houden en zonodig haar mening moest geven over een traditie in Nederland. Waar zij niks mee te maken heeft. Zullen we Kerstmis dan ook maar gelijk gaan afschaffen? Dat is namelijk kindermishandeling. Als we dan toch kinderachtig gaan doen.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    My inner rage

    Heh schreef:
    En allemaal door 1 kutvrouw die haar bek niet kon houden en zonodig haar mening moest geven over een traditie in Nederland. Waar zij niks mee te maken heeft. Zullen we Kerstmis dan ook maar gelijk gaan afschaffen? Dat is namelijk kindermishandeling. Als we dan toch kinderachtig gaan doen.

    Huh? Ben ik nou dom of...? Ik kan de link kerstmis en kindermishandeling niet helemaal leggen.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Wauw, dit is gewoon zo belachelijk dat ik even niks weet te zeggen.


    Because I love him, do I need another reason?

    Einmana schreef:
    (...)
    Huh? Ben ik nou dom of...? Ik kan de link kerstmis en kindermishandeling niet helemaal leggen.


    In verschillende versies van het "kerstverhaal" zijn of de helpers van de kerstman kinder elfjes of kinderen. Of in andere gelegenheden personen met een dwerggroei. Het verschild er echt aan hoe je het verteld.

    Laten wij dan ook maar Kerstmis en Pasen af schaffen, het ene is ook racistisch aangezien de kerstman altijd blank is en het andere is dierenmishandeling vanwege dat de kippen zoveel eieren moeten leggen rond die tijd.

    Ze kunnen de pot op! Ik begrijp best dat mensen het kwetsend kunnen vinden, maar nu verpest je het voor iedereen. Het is en blijft verdomme een kinderfeest en wie zeiken er altijd? Juist, de volwassen. Ze moeten leren zich er niet mee te bemoeien.


    Physics is awesome

    Serieus? Hoe kan je dat nu racistisch op vatten? het is een gewone blanke die zwart is van de roet, niet Sinterklaas z'n Afrikaanse slaaf of zo..


    Ex astris, sciencia

    Overigens word ik om deze uitspraak echt boos; „Zij zullen nooit zeggen dat ze Zwarte Piet wel goed vinden zoals hij is.”

    Ik kan je even vertellen. Genoeg mensen die ik ken die zwart/getint zijn hebben er geen probleem mee. Hoe die man het zegt is het alsof iedere zwarte/getinte persoon er tegen is. Terwijl het volgens mij maar een kleine groep is die dat is.


    wat was dit ookalweer

    Wat een bullshit.


    26 - 02 - '16

    Heh schreef:
    En allemaal door 1 kutvrouw die haar bek niet kon houden en zonodig haar mening moest geven over een traditie in Nederland. Waar zij niks mee te maken heeft. Zullen we Kerstmis dan ook maar gelijk gaan afschaffen? Dat is namelijk kindermishandeling. Als we dan toch kinderachtig gaan doen.


    Waarom moet de hele wereld alleen maar om Amerika en diens gewoontes draaien. Heel scheef dat wij 'discriminerend' bezig zijn, terwijl daar nog volop de gevolgen van de rassenscheiding bezig zijn! Echt bullshit dit...

    Blitzcrank schreef:
    Wat een bullshit.

    Was het maar bullshit en een grap ;\


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Avena schreef:
    (...)
    Was het maar bullshit en een grap ;\


    Mijn uitspraak doelde er meer op dat dit gewoon onzin is en nergens over gaat, maar oké.


    26 - 02 - '16

    Blitzcrank schreef:
    (...)

    Mijn uitspraak doelde er meer op dat dit gewoon onzin is en nergens over gaat, maar oké.


    Dat weet ik, en ik reageer erop met dat als reactie ;)

    [ bericht aangepast op 3 juli 2014 - 17:54 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.