• Ik zit niet te springen op commentaar. Goed bedoeld commentaar mag wel. (:

    Mijn vriend (22) en ik (19) willen graag trouwen. Mijn ouders en familie vonden het wel erg leuk en kijken er nu al naar uit, maar toen ik dat super trots aan mn vriendinnen vertelde waren hun reacties allesbehalve enthousiast. Nu vraag ik me dus af of het raar is om te trouwen op mijn leeftijd? Over en half jaar zijn we beide al een jaar ouder.

    Ik had het met die vriendinnen ook over dat we als we getrouwd zijn aan kinderen willen beginnen, maar dat vonden ze ook allemaal een slecht idee. Omdat we te jong waren (maakt de leeftijd nog uit als je volwassen en getrouwd bent? het is niet zo dat ik een tienermoeder word ofzo), geen geld zouden hebben (misschien niet super veel, maar wel genoeg om makkelijk van te leven) en niet samenwonen (dat kan geregeld worden).
    Ik mag dan wel haast geen ervaring hebben met kleine kinderen, maar dat betekend toch niet dat ik het niet zou kunnen?
    Of zie ik dit verkeerd en is er geen verschil tussen aan kinderen beginnen in een huwelijk of zonder huwelijk?


    Ik vergeet ook helemaal te zeggen dat we beide aan een andere kant van het land wonen... (Groningen en Schiphol) (A)



    Ik wil iedereen bedanken voor de reacties en als mensen er nog iets over willen zeggen hoor ik dat graag via een PB (:

    [ bericht aangepast op 12 juni 2013 - 22:55 ]

    Maniae schreef:
    Ik ben het met Sinistre eens.

    Bovendien zag ik staan dat de stabiele financiële situatie van jouw kant moet komen, en je krijgt stufi dus ik ga er vanuit dat je nog geen baan hebt. No offence, maar ik denk echt dat jullie het financieel dan niet gaan redden, zeker niet als jullie ook nog eens een kind nemen.


    Het stabiele wel ja. Mijn vriend verdient elke maand een ander bedrag omdat hij niet elke week evenveel uren maakt. Dat is per dag anders. Het is niet zo dat hij weinig verdient, maar ik ga er toch van uit dat als ik een baan heb, ik elke maand een beetje hetzelfde bedrag verdien.

    Wretched schreef:
    (...)
    Wat is het dan als je dingen wel realistisch gaat zien? Geen liefde meer?

    @ Merrow

    Ik zie liefde eigenlijk als aantrekkingskracht. Ik hoop toch iig dat het beide voor altijd blijft.
    Ik snap ook dat je neit alles kan leren, maar een uitleg over borstvoeding, flesvoeding, baden, aankleden en zo heb ik wel behoefte aan. Moederschap meot idd ook vanzelf gaan en elk kind heeft andere behoeftes en het is dus idd niet te leren uit een handleiding, zoals je zegt.


    Liefde en houden van zijn verschillende dingen. Dat gevoel wat je nu hebt is liefde, uiteindelijk verdwijnt dat hele intense gevoel.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Naw, wees gelukkig verloofd, maar met kindjes wacht je best tot je allebei vast werkt hebt, jullie eigen plekje verzekerd is en jullie er klaar voor zijn...
    Liefde is prachtig, maar zorg misschien eerst dat je ook samen kan leven voor je jezelf 'voor het leven' bindt. Klinkt cliché, maar waarom zou je trouwen als je niet aan dat soort dingen meedoet?
    Het allerbeste toegewenst!


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Sinistre schreef:
    (...)

    Liefde en houden van zijn verschillende dingen. Dat gevoel wat je nu hebt is liefde, uiteindelijk verdwijnt dat hele intense gevoel.

    Ik dacht dat dat het zelfde was? Ik gebruik alleen liefde als ik het heb over dat ik van iets of iemand hou.
    Verliefdheid is iets anders.

    Ik wil eerder samenwonen voordat ik ga trouwen. Dan ben je aan elkaar gewend hoe het is om op elkaars lippen te zitten of hoe degene al zijn rommel achterlaat en jij het telkens moet opruimen zeg maar. Voordat ik aan kinderen wil beginnen, wil ik mn opleiding af hebben. Maar dat is hoe ik erover denk. Als je echt van elkaar houd en er 100% achterstaat, moet je het doen..


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    In principe vind ik het heel mooi om jong te trouwen. Zelf wil eigenlijk ook trouwen voor mijn vijfentwintigste, maar dan moet het gevoel wel helemaal kloppen. Als jij zeker weet het gevoel klopt en dat je echt van hem houdt, wat houdt je dan tegen? Op - relatief - jonge leeftijd kinderen krijgen vind ik dan weer een ander verhaal. Trouwens verbindt jullie op papier, kinderen verbindt jullie in het echt. Daar moet je wel heel erg zeker van zijn, zowel financieel als met gevoel.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Wretched schreef:
    (...)
    Ik dacht dat dat het zelfde was? Ik gebruik alleen liefde als ik het heb over dat ik van iets of iemand hou.
    Verliefdheid is iets anders.


    De vraag is denk ik meer of je dat verliefde, spannende, kriebelige gevoel nog vaak bij hem krijgt of dat je gewoon van hem houd en dat hele spannende eraf is.


    You are beautiful, you are love.

    Wretched schreef:
    (...)
    Wat is het dan als je dingen wel realistisch gaat zien? Geen liefde meer?

    @ Merrow

    Ik zie liefde eigenlijk als aantrekkingskracht. Ik hoop toch iig dat het beide voor altijd blijft.
    Ik snap ook dat je neit alles kan leren, maar een uitleg over borstvoeding, flesvoeding, baden, aankleden en zo heb ik wel behoefte aan. Moederschap meot idd ook vanzelf gaan en elk kind heeft andere behoeftes en het is dus idd niet te leren uit een handleiding, zoals je zegt.


    Aantrekkingskracht is dat je je tot elkaar aangetrokken voelt. Je vind elkaar interessant (Fysiek en/of mentaal) Tja, je kan je natuurlijk ook maar tot één van de twee aangetrokken voelen bij een persoon :'D
    Liefde is voor mij meer dat 'houden van' gevoel. Ik voel me nog altijd sterk aangetrokken tot m'n vriend, maar er is eveneens dat gevoel bij gekomen. Ik ben namelijk echt van mening dat je niet zomaar van de één op de andere dag van iemand kan houden. Dat kan pas als je een persoon leert kennen, hem accepteert zoals hij is - met al zijn positieve en negatieve kanten, zonder hem te willen veranderen. Ik ben slecht in het verwoorden ervan, maar voor mij is er weldegelijk een verschil tussen aantrekkingskracht en liefde.
    Ik denk ook wel dat 'liefde' heel breed genomen kan worden en dat het woord voor iedereen een andere betekenis heeft. Zoals ik al zei, ik ben van mening dat liefde op het eerste gezicht niet bestaat ^_^

    Je moet wel onthouden dat je elkaar pas echt leert kennen wanneer je samenwoont (ik dacht dat jullie al samenwoonden namelijk :'D) Je kan elkaar nog elke dag zien en elkaar missen als je niet bij elkaar bent, maar dat is niet hetzelfde als echt samenwonen. Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar wanneer je samenwoont, kan je je plotseling gaan ergeren aan de dingen die je eerst niet erg vond, of dacht niet erg te vinden. En tja, het is echt anders dan gewoon een relatie hebben.
    En ergens deel ik ook zeker de mening van Destined. In de tijd van nu kan je beter je geld uitbesteden aan een huisje in plaats van een een trouw. Reden nummero uno dat m'n vriend blijft weigeren, al zie ik meer de praktische kant aangezien een hypotheek makkelijker te verkrijgen is wanneer je dat stom papiertje heb. Het is een extra garantie voor de bank, hoe belachelijk het ook is :'D Dus daarvoor valt ook nog iets te zeggen :'D
    Ik heb hem ook al voorgestelt om in spijkerbroek naar het gemeentehuis te gaan, zijn tweelingzusjes mee te pakken als getuigen en zo te trouwen, maar in dat opzicht wilt hij het dan weer 'fatsoenlijk' doen als we trouwen :'D
    Mannen -.-


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Folklore schreef:
    (...)

    De vraag is denk ik meer of je dat verliefde, spannende, kriebelige gevoel nog vaak bij hem krijgt of dat je gewoon van hem houd en dat hele spannende eraf is.

    Het spannende gevoel is er nog heel erg. Nog erger dan in het begin van onze relatie. Maar ik hou ook super veel van hem en zie er elke week weer naar uit om hem te zien en leuke dingen te doen.
    Het is niet zo dat de verliefdheid weg gaat als je van iemand gaat houden.

    Wretched schreef:
    (...)
    Het spannende gevoel is er nog heel erg. Nog erger dan in het begin van onze relatie. Maar ik hou ook super veel van hem en zie er elke week weer naar uit om hem te zien en leuke dingen te doen.
    Het is niet zo dat de verliefdheid weg gaat als je van iemand gaat houden.

    Dat denk je misschien nu. Ik wil niet zeggen dat in álle gevallen de verliefdheid weggaat. Maar na 2 jaar samen te zijn is dat spannende er gewoonweg af, omdat je gewend aan elkaar raakt. Natuurlijk kun je dan wel van elkaar blijven houden, maar het is de vraag of dat ook echt lukt. Ik heb het gevoel dat veel relaties eindigen, omdat ze spanning missen. Maar hoelang zijn jullie al samen?


    You are beautiful, you are love.

    Folklore schreef:
    (...)
    Dat denk je misschien nu. Ik wil niet zeggen dat in álle gevallen de verliefdheid weggaat. Maar na 2 jaar samen te zijn is dat spannende er gewoonweg af, omdat je gewend aan elkaar raakt. Natuurlijk kun je dan wel van elkaar blijven houden, maar het is de vraag of dat ook echt lukt. Ik heb het gevoel dat veel relaties eindigen, omdat ze spanning missen. Maar hoelang zijn jullie al samen?


    We zijn echt samen sinds een jaar. Maar eigenlijk is er niet veel veranderd van dat we elkaar leerden kennen tot we een relatie kregen (wat iets langer dan een half jaar duurde).

    Merrow schreef:
    Aantrekkingskracht is dat je je tot elkaar aangetrokken voelt. Je vind elkaar interessant (Fysiek en/of mentaal) Tja, je kan je natuurlijk ook maar tot één van de twee aangetrokken voelen bij een persoon :'D
    Liefde is voor mij meer dat 'houden van' gevoel. Ik voel me nog altijd sterk aangetrokken tot m'n vriend, maar er is eveneens dat gevoel bij gekomen. Ik ben namelijk echt van mening dat je niet zomaar van de één op de andere dag van iemand kan houden. Dat kan pas als je een persoon leert kennen, hem accepteert zoals hij is - met al zijn positieve en negatieve kanten, zonder hem te willen veranderen. Ik ben slecht in het verwoorden ervan, maar voor mij is er weldegelijk een verschil tussen aantrekkingskracht en liefde.
    Ik denk ook wel dat 'liefde' heel breed genomen kan worden en dat het woord voor iedereen een andere betekenis heeft. Zoals ik al zei, ik ben van mening dat liefde op het eerste gezicht niet bestaat ^_^

    Je moet wel onthouden dat je elkaar pas echt leert kennen wanneer je samenwoont (ik dacht dat jullie al samenwoonden namelijk :'D) Je kan elkaar nog elke dag zien en elkaar missen als je niet bij elkaar bent, maar dat is niet hetzelfde als echt samenwonen. Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar wanneer je samenwoont, kan je je plotseling gaan ergeren aan de dingen die je eerst niet erg vond, of dacht niet erg te vinden. En tja, het is echt anders dan gewoon een relatie hebben.
    En ergens deel ik ook zeker de mening van Destined. In de tijd van nu kan je beter je geld uitbesteden aan een huisje in plaats van een een trouw. Reden nummero uno dat m'n vriend blijft weigeren, al zie ik meer de praktische kant aangezien een hypotheek makkelijker te verkrijgen is wanneer je dat stom papiertje heb. Het is een extra garantie voor de bank, hoe belachelijk het ook is :'D Dus daarvoor valt ook nog iets te zeggen :'D
    Ik heb hem ook al voorgestelt om in spijkerbroek naar het gemeentehuis te gaan, zijn tweelingzusjes mee te pakken als getuigen en zo te trouwen, maar in dat opzicht wilt hij het dan weer 'fatsoenlijk' doen als we trouwen :'D
    Mannen -.-


    Je kan idd niet ineens houden van iemand. Dat heeft tijd nodig. Ik accepteer hem hoe hij is en hij mij.
    Als je echt kijkt naar liefde, dan is dat idd niet mogelijk bij de ontmoeting,. maar ik had het ook meer over verliefdheid. Ik had misschien een verkeerde zinkeuze gemaakt met love at first sight.

    Mijn vriend vind echt dat we allebei in pak en jurk moeten. Hehe, maar ik wil een gekleurde gala/cocktail jurk aan. Niet te moeilijk en duur. Net als de trouwerij en het feest, dat kan ook wel leuk en goedkoper zijn.

    Folklore schreef:
    (...)

    De vraag is denk ik meer of je dat verliefde, spannende, kriebelige gevoel nog vaak bij hem krijgt of dat je gewoon van hem houd en dat hele spannende eraf is.


    Goh, dit vind ik ook weer zoiets... discutabel....

    Ik en m'n vriend zijn nu ruim 6 jaar samen, hebben een kleine rondlopen van 4.5... en nog hebben we allebei dat verliefde, spannende, kriebelige gevoel met momenten, naast het feit dat we echt van elkaar houden.
    Whaha na 6 jaar heb ik zeker nog dat vlindergevoel onderin m'n buik :'D

    Maar natuurlijk, in heel veel relaties is dat anders. Het is denk ik ook hoe je met je relatie omgaat. Laat je er een sleur van worden? Hoe ga je met elkaar om? doe je je best om het spannend te houden? Etc etc etc.
    In termen die de meeste gebruiken... we zijn verliefd op elkaar. We houden van elkaar. Zien elkaar als vertrouwenspartners en als maatje. We zijn vrienden en we zijn seksbuddy's.
    Het nieuwe is er misschien af, ja. Maar dat neemt niet weg dat die verliefdheid niet over gaat - maar in dat opzicht is voormij een verliefdheid dat houden van gevoel, hetgeen dat groeit naarmate je elkaar leert kennen. We kennen elkaar door en door, weten wat we fijn vinden en niet fijn vinden en dat maakt die verliefdheid juist sterker.
    Dus ja, als de verliefdheid in mijn ogen over gaat, verdwijnt ook dat houden van. En niet zoals de meesten zeggen dat die verliefdheid, veranderd in houden van. Dit is gewoon echt hoe je er tegenaan kijkt denk ik zo ^_^

    Maar je ziet de dingen zeker wel anders in het begin van een relatie, als wanneer je langer ben met elkaar. Ik noem het alleen niet verliefdheid dat de oorzaak daarvan is :'D

    [ bericht aangepast op 12 juni 2013 - 21:36 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    (...)

    Goh, dit vind ik ook weer zoiets... discutabel....

    Ik en m'n vriend zijn nu ruim 6 jaar samen, hebben een kleine rondlopen van 4.5... en nog hebben we allebei dat verliefde, spannende, kriebelige gevoel met momenten, naast het feit dat we echt van elkaar houden.
    Whaha na 6 jaar heb ik zeker nog dat vlindergevoel onderin m'n buik :'D

    Maar natuurlijk, in heel veel relaties is dat anders. Het is denk ik ook hoe je met je relatie omgaat. Laat je er een sleur van worden? Hoe ga je met elkaar om? doe je je best om het spannend te houden? Etc etc etc.
    In termen die de meeste gebruiken... we zijn verliefd op elkaar. We houden van elkaar. Zien elkaar als vertrouwenspartners en als maatje. We zijn vrienden en we zijn seksbuddy's.
    Het nieuwe is er misschien af, ja. Maar dat neemt niet weg dat die verliefdheid niet over gaat - maar in dat opzicht is voormij een verliefdheid dat houden van gevoel, hetgeen dat groeit naarmate je elkaar leert kennen. We kennen elkaar door en door, weten wat we fijn vinden en niet fijn vinden en dat maakt die verliefdheid juist sterker.
    Dus ja, als de verliefdheid in mijn ogen over gaat, verdwijnt ook dat houden van. En niet zoals de meesten zeggen dat die verliefdheid, veranderd in houden van. Dit is gewoon echt hoe je er tegenaan kijkt denk ik zo ^_^

    Maar je ziet de dingen zeker wel anders in het begin van een relatie, als wanneer je langer ben met elkaar. Ik noem het alleen niet verliefdheid dat de oorzaak daarvan is :'D

    Ik ben het volledig met je eens. Als de spanning helemaal weg gaat doe je iets niet goed, lijkt me. (en dan bedoel ik ook dat er niks gedaan word om het weer wat spanning te geven)

    [ bericht aangepast op 12 juni 2013 - 21:43 ]

    Ehh, ik heb op zich daar geen problemen mee hoor. Je moet doen wat je zelf wilt en ik ga dat niet voor jou beslissen. Maar ik heb het op zich niet zo op zo vroeg een kind krijgen en zo. Je hebt nog de rest van je leven. I mean, je bent pas 19 jaar en als jullie al bezig zijn met een baby en zo, dan kun je ook niet de dingen doen die je wilt doen. Like, en dan noem ik maar een voorbeeld, een wereldreis of what so ever. Je hebt dan meer verplichtingen en kunt niet zomaar iets doen zonder eerst iets voor je kind geregeld te hebben, zoals een oppas, etc etc. Maar jullie moeten het zelf weten. Het is jullie leven. :Y)


    Don't walk. Run, you sheep, run.