• Hello everybody,

    Vanavond begint er weer een nieuw seizoen van Kroongetuigen. Ik kijk eigenlijk amper televisie en als ik het al kijk, is het om een film of serie. Maar Kroongetuigen vind ik zeker de moeite om de televisie voor op te zetten (als ik het niet vergeet, oeps!).
    Wat is Kroongetuigen?

    Kroongetuigen is een programma dat in gaat op grote moordzaken doorheen de Belgische geschiedenis. De journalisten krijgen inzage in de gerechtelijke dossiers en zelfs tot beeldmateriaal waarin de moordenaar(s) uitleggen hoe ze de moord hebben begaan op de plaats delict. Zo zag je bijvoorbeeld in 2 afleveringen hoe Dutroux ontvoerde kinderen gevangen hield in een verborgen kleine ruimte achter het wijnrek. De beelden die deze journalisten mogen uitzenden, zijn vaak nog nooit eerder aan het publiek getoond.
    Het komt erop neer dat je een documentaire ziet van hoe de Belgische politie en het gerecht 'CSI' heeft gespeeld in eigen land.
    Kroongetuigen laat naast beelden van de reconstructie ook veel interviews zien (oa met speurders, experts, nabestaanden van de slachtoffers en andere betrokkenen) zien. Dus door de aanvullingen van getuigenissen wordt zo het hele verhaal verteld.


    In de eerste aflevering van dit seizoen wordt de zaak Pandy belicht. De moorden van Pandy zijn waarschijnlijk een van de meest besproken moorden in de Belgische geschiedenis, op Dutroux na. Pandy heeft samen met zijn dochter 6 familieleden vermoord. Ze hebben deze mensen versneden en opgelost in ontstoppingsmiddel in het bad.
    De zaak Pandy was voor de politie indertijd zeer moeilijk om te bewijzen mede omdat Pandy tot nu toe nog nooit heeft bekend. Maar door goed politiewerk heeft de dochter wél alles bekend. Pandy zit nu levenslang in de gevangenis, terwijl de dochter sinds 2010 al terug vrij rond loopt.

    Ik ben in ieder geval al geboeid en ik ga vanavond zeker kijken. Kroongetuigen komt vanavond om 22.05 op VTM, maar VTM post eigen programma’s ook gratis op hun website waardoor je het ook later kan bekijken (dacht ik).

    Gaat er nog iemand kijken?


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ohhh dat klinkt echt zo bijster interessant. Helaas woon ik niet in België. ):


    She's imperfect but she tries

    Bah, zeg. Ik heb daar al een clipje op gezien. Waar de dochter uitlegde hoe/waar Pandy de lijken heeft versneden. Zo verdomd gruwelijk. Ik wil daar echt momenteel niet naartoe kijken. Een andere keer, misschien, maar nu kan ik daar echt niet naartoe kijken.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Mignon schreef:
    Ohhh dat klinkt echt zo bijster interessant. Helaas woon ik niet in België. ):

    Normaal kunnen jullie ook een account maken op de vtm-website en het bekijken...


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ik vind dit echt een interessante serie maareuh niet voor mensen die gevoelig zijn voor dit soort dingen :x

    [ bericht aangepast op 7 jan 2016 - 20:50 ]


    We accept the love we think we deserve. [ Atlas went Amavi ]

    Ik heb het opgenomen, vet inreressant ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik heb het vorig seizoen af en toe gevolgd en ik ga vanavond zeker proberen kijken. Ik ben er door geboeid sinds er een moordzaak in kwam van in de buurt hier.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    Ik heb het vorig seizoen af en toe gevolgd en ik ga vanavond zeker proberen kijken. Ik ben er door geboeid sinds er een moordzaak in kwam van in de buurt hier.

    Was dat met dat café?


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Chavez schreef:
    Bah, zeg. Ik heb daar al een clipje op gezien. Waar de dochter uitlegde hoe/waar Pandy de lijken heeft versneden. Zo verdomd gruwelijk. Ik wil daar echt momenteel niet naartoe kijken. Een andere keer, misschien, maar nu kan ik daar echt niet naartoe kijken.

    Je ziet geen reconstructies van hoe het gebeurde. Alleen van de dochter van Pandy die vertelt dat het in die kamer gebeurde en daarna de lichamen naar boven gingen. Dus alles wat echt gruwelijk kan zijn om te bekijken, zie je niet. Er worden soms wel details verteld. Ik weet niet of je zoiets kan aanhoren? Maar gruwelijke details zien, zeker niet. =)

    Het begint zo dadelijk. *O*


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Was dat met dat café?


    Jep! *Haast zich heel snel naar beneden om te gaan kijken*


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)

    Jep! *Haast zich heel snel naar beneden om te gaan kijken*

    Die zaak herinner ik me!


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Het was interessant. En op zich weinig beelden van het gerechtelijk dossier. Op het einde wat beelden van Agnes en enkele foto's van laboranten die nagaan of een lichaam volledig opgelost kan zijn in ontstoppingsmiddel (maar niet echt supervieze ofzo, alleen de foto van dat dierenbeen was wel wat vies).


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Zo'n gruwelijke zaak. :c Ook raar om te beseffen dat die vrouw hier ergens rondloopt.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Scandal schreef:
    (...)
    Je ziet geen reconstructies van hoe het gebeurde. Alleen van de dochter van Pandy die vertelt dat het in die kamer gebeurde en daarna de lichamen naar boven gingen. Dus alles wat echt gruwelijk kan zijn om te bekijken, zie je niet. Er worden soms wel details verteld. Ik weet niet of je zoiets kan aanhoren? Maar gruwelijke details zien, zeker niet. =)

    Het begint zo dadelijk. *O*

    De beelden die getoond worden, kan ik wel aan enzo. Maar de zaak is in het algemeen te gruwelijk dat ik er niet aan wil denken, noch ernaar wil kijken. Too fucked up, ya know.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Nightmares :Y)


    We accept the love we think we deserve. [ Atlas went Amavi ]