• Heey!
    Ik zit een beetje vast met twee stories , één over twilight en één over Rue uit the hungergames, ik weet eigenlijk echt niet meer hoe ik verder moet gaan, heb wel een paar ideetjes , maar die staan heel erg wankel.
    Iemand tips tegen zo'n irritante situatie?
    EN moet ik de links erbij plaatsen?

    [ bericht aangepast op 28 juni 2013 - 17:49 ]


    You can't buy happiness, but you can buy books, and that's kind of the same thing

    Misschien moet je even aan iets anders gaan schrijven? Dat helpt bij mij altijd, maar ik heb meestal mijn hele verhaallijn al opgeschreven enzo. ;3


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Een writersblock is toch nog net iets anders dan gewoon geen inspiratie hebben, maar pak een kop thee, zet een muziekje op. Als je schrijven niet kan forceren wacht kan gewoon tot je inspiratie hebt.

    [ bericht aangepast op 28 juni 2013 - 17:51 ]


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Schrijven hoort je niet te forceren, want dan komt er alleen flut uit. Zoek eens wat inspiratie en voordat je het weet komen alle woorden zo je pen uit. p.s: er is niks mis met een verhaal even op pauze te zetten.


    -

    Zit inderdaad wat in, het is alleen zo frustrerend vind ik, want je wilt natuurlijk je abo's niet te lang laten wachten enzo...


    You can't buy happiness, but you can buy books, and that's kind of the same thing

    wat ik altijd doe om inspiratie te krijgen: 's avonds nadenken terwijl ik in bed lig, denken tijdens het douchen of tijdens het folders bezorgen.
    oh wacht, dit helpt niks op je vraag..

    oke, euhmm, voor een writers block. ik scrap meestal het laatst geschreven stukje tekst en schrijf het dan nogmaals, wat dan sws swat anders gaat. of zo.
    of ik bepaal een soort van tegenovergestelde actie te schrijven ipv mn eerdere plan. bijv dat iemans zou gaan komen om zich voor te stellen - of zoiets - maar als ik niet meer verder kom, scrap uk het en doe dat diegene niet meer komt.

    sorry als je hier niets aan hebt - wat ik best zal kunnen begrijpen nu ik dit zo als een brzetene op mn mini mobielding typ zowat midden in de nacht.. ciaozz x

    Ik voel met je mee, ik zit ook nu vast me twee stories. Echt irritant nu, ik wil graag verder.


    XoXo, You Know You Love Me, HMW..!!

    MissAlice schreef:
    Zit inderdaad wat in, het is alleen zo frustrerend vind ik, want je wilt natuurlijk je abo's niet te lang laten wachten enzo...

    Snap ik. Ik schrijf vaak heel gauw omdat ik de mensen met een abonnement niet wil laten wachten, maar eigenlijk zou ik daar niet zo op moeten letten. Want als je alleen schrijft wanneer jij er zin in hebt, dan worden de hoofdstukken ook beter en lukken ze ook beter.


    Chaos is a ladder.

    Arryn schreef:
    (...)
    Snap ik. Ik schrijf vaak heel gauw omdat ik de mensen met een abonnement niet wil laten wachten, maar eigenlijk zou ik daar niet zo op moeten letten. Want als je alleen schrijft wanneer jij er zin in hebt, dan worden de hoofdstukken ook beter en lukken ze ook beter.


    Jah, maar dan heb je d'r soms die hun abo opzeggen heb ik al gemerkt


    You can't buy happiness, but you can buy books, and that's kind of the same thing

    MissAlice schreef:
    (...)

    Jah, maar dan heb je d'r soms die hun abo opzeggen heb ik al gemerkt


    Dan is dat jammer. Degene die echt wel je verhaal willen lezen, zullen echt wel blijven. Als je het echt vervelend vindt, kan je bijvoorbeeld ook zeggen: Ik ben even een week, bijvoorbeeld, weg om inspiratie op te doen. Misschien blijven mensen langer als ze zeker weten dat je verder gaat met het verhaal (;

    [ bericht aangepast op 1 juli 2013 - 16:14 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Eigenlijk heb je twee opties. De eerste is dat je er goed voor gaat zitten, probeert alle dingen die je zouden kunnen afleiden even aan de kant te schuiven en jezelf gewoon dwingt om iets te typen, wat dan ook - meestal kom je dan vanzelf wel los, en zelfs als je denkt dat alles wat je hebt geschreven prut is, heb je dan tenminste íéts.
    De tweede mogelijkheid is dat je de verhalen waarmee je vast zit even laat liggen en wacht op plotselinge inspiratie, maar in mijn ervaring komt dat vaak niet en is het later alleen maar moeilijker om het verhaal weer op te pakken na een lange pauze. Persoonlijk zou ik dus echt proberen om het desnoods een beetje te forceren, maar dat is wat werkt voor mij. Uiteindelijk moet je natuurlijk altijd doen wat voor jou het beste voelt en als dat betekent dat je deze verhalen even laat liggen omdat je echt nergens komt dan is dat ook prima. Je schrijft immers voor je plezier, dus dan moet het wel leuk blijven. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    ik zit er nu dus ook mee... en wat ik nu dus gewoon doe is aller eerst een hele identiteit maken van alle personages, vaak krijg ik dan opeens een idee voor een nieuw persoon en kan ik weer een stuk verder :D

    of, maar ja dat is omdat ik Crime story's schrijf ga ik bones, csi, criminal minds dat soort dingen kijken.
    ga gewoon wat anders doen en vaak komt er dan wel weer iets waarna je een heel eind verder moet :)


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt

    Aetha schreef:
    (...)

    Dan is dat jammer. Degene die echt wel je verhaal willen lezen, zullen echt wel blijven. Als je het echt vervelend vindt, kan je bijvoorbeeld ook zeggen: Ik ben even een week, bijvoorbeeld, weg om inspiratie op te doen. Misschien blijven mensen langer als ze zeker weten dat je verder gaat met het verhaal (;


    Hier ben ik het helemaal mee eens! Dit is precies wat ik doe met een writersbloc. Ik heb dit probleem ook een paar keer gehad en wat bij mij het enige was wat werkte, was helemaal niets meer schrijven. Het klinkt heel raar en stom, dat weet ik, maar bij mij hielp het om gewoon een week of iets langer niet bezig te zijn met schrijven. Er niet meer aan denken en dan krijg je opeens spontaan allemaal inspiratie. Dit werkt voor mij, maar ik kan niet de garantie geven dat het ook voor jou werkt ;) Succes met je stories!


    Hamartia

    Okay, ik heb gevraagd om geduld en een eventuele cowriter, meer kan ik inderdaad niet doen


    You can't buy happiness, but you can buy books, and that's kind of the same thing