• Ik zit niet te springen op commentaar. Goed bedoeld commentaar mag wel. (:

    Mijn vriend (22) en ik (19) willen graag trouwen. Mijn ouders en familie vonden het wel erg leuk en kijken er nu al naar uit, maar toen ik dat super trots aan mn vriendinnen vertelde waren hun reacties allesbehalve enthousiast. Nu vraag ik me dus af of het raar is om te trouwen op mijn leeftijd? Over en half jaar zijn we beide al een jaar ouder.

    Ik had het met die vriendinnen ook over dat we als we getrouwd zijn aan kinderen willen beginnen, maar dat vonden ze ook allemaal een slecht idee. Omdat we te jong waren (maakt de leeftijd nog uit als je volwassen en getrouwd bent? het is niet zo dat ik een tienermoeder word ofzo), geen geld zouden hebben (misschien niet super veel, maar wel genoeg om makkelijk van te leven) en niet samenwonen (dat kan geregeld worden).
    Ik mag dan wel haast geen ervaring hebben met kleine kinderen, maar dat betekend toch niet dat ik het niet zou kunnen?
    Of zie ik dit verkeerd en is er geen verschil tussen aan kinderen beginnen in een huwelijk of zonder huwelijk?


    Ik vergeet ook helemaal te zeggen dat we beide aan een andere kant van het land wonen... (Groningen en Schiphol) (A)



    Ik wil iedereen bedanken voor de reacties en als mensen er nog iets over willen zeggen hoor ik dat graag via een PB (:

    [ bericht aangepast op 12 juni 2013 - 22:55 ]

    Sinistre schreef:
    Ik snap uberhaupt het nut van trouwen niet, so be my guest.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Als jullie echt van elkaar houden en het allebei willen dan waarom niet ^^

    Persoonlijk kwa eigen mening vindt ik het wel wat jong maar geen rede om het niet te doen ^^


    When your path is clear, follow it all the way and go for it.

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Iig wel langer dan een jaartje en sowieso is het handig als je een keer samen op vakantie geweest bent voordat je samen gaat wonen, dan zit je namelijk ook 24 uur per dag op elkaars lip en weet je echt wat je aan elkaar hebt in zo'n vreemd land. Ik spreek niet uit ervaring hoor, haha, ik heb altijd van de zijlijn toegekeken en heb een hoop adviezen onthouden :Y)


    Ja, daarom gaan we binnenkort een weekje weg. (niet naar een ander land, ik heb vliegangst) En we zijn in de zomervakantie 5 weken samen bij hem thuis, dus dan zien we hoe het 24/7 gaat tussen ons (:
    We gaan nu iets langer dan een jaar met elkaar. En kennen elkaar iets meer dan anderhalf jaar.

    Je moet er wel volledig erachter staan en kinderen ook.

    Denk er wel goed overna.

    Maar trouwen? Tuurlijk! ga je gang ik wens je veel geluk!!!


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Wretched schreef:
    (...)

    Ja, daarom gaan we binnenkort een weekje weg. (niet naar een ander land, ik heb vliegangst) En we zijn in de zomervakantie 5 weken samen bij hem thuis, dus dan zien we hoe het 24/7 gaat tussen ons (:
    We gaan nu iets langer dan een jaar met elkaar. En kennen elkaar iets meer dan anderhalf jaar.


    Waarom zou je niet met bijvoorbeeld de auto naar Italië kunnen of met de (slaap)trein? :') En het lijkt mij dat je elkaar dan wel genoeg kent, al zou ik zelf niet graag op die leeftijd al gaan samenwonen.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik vind het er eerder aan liggen hoe lang je bij elkaar bent en wat je allemaal hebt gedaan, dan aan hoe oud je bent. Als je er zeker van bent dat diegene de ware is en je ook tegen alle gebreken van die persoon kan (ook wat betreft samen wonen en lang met elkaar op vakantie gaan en dat soort dingen), maakt leeftijd toch vrij weinig meer uit?
    Met kinderen zou ik alleen wel goed in de gaten houden dat je inkomen het aankan en je een vaste woonomgeving hebt en dergelijke.


    Happy Birthday my Potter!

    Ik vind het wel lief
    En als je echt van elkaar houd is er toch niks mis met trouwen????


    Friendship is not about who you know the longest, it's about who is there when you need someone the most <3

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Waarom zou je niet met bijvoorbeeld de auto naar Italië kunnen of met de (slaap)trein? :') En het lijkt mij dat je elkaar dan wel genoeg kent, al zou ik zelf niet graag op die leeftijd al gaan samenwonen.


    Dat zou misschien nog kunnen idd. Maar ik hou het liever bij duitsland of belgië, ik wil nog wel eens spontaan in het ziekenhuis liggen met mijn darmziekte..

    @ KittyChan
    Ja, dat doe ik zeker. Ik ben regelmatig info aan het zoeken over hoe een zwangerschap kan verlopen en wat er mis kan gaan.

    Rider schreef:
    Ik vind het er eerder aan liggen hoe lang je bij elkaar bent en wat je allemaal hebt gedaan, dan aan hoe oud je bent. Als je er zeker van bent dat diegene de ware is en je ook tegen alle gebreken van die persoon kan (ook wat betreft samen wonen en lang met elkaar op vakantie gaan en dat soort dingen), maakt leeftijd toch vrij weinig meer uit?
    Met kinderen zou ik alleen wel goed in de gaten houden dat je inkomen het aankan en je een vaste woonomgeving hebt en dergelijke.

    Ik ben het met je eens. (:

    We hebben al wel wat meegemaakt samen, zoals een ziekenhuis verblijf omdat ik last van mn ziekte kreeg en hij was elke dag bij me en vroeg vrij van zijn werk.

    [ bericht aangepast op 12 juni 2013 - 20:11 ]

    Oh, dit is zó mijn topic.
    Ik word volgende maand 18 en mijn vriend is laatst 21 geworden en wij zijn sinds vorige maand verloofd. Momenteel ga ik morgen bij hem inwonen, ja. :')
    In mijn ogen is er wel iets als ''te jong trouwen'' rond deze leeftijd, maar dat baseer ik eerder op de relatie zelf, dan enkel leeftijd. Er is een bepaalde basis nodig om klaar te zijn om te trouwen, want natuurlijk is elke relatie anders gevormd en heeft iedereen een eigen benadering. Het gaat er ook om of het realiseerbaar is. Misschien klinkt het een beetje raar om dat te horen van iemand rond dezelfde leeftijd die ook jong zal trouwen, maar er is een verschil tussen er direct aan beginnen en een opbouwing maken tijdens de verloofdheid waardoor het een lange tijd kan duren voor er uberhaupt iets duidelijk gaat worden.

    Maar jong aan kinderen beginnen is een ander verhaal. Ik snap niet zo goed waarom je dat zou willen. Er is inderdaad geen verschil tussen getrouwd zijn en aan kinderen beginnen en niet getrouwd zijn en aan kinderen beginnen, maar dat maakt het principe nog niet anders. Je hebt namelijk niet aangegeven wanneer je dan aan kinderen wil beginnen, vlak na het huwelijk of wacht je nog een tijdje? Sowieso lijkt het me een slecht idee om vlak na het huwelijk al direct te beginnen met kinderen, vooral omdat dat dus betekend dat je nog maar in een vrij korte tijd samenwoont en je niet zal weten wat je gaat meemaken. Dus eigenlijk vind ik dat je die keuze nog niet kan maken.


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Blutbad schreef:
    Op zich tegen jong trouwen heb ik niks maar tegen nu al kinderen krijgen wel. Ik loop stage bij kleuters en kinderen kunnen heel lief en schattig zijn maar ze kosten ook heel veel geld. Ik heb een programma op tv gezien over tienermoeders en daar werd dan uit gerekend wat het gemiddeld kost om je baby goed te verzorgen, naar de kinderdag opvang te brengen. Dat is wel 7200 euro en dat is niet niks.


    Geen idee hoe je aan 7.200€ komt en of je het per maand bedoeld, maar goed... :'D Ik kom er in ieder geval niet aan hoor, en ik heb toch inmiddels een kleine van bijna 4,5 :'D
    Kinderen kosten geld, true that, maar met een gewoon inkomen kan je zeker wel een kind grootbrengen hoor. Anders zouden wij het hier ook niet redden :'D Wanneer ze naar school gaan, is het natuurlijk andere koek en betaal je al snel meer. Maar in dat geval, als je daar naar moet kijken financieel, zou tegenwoordig geen enkel doorsnee gezin meer kinderen kunnen krijgen :'D of je nu 20 (19 is voor mij bijna 20:'D), 30, 40 of 50 ben :'D

    Enfin, als jij en je vriend willen trouwen, dan moet je dat zeker doen (; Whaha ik probeer m'n vriend al 4 jaar te charteren, maar die ziet dat niet zitten :'D
    Het heeft meer met de tijd van nu te maken, en dat mensen eerder aan werk en carriere denken, en dan pas aan trouwen en een gezin. De mentaliteit van tegenwoordig. Vroeger was het de normaalste zaak van de wereld om op die leeftijd al te trouwen en een gezin te stichten. Was bij mijn ouders ook exact hetzelfde, net als bij Assassin.

    Gewoon je gevoel volgen en doen waar jij je goed bij voel (;


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    KittyChan schreef:
    Je moet er wel volledig erachter staan en kinderen ook. Denk er wel goed over na. Maar trouwen? Tuurlijk! Ga je gang, ik wens je veel geluk!


    Some people are art and do art at the same time

    Ik vind het een beetje jong om te trouwen, Vooral als je zo kort met elkaar gaat, Zelf zou ik eerst een paar jaar met mijn vriend gaan, zodat we zeker weten dat we bij elkaar passen, dan trouwen en dan na een paar jaar pas kinderen zodat je nog lekker van elkaar kan genieten

    Maar als jullie denken het geluk in elkaar gevonden te hebben wens ik jullie heel veel geluk en liefde :)


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Ik snap niet dat mensen zeggen dat trouwen niets toevoegt, want dat doet het zeker wel, zeker als je kinderen krijgt. Het is serieus een stuk minder gedoe met heel veel dingen als je getrouwde ouders hebt.
    Daarbij kost kinderopvang helemaal niet zoveel omdat je een groot deel van je gemeente vergoed krijgt, alleen de uren dat je niet werkt en je kind wel naar de opvang gaat krijg je niet vergoed.


    Your make-up is terrible

    Als je wilt trouwen, dan zou ik gewoon trouwen :Y)

    Maar over een kind nemen moet je wel erg goed nadenken. Kijken of je het financieel kan redden en dan soort dingen. Bovendien, ik weet niet of je wilt studeren, maar studeren terwijl je een klein kind hebt lijkt me erg lastig, bovendien is het een erg grote verantwoordelijkheid.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Requille schreef:
    Oh, dit is zó mijn topic.
    Ik word volgende maand 18 en mijn vriend is laatst 21 geworden en wij zijn sinds vorige maand verloofd. Momenteel ga ik morgen bij hem inwonen, ja. :')
    In mijn ogen is er wel iets als ''te jong trouwen'' rond deze leeftijd, maar dat baseer ik eerder op de relatie zelf, dan enkel leeftijd. Er is een bepaalde basis nodig om klaar te zijn om te trouwen, want natuurlijk is elke relatie anders gevormd en heeft iedereen een eigen benadering. Het gaat er ook om of het realiseerbaar is. Misschien klinkt het een beetje raar om dat te horen van iemand rond dezelfde leeftijd die ook jong zal trouwen, maar er is een verschil tussen er direct aan beginnen en een opbouwing maken tijdens de verloofdheid waardoor het een lange tijd kan duren voor er uberhaupt iets duidelijk gaat worden.

    Maar jong aan kinderen beginnen is een ander verhaal. Ik snap niet zo goed waarom je dat zou willen. Er is inderdaad geen verschil tussen getrouwd zijn en aan kinderen beginnen en niet getrouwd zijn en aan kinderen beginnen, maar dat maakt het principe nog niet anders. Je hebt namelijk niet aangegeven wanneer je dan aan kinderen wil beginnen, vlak na het huwelijk of wacht je nog een tijdje? Sowieso lijkt het me een slecht idee om vlak na het huwelijk al direct te beginnen met kinderen, vooral omdat dat dus betekend dat je nog maar in een vrij korte tijd samenwoont en je niet zal weten wat je gaat meemaken. Dus eigenlijk vind ik dat je die keuze nog niet kan maken.


    Wat leuk dat ik niet de enige ben (:

    Je hebt wel gelijk over dat realiseren. Ik denk niet dat we na een korte verloving al gaan trouwen. Eerst een tijdje samenwonen/weten hoe het is om lang bij elkaar te zijn lijkt me erg handig.

    Je hebt ook wel gelijk over dat ik zonder samengewoond te hebben niet weet wat ik ga mee maken.
    Maar ik denk dat een dikke maand in de vakantie een goede periode is om te zien hoe we met elkaar omgaan als we elkaar zoveel zien.
    Ik ben wel eens meer dan een hele week bij hem geweest, maar dat is natuurlijk te kort.