• De stelling van deze week luidt:
    Mensen die deel hebben genomen aan een misdrijf mogen geen enkel recht op privacy meer hebben.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Onneens als je daarna weer op het rechte pad komt dan waarom zou heel je leven openbaar moeten maken.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Oneens.
    Ook al zou je iets fout gedaan hebben, vind ik dat je dan nog wel recht op privacy mag hebben.
    Als diegene misschien later wel weer inziet wat hij/zij fout deed en zoiets nooit weer zou doen, vind ik sowieso dat diegene met rust gelaten moet worden.

    Ik vind dat het eraan ligt wat diegene gedaan heeft.
    Ik vind het heel anders als het gaat om diefstal dan wanneer het gaat om een ernstig misdrijf zoals moord.
    Dus het ligt er gewoon aan wat diegene gedaan heeft, maar ik vind dat als het echt een ernstig misdrijf is dat ze dat privilege inderdaad maar moeten missen. Daar hadden ze maar aan moeten denken van tevoren.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Valentino schreef:
    Ik vind dat het eraan ligt wat diegene gedaan heeft.
    Ik vind het heel anders als het gaat om diefstal dan wanneer het gaat om een ernstig misdrijf zoals moord.
    Dus het ligt er gewoon aan wat diegene gedaan heeft, maar ik vind dat als het echt een ernstig misdrijf is dat ze dat privilege inderdaad maar moeten missen. Daar hadden ze maar aan moeten denken van tevoren.


    I'm a girl in the world

    Dat gaat wel heel ver. Je kan niet iedereen die en misdrijf begaat over wen kam scheren.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Oneens.


    Some people are art and do art at the same time

    Valentino schreef:
    Ik vind dat het eraan ligt wat diegene gedaan heeft.
    Ik vind het heel anders als het gaat om diefstal dan wanneer het gaat om een ernstig misdrijf zoals moord.
    Dus het ligt er gewoon aan wat diegene gedaan heeft, maar ik vind dat als het echt een ernstig misdrijf is dat ze dat privilege inderdaad maar moeten missen. Daar hadden ze maar aan moeten denken van tevoren.


    Queer zijn is gewoon alles

    Nee, want recht op privacy is een fundamenteel mensenrecht dus dat kun je iemand zomaar niet ontnemen. Het ene misdrijf is bovendien ernstiger dan het andere dus voor eenmisdrijf is sowieso overdreven. Plus, wat doe je met onschuldige "daders", met geesteszieken die het niet volledig in de hand hebben?
    Oneens dus. Je kunt niet iemand iemands privacy ontnemen. Daarmee schend je de basisrechten van de mens. En dat is dus ook een misdrijf...

    [ bericht aangepast op 14 juli 2013 - 10:57 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    Nee, want recht op privacy is een fundamenteel mensenrecht dus dat kun je iemand zomaar niet ontnemen. Het ene misdrijf is bovendien ernstiger dan het andere dus voor eenmisdrijf is sowieso overdreven. Plus, wat doe je met onschuldige "daders", met geesteszieken die het niet volledig in de hand hebben?
    Oneens dus. Je kunt niet iemand iemands privacy ontnemen. Daarmee schend je de basisrechten van de mens. En dat is dus ook een misdrijf...


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt

    Valentino schreef:
    Ik vind dat het eraan ligt wat diegene gedaan heeft.
    Ik vind het heel anders als het gaat om diefstal dan wanneer het gaat om een ernstig misdrijf zoals moord.
    Dus het ligt er gewoon aan wat diegene gedaan heeft, maar ik vind dat als het echt een ernstig misdrijf is dat ze dat privilege inderdaad maar moeten missen. Daar hadden ze maar aan moeten denken van tevoren.


    26 - 02 - '16

    Valentino schreef:
    Ik vind dat het eraan ligt wat diegene gedaan heeft.
    Ik vind het heel anders als het gaat om diefstal dan wanneer het gaat om een ernstig misdrijf zoals moord.
    Dus het ligt er gewoon aan wat diegene gedaan heeft, maar ik vind dat als het echt een ernstig misdrijf is dat ze dat privilege inderdaad maar moeten missen. Daar hadden ze maar aan moeten denken van tevoren.


    i put the fun in funeral

    Als jij iemands hoofd eraf hakt en 'm aan een staak rijgt, dan wil ik je liever niet open en bloot op straat tegenkomen. Eerlijk gezegd.


    Searching heavens for another earth

    Taiteilijan schreef:
    Als jij iemands hoofd eraf hakt en 'm aan een staak rijgt, dan wil ik je liever niet open en bloot op straat tegenkomen. Eerlijk gezegd.


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef

    Ik vind dat iedereen recht heeft op privacy, maakt niet uit wat je hebt gedaan. Iemand die een zeer ernstig misdrijf heeft gepleegd mag je wel wat meer in de gaten houden, maar zijn gehele privacy afpakken? Nee, dat vind ik niet kunnen.


    4:21 ''We'll be alright''

    Ligt eraan, je kan daarna altijd nog op het goede pad komen.