• -zeiktopic-

    Ja, van de jaren voor mij. Ze hebben het zo verpest dat onze examenstunt nu wordt afgeschaft. Ik geef de school en politie groot gelijk, maar het is echt balen. Ik had mij er vet op verheugd en nu hebben we volgend jaar dus geen stunt. :c

    Beste leerlingen, geachte ouders,

    De examenstunt is een traditie op onze school als afsluiting van het schoolexamen. Leerlingen lopen verkleed in optocht vanaf het station Beverwijk naar school. Tijdens de optocht worden de leerlingen begeleid door de twee betrokken teamleiders en door twee politieagenten. Daarna vinden er enkele activiteiten op het schoolplein plaats voor de hele school. Als afsluiting is er een barbecue voor examenleerlingen en hun docenten.
    Sinds enige jaren nemen onze zorgen over deze examenstunt toe. De oorzaak daarvan is dat te veel leerlingen voor aanvang van de optocht te veel alcohol consumeren. Ook tijdens de optocht nuttigen ze nog alcohol, meestal vermomd in waterflesjes. Hoewel we bij het betreden van het schoolplein alle drank innemen, blijft er naar onze mening te veel alcohol in het spel.
    Daarnaast moeten wij voor de optocht jaarlijks een vergunning aanvragen bij de gemeente. De gemeente vraagt daarvoor advies aan de politie. Tijdens de evaluatie van de examenstunt van dit schooljaar heeft de politie aangegeven dat ze volgend jaar een negatief advies zal geven voor de vergunning. Ook daarvoor is overmatig drankgebruik de reden. De politie kan niet langer instaan voor de veiligheid van onze leerlingen wanneer ze hen begeleidt naar school.
    Al met al kunnen wij tijdens de stunt de veiligheid van onze leerlingen niet meer garanderen en we kunnen en willen dan ook niet langer de verantwoordelijkheid voor deze stunt dragen. Daarom hebben we besloten dat de examenstunt in de huidige vorm met ingang van schooljaar 2013-2014 wordt afgeschaft. Uiteraard zullen we bekijken hoe we samen met de examenleerlingen op een feestelijke en ook verantwoorde wijze het schoolexamen kunnen afsluiten.

    Wij hopen u met deze brief voldoende te hebben geïnformeerd.


    Dat was dus de brief. Ik baal echt zo erg!

    Dus, om dit topic nuttig te houden, nog meer mensen wiens examenstunt dankzij van die achterlijke coma-zuipers (er waren er dit jaar vier afgevoerd naar het ziekenhuis) of iets dergelijks is afgeschaft?


    Happy Birthday my Potter!

    Wtf, waarom zou je zo veel gaan zuipen voor je examenstunt, doe dat er dan na -.-
    Maar op onze school was het ook afgeschaft, ik weet niet precies waarom.


    Alleen maar tranen van geluk

    Bij ons op school doen ze zo'n dingen niet, hebben ze enkel dat laatste honderd dagen gedoe, waarvan ik eigenlijk blij zouden zijn moesten ze het afschaffen, maar jammer voor je.


    comfort in c h a o s

    Reid schreef:
    Bij ons op school doen ze zo'n dingen niet, hebben ze enkel dat laatste honderd dagen gedoe, waarvan ik eigenlijk blij zouden zijn moesten ze het afschaffen, maar jammer voor je.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Aah, klote zeg.


    Tijd voor koffie.

    Onze examenstunt stelde echt niets voor.. Van verveling ging je gewoon alweer een uur later naar huis...


    It's never gonna happen, Guys.

    Bij ons was de examenstunt nooit een probleem, alleen afgelopen jaar hadden leerlingen van vmbo-kb/bb zich niet aan de regels gehouden en gingen met eieren gooien en prullebakken omgooien en dat soort troep. Niet dat ik iets tegen kb/bb heb, maar het ging plotseling fout sinds onze school daarna uitbreidde en ik heb het die mensen zien doen. En nu zitten die in een ander gebouw, er is geen probleem meer en is onze examenstunt afgeschaft. Echt heel lullig.


    To live would be an awfully big adventure

    Yep, in ons jaar werd het ook afgeschaft. Zo lelijk.


    ars moriendi

    Pythias schreef:
    Aaawh, dat is echt balen! De stunt hoort er echt bij. Natuurlijk is het begrijpelijk, maar daarom niet minder vervelend. Ik hoop voor jullie dat ze er een leuk alternatief voor kunnen vinden!


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen