• Well, het gaat niet lekker thuis, om maar gelijk met de deur in huis te vallen. Er heersen spanningen die eindigen in enorm vervelende conflicten. Het is zo uit de hand gelopen dat mijn ouders steeds afstandelijker beginnen te doen. Als mijn vriend erbij is, nadat hij mij naar huis heeft gebracht bijvoorbeeld, zijn ze poeslief. Als ik echter dan alleen ben, nadat mijn vriend dan weer weg is, begint de ellende; alles waar ze mij op kunnen pakken, daar pakken ze me ook op. Ik rook; ik weet het - het is geen gezonde keuze, maar ik zit met zoveel stress, verdriet en opgekropte ellende en dit helpt daar tegen. Ze zijn er op tegen dat ik bij mijn vriend logeer, dat ik nooit meega naar de kerk en noem maar op.

    Vanavond is het weer uit de hand gelopen. Het ging om iets kleins, maar ik werd de grond in getrapt waar iedereen bij was. Toen ik overstuur de gang op liep, hoorde ik mijn vader nog mijn excuses aanbieden aan mijn vriend. Mijn vriend deed daar niet al teveel op en kwam even later bij me zitten; ik was namelijk naar boven gegaan, naar Pim, sinds Pim de enige thuis is die mij niet veroordeelt of aanvalt.

    Volgens mijn vriend heeft mijn vader letterlijk gezegd dat het 'even nodig' was om mij 'flink aan te pakken'. Voordat ik wegging kwam er weer een ruzie en mijn telefoon was leeg, dus ik ontving geen berichten van wie dan ook. Mijn vriend heeft een heel boos bericht van mijn pa gehad dat het nergens op sloeg hoe ik deed. Mijn vriend reageerde daarop en toen volgde er een hele uitleg, die ik mee kon lezen via de telefoon van mijn vriend. Mijn telefoon was al opgeladen, maar ik kreeg geen enkel bericht, niets. Mijn zus merkte ook op dat als ik van mijn vriend terugkwam, ik heel relaxed was. Als ik dan echter weer een uur bij mij thuis had gezeten en ik de 'schijtemmer' zoals mijn zus dat noemde, over mij heen had gekregen dan was ik weer terug bij af.

    Mijn zus heeft aangeboden dat ik haar sleutel van haar appartement mag als zij op vakantie is. Dan kan ik er dan even tussenuit en mijn rust pakken. Pff. Sorry, ik zit nu bij mijn vriend achter de computer en ik ben helemaal in tranen. Ik tril, onderdruk paniekaanvallen en voel me gewoonweg vreselijk. Mijn excuses voor eventuele spelfouten, sinds mijn gedachtenwereld een grote blur is. Ik wilde het even kwijt.


    26 - 02 - '16

    Wow, dit vind ik echt heel erg rot om te lezen. Wordt je zus ook zo behandeld of niet?
    Is er een kans dat je uit huis gaat? Ik zou sowieso je zus haar aanbod aannemen, dan kan je misschien even tot rust komen. Ik denk dat je het nodig hebt.
    Onthou gewoon dat je echt niet vreselijk bent, het is vreselijk zoals ze tegen jou doen. Dat verdien je niet.

    Hou vol en als je wilt praten, mag je me altijd een berichtje sturen (:


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Wat naar. :/ Je ouders hebben duidelijk een probleem. Het ligt niet aan jou. Wel lief dat je zus jou op haar appartement laat wanneer ze op vakantie is. Dan heb toch even rust.


    Ik wil een tuin vol egels

    Awh, dankjullie voor het reageren <3

    Mijn zus wordt ook zo behandeld, als ze thuis is. Ze lijken altijd wel een reden te vinden of iets wat op haar aan te merken is. Mijn broertje laten ze echter wel met rust, tenminste, voor zover ik weet..


    26 - 02 - '16

    Maar meisje toch.... :c Wat verschrikkelijk zeg!
    Ik zou zeker het aanbod van je zus aannemen en erover na gaan denken of het een optie is om uit huis te gaan.
    Je moet vooral goed onthouden dat dit veel meer over jouw ouders zegt, dan over jou. Geen idee waar ze "last" van hebben, maar dat is hun probleem en niet jouw probleem... Daar mag jij ook zeker niet de dupe van worden!

    Zorg goed voor jezelf! En mocht je een luisterend oor nodig hebben mag je me altijd een PB'tje/GB'tje sturen.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Oh wat verschrikkelijk naar! Het is ongehoord dat je ouders jou (en je zus) zo behandelen. Maar inderdaad, het zegt veel meer over hen dan over jou. Het vervelende is dat ouders familie zijn en familie is veel lastiger uit te bannen dan andere mensen. Het blijft immers toch altijd ergens je familie :/ maar gelukkig is je zus wel lief en heb je zo'n lieve vriend. Kan je niet met hen op zoek gaan naar een oplossing voor deze situatie? Want dit lijkt mij niet te doen zo.

    In ieder geval veel virtuele knuffels. Het komt vast allemaal goed. Het ligt immers niet aan jou!


    Happy Birthday my Potter!

    Mweh. Straks moet ik weer terug naar huis. Mijn vriend is van plan om me laat naar huis te brengen zodat ik niet alle gedoe nu over me heen ga krijgen. Ik ben zo bang, echt :C
    Vandaag heb ik weer verscheidene paniekaanvallen moeten onderdrukken. Morgen moet ik weer naar de psycholoog. Dezelfde die de vorige sessie zei dat ze me niet kon helpen, of in ieder geval niet wist hoe. Dus ik ga maar vragen wie me wel kan helpen en open kaart spelen; ik ga alles op tafel gooien en ik hoop dat er iemand is die me kan helpen. Zo kan het namelijk niet verder..


    26 - 02 - '16

    Oh wat rot, Erieka! Het klinkt echt alsof het tijd is dat je uit huis gaat wonen, zodat je geen gezeur hebt dat je mee moet naar de kerk of niet mag logeren. Maar ja, dat moet ook allemaal maar kunnen. Het is in elk geval super fijn dat je zus zo meedenkt en dat je op haar plekje terecht kan als ze op vakantie is. Lijkt me dat de boel dan even kan ventileren, al is het natuurlijk alleen een tijdelijke oplossing. Maar ik vind het wel fijn voor je dat je zo'n lieve vriend hebt (zo klinkt het in elk geval ;d), dan sta je er in elk geval niet alleen voor!


    Every villain is a hero in his own mind.

    Het is mij een beetje onduidelijk wat je ouders allemaal tegen je zeggen, maar ik begrijp dat je dat liever niet allemaal vertelt. Het belangrijkste is dat jij je slecht er door voelt en misschien je mentale gezondheid naar beneden helpt. Je voelt jouw pijn in je bericht en op één of andere manier pakt het mij wel. Jouw zus lijkt mij wel een positieve factor om jou wat draagkracht te geven, dus dat kan je zeker verder helpen in deze situatie. Het is lief van haar dat je haar appartement kunt gebruiken. Heel veel sterkte in ieder geval.


    Take me to wonderland

    Pfff ik hoop dat de psycholoog nog iets voor je kan doen, al is het maar iets heel kleins. In ieder geval fijn voor je dat je even voor een tijdje in je zus der huis mag. Dat zal hopelijk je een beetje rust geven! (:


    It's never gonna happen, Guys.

    Wat een hekel heb ik aan gefrustreerde mensen, die anderen hun gemoedstoestand naar de knoppen helpen en zich ontladen op mensen die niets verkeerd hebben gedaan. Ik heb dit al in andere relaties meegemaakt en het is geen pretje. Maar als dat je thuissituatie is, kan ik geloven dat je je slecht in je vel moet voelen. Ik kan maar de gedachten meegeven, die mij over mijn soortgelijke situatie heen hebben gezet.
    Neem geen schuldgevoelens aan, mocht je daar gevoelig voor zijn. Als je constant beladen wordt met allemaal verwijten, dan kan dat echt aan je vreten. Of je voelt schaamte/je slecht over jezelf, door de dingen die ze je vertellen over jou. Onthou dat al die dingen helemaal niet waar zijn. Het is niets wat jij verkeerd doet, zij zitten gewoon met stress en frustraties en die moeten er ergens uit. Hun gedrag is fout en niet het jouwe. Ook al zullen ze zelf beweren van: jij liet mij zo doen/respectloos reageren. Nee.... Dat is onzin en weglopen van hun lelijke gedrag/wie ze zijn, dus trap er niet in. Dat zijn mentale trucjes om rustig hun gang te kunnen gaan, terwijl ze jou doen geloven dat het aan jou ligt. Zij gedragen zich slecht en ze zijn volwassen mensen, ze kiezen zelf voor hun gemene acties. Hou dat voor ogen, om je stabiliteit wat te bewaren... Wat ze zeggen over jou is niet juist en de lelijke dingen die ze over je persoonlijkheid zeggen zijn ook niet juist. Neem dat allemaal niet aan of leg de verantwoordelijkheid van dat gedrag niet op jouw schouders, zie het voor wat het is, trucjes om zogezegd gerechtigd te zijn hun frustraties af te reageren. Trap er niet in. Beste manier van reageren is er noch op in gaan, noch hen gelijk geven. Ik zou het gewoon zoveel mogelijk afblokken met een rustige: jammer dat je het zo ziet en het maar wat negeren, als je nog dat soort emotioneel - gewelddadige sms'en krijgt. Niet te veel op in gaan, op dat soort geschifte, gefrustreerde lui. Ignore. Zo hoeft niemand je te behandelen. Niet op in gaan, niets van aantrekken. Dan geef je ze geen voeding, als ze merken dat ze geen effect hebben op jou. Als ze merken dat je het serieus neemt, zien ze dat hun trucjes effect hebben en gaan ze het blijven doen.

    Het probleem ligt inderdaad bij je ouders, als mensen je de grond in boren of zich uitlaten tegenover jou, is het nooit jouw schuld. Al lijkt het aan hun verwijten wel zo, dat is toch niet het geval. Mensen die goed in hun vel zitten, zijn niet dag in dag uit zo geïrriteerd en in het geval van conflicten, praten ze het uit en dan is de spanning weg. Onthou dat wat ze ook allemaal tegen je zeggen en wat ze je ook allemaal verwijten, het ligt niet aan jou. Je ouders kampen vast met hopen stress en frustraties en hebben een onschuldig slachtoffer nodig om dat op af te reageren.

    [ bericht aangepast op 4 juli 2016 - 9:50 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Dat is echt ontzettend naar. Waarom moeten mensen het altijd op anderen afreageren?

    Wauw, ik vind dit wel heel heftig om te lezen moet ik eerlijk zeggen...! Wat vreemd. Proberen ze je op alles te pakken of alleen op specifieke dingen? Either way; het hoord in mijn ogen niet dat een ouder dat bij zijn/haar eigen kind doet. Thuis moet een fijne plek zijn waar je weg kan duiken voor je problemen, niet weg moet duiken voor de opmerkingen en ruzies van wie je het huis deelt.

    Wel een heel prettig aanbod van je zus! Hoe oud is je zus? En hoe oud ben jij?

    Ik weet dat een vriendin van mij door dezelfde molen is gegaan (om het maar zo te noemen), en zij is vervroegd uit huis gegaan. Is dat een optie voor jou?


    I can't stop 'til the whole world knows my name

    Well, vandaag heb ik gepraat met de psycholoog en die zegt dat ik het best naar de huisarts kan gaan. De huisarts kan mij doorverwijzen naar iemand die wellicht meer druk kan uitoefenen op een organisatie zodat ik mogelijk sneller het huis uitkan, verder kan zo iemand me ook helpen met het papier werk wat ik er voor moet regelen.

    Gisteren heb ik met mijn zus gepraat en uiteindelijk zijn we er ook uit gekomen dat het - het best is dat ik niet de gehele vakantie meega met mijn ouders. Ze zeggen van wel, maar ik weet gewoon dat het weer een geruzie en een hoop ellende wordt. Als compromis ga ik de eerste week mee en daarna ga ik weer naar Nederland terug met het vliegtuig.

    Mijn vader zegt ook niets meer wat er allemaal voorgevallen is in het weekend, alsof hij het allemaal vergeten is oid. Voor mij is het echter niet vergeten. Ik merk gewoon dat er een bepaald punt bereikt is waarop het beter is dat ik mijn eigen weg ga.


    26 - 02 - '16

    Altrados schreef:
    Wauw, ik vind dit wel heel heftig om te lezen moet ik eerlijk zeggen...! Wat vreemd. Proberen ze je op alles te pakken of alleen op specifieke dingen? Either way; het hoord in mijn ogen niet dat een ouder dat bij zijn/haar eigen kind doet. Thuis moet een fijne plek zijn waar je weg kan duiken voor je problemen, niet weg moet duiken voor de opmerkingen en ruzies van wie je het huis deelt.

    Wel een heel prettig aanbod van je zus! Hoe oud is je zus? En hoe oud ben jij?

    Ik weet dat een vriendin van mij door dezelfde molen is gegaan (om het maar zo te noemen), en zij is vervroegd uit huis gegaan. Is dat een optie voor jou?


    Mijn zus is 23 en zelf ben ik 20. Ik wil ook bij het ribw in gaan schrijven oid om onder begeleiding het huis uit te kunnen. Gezien de schade die ik opgelopen heb in de laatste paar jaren is het niet verstandig om direct helemaal alleen te gaan wonen.


    ----

    Voor de rest ben ik jullie eeuwig dankbaar voor de reacties en meelevendheid. Ik waardeer dit enorm. Het geeft me toch steun en moed. Dankjulliewel <3

    [ bericht aangepast op 4 juli 2016 - 10:53 ]


    26 - 02 - '16

    Ik hoop echt dat ze een plekje voor je hebben ^^ Dat zou waarschijnlijk heel fijn zijn!
    En in ieder geval lekker dat je ook niet de gehele vakantie mee hoeft! Kan je ook thuis lekker een weekje alleen zijn (;


    It's never gonna happen, Guys.