• Mijn moeder vroeg me of ik The Tribe wilde downloaden voor haar, we keken die televisieserie vroeger vaak op tv, maar hadden nog nooit het begin gezien. Het is echt al redelijk oud (het begon in 1999) en ik vroeg me af of iemand van jullie het misschien kent? Het kwam altijd op zondagochtend geloof ik op de Nederlandse zender Yorin, wat nu RTL 7 is. Het lijkt een beetje op een voorganger van de Gone serie.

    De serie start ongeveer negen maanden nadat alle volwassenen uitgeroeid zijn door een virus. Het verhaal gaat over de overleving van de kinderen en tieners die op zichzelf staan in een onbekende stad. De wereld is een hel geworden van verwarring, gevaar en angst. Zonder volwassenen om de kinderen te begeleiden en zonder regels staan de kinderen alleen en moeten ze een nieuwe wereld bouwen om in te leven. Vrijwel alle kinderen hebben zich verzameld in groepen, tribes, die allemaal hun eigen wijze van leven en denken hebben.
    De serie richt zich het meest op de tribe de Mall Rats. De leden van deze tribe worden geconfronteerd met de problemen van techniek (stromend schoon water, elektriciteit) en moraliteit. De kinderen moeten omgaan met zowel hun eigen tienerproblemen (liefde, angst, verraad, ambities, vriendschap) als de grotere problemen (het virus, verschillende tribes die de macht over willen nemen).

    [ bericht aangepast op 23 juni 2013 - 21:08 ]


    Your make-up is terrible

    Toen was ik twee....denk het dus niet.='D


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Toen was ik twee....denk het dus niet.='D

    Ik was één dus ik denk het niet


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    SPECS schreef:
    Toen was ik twee....denk het dus niet.='D


    Ik bedoelde dat het filmen in 1999 begon, niet het uitzenden op de Nederlandse tv.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Ik bedoelde dat het filmen in 1999 begon, niet het uitzenden op de Nederlandse tv.


    Oh naja, ik ken het nog steeds niet.x)


    You were born original, don't die as a copy.

    Naam komt me bekend voor, maar daar houdt het ook wel bij op om eerlijk te zijn.


    If a writer falls in love with you, you can never die