• Ik zit niet te springen op commentaar. Goed bedoeld commentaar mag wel. (:

    Mijn vriend (22) en ik (19) willen graag trouwen. Mijn ouders en familie vonden het wel erg leuk en kijken er nu al naar uit, maar toen ik dat super trots aan mn vriendinnen vertelde waren hun reacties allesbehalve enthousiast. Nu vraag ik me dus af of het raar is om te trouwen op mijn leeftijd? Over en half jaar zijn we beide al een jaar ouder.

    Ik had het met die vriendinnen ook over dat we als we getrouwd zijn aan kinderen willen beginnen, maar dat vonden ze ook allemaal een slecht idee. Omdat we te jong waren (maakt de leeftijd nog uit als je volwassen en getrouwd bent? het is niet zo dat ik een tienermoeder word ofzo), geen geld zouden hebben (misschien niet super veel, maar wel genoeg om makkelijk van te leven) en niet samenwonen (dat kan geregeld worden).
    Ik mag dan wel haast geen ervaring hebben met kleine kinderen, maar dat betekend toch niet dat ik het niet zou kunnen?
    Of zie ik dit verkeerd en is er geen verschil tussen aan kinderen beginnen in een huwelijk of zonder huwelijk?


    Ik vergeet ook helemaal te zeggen dat we beide aan een andere kant van het land wonen... (Groningen en Schiphol) (A)



    Ik wil iedereen bedanken voor de reacties en als mensen er nog iets over willen zeggen hoor ik dat graag via een PB (:

    [ bericht aangepast op 12 juni 2013 - 22:55 ]

    Ik vind het wel jong om te trouwen en ook jong om aan kinderen te beginnen. Maar je moet het zelf weten, als jullie er zeker van zijn dat het gaat lukken dan moet je het gewoon doen ^^


    -

    Als je zo graag wil trouwen moet je dat gewoon doen (:


    16 - 09 - '17

    Mensen praten zoveel onzin.
    Mijn moeder is ook getrouwd met mijn vader toen ze 19 was en hij 23. Ze zijn toen ook gaan samenwonen en op haar 22ste werd ze zwanger, op haar 23ste bevallen van haar eerste kindje, mijn broer. Mijn vader was de enige die werkte en ze hebben het prima gered samen. Je hoeft niet veel geld te hebben om een kind op te voeden. 2 jaar laten kregen ze mij al en anderhalf jaar laten mijn zusje. Ze zijn nu toch mooi al 26 jaar getrouwd.
    Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt, niet waar anderen zich goed bij voelen.


    Your make-up is terrible

    Als je echt veel iemand hou, vind ik dat leeftijd geen probleem hoort te zijn ;)


    -

    Op zich tegen jong trouwen heb ik niks maar tegen nu al kinderen krijgen wel. Ik loop stage bij kleuters en kinderen kunnen heel lief en schattig zijn maar ze kosten ook heel veel geld. Ik heb een programma op tv gezien over tienermoeders en daar werd dan uit gerekend wat het gemiddeld kost om je baby goed te verzorgen, naar de kinderdag opvang te brengen. Dat is wel 7200 euro en dat is niet niks.


    Physics is awesome

    Assassin schreef:
    Mensen praten zoveel onzin.
    Mijn moeder is ook getrouwd met mijn vader toen ze 19 was en hij 23. Ze zijn toen ook gaan samenwonen en op haar 22ste werd ze zwanger, op haar 23ste bevallen van haar eerste kindje, mijn broer. Mijn vader was de enige die werkte en ze hebben het prima gered samen. Je hoeft niet veel geld te hebben om een kind op te voeden. 2 jaar laten kregen ze mij al en anderhalf jaar laten mijn zusje. Ze zijn nu toch mooi al 26 jaar getrouwd.
    Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt, niet waar anderen zich goed bij voelen.

    Mijn moeder trouwde ook op haar 19e en die is mooi al 11 jaar gescheiden. (cat)


    -

    Ik snap uberhaupt het nut van trouwen niet, so be my guest.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Ik heb niets tegen jong trouwen, maar wel tegen jong kinderen krijgen.


    Take risks and conquer your fears.

    Dat ligt gewoon aan een hele hoop dingen, hoe lang je elkaar al kent, wat voor opleidingen jullie volgen etc. etc.
    Over het algemeen vind ik het niet slim als mensen zo jong trouwen, omdat ze er vaak niet goed over nadenken, het kalverliefde is en het vaak in het honderd loopt, maar als je er écht goed over nagedacht hebt en je ouders vinden het prima enzo, waarom zou je het dan niet doen? (;

    Sinistre schreef:
    Ik snap uberhaupt het nut van trouwen niet, so be my guest.

    Haha, dit ook wel een beetje. Kost een hoop geld en voegt weinig extra's toe wat mij betreft. Mijn ouders hebben gewoon samen ringen gekocht etc. Lijkt mij genoeg (:

    [ bericht aangepast op 12 juni 2013 - 19:57 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    @Assassin & Wrennah
    Vind ik ook. (: En ik voel me er goed bij.

    @ Blutbad
    Ik zou eerder minder gaan werken dan dat mijn kind naar een opvang zou gaan. Maar ik geloof het wel als je zegt dat het prijzig is.

    @Genius
    Dat is wel jammer. Maar ik denk niet dat het aan de leeftijd ligt. Mensen die ouder trouwen hebben ook kans dat hun huwelijk niet goed gaat.

    Wretched schreef:
    @Assassin & Wrennah
    Vind ik ook. (: En ik voel me er goed bij.

    @ Blutbad
    Ik zou eerder minder gaan werken dan dat mijn kind naar een opvang zou gaan. Maar ik geloof het wel als je zegt dat het prijzig is.

    @Genius
    Dat is wel jammer. Maar ik denk niet dat het aan de leeftijd ligt. Mensen die ouder trouwen hebben ook kans dat hun huwelijk niet goed gaat.

    Weet ik, maar zij was er trots op dat haar ouders al zolang getrouwd waren en dat op jonge leeftijd, :'D Ik wilde alleen even laten zien dat het ook slecht kan aflopen.


    -

    @ Sinistre
    Het lijkt me wel fijn. Dan ben je echt van elkaar, en.. ja hoe leg je dat uit..

    @ Ubiquitous
    Hoe lang vind jij dat je elkaar minstens moet kennen?

    Mijn vriend werkt en ik ga nog naar school, maar ben bijna klaar met mn opleiding.

    Sinistre schreef:
    Ik snap uberhaupt het nut van trouwen niet, so be my guest.


    No growth of the heart is ever a waste

    Wretched schreef:
    @ Sinistre
    Het lijkt me wel fijn. Dan ben je echt van elkaar, en.. ja hoe leg je dat uit..

    @ Ubiquitous
    Hoe lang vind jij dat je elkaar minstens moet kennen?

    Mijn vriend werkt en ik ga nog naar school, maar ben bijna klaar met mn opleiding.


    Iig wel langer dan een jaartje en sowieso is het handig als je een keer samen op vakantie geweest bent voordat je samen gaat wonen, dan zit je namelijk ook 24 uur per dag op elkaars lip en weet je echt wat je aan elkaar hebt in zo'n vreemd land. Ik spreek niet uit ervaring hoor, haha, ik heb altijd van de zijlijn toegekeken en heb een hoop adviezen onthouden :Y)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    @ Genius
    daar was ik me idd ook van bewust (:

    Hahah, ik had niet zoveel mensen verwacht die het nut van trouwen niet zien :P