• De stelling van deze week luidt:
    Mensen die deel hebben genomen aan een misdrijf mogen geen enkel recht op privacy meer hebben.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Oneens
    HALLO! HET ZIJN OOK MAAR MENSEN!!
    Maar ik vind wel dat mensen die een hele ernstigge misdaad hebben gepleegd hun recht op beheer van hun privacy kwijtraken. Dan bepaalt de rechtbank wat er wel en niet bekent word.


    Fuck the world, love yourself

    Hmm zo'n stelling heb ik nog nooit gehoord. Maar geen enkel recht vind ik toch een beetje overdreven. En waarom zou je zowiueso contact willen hebben met iemand die een misdrijf heeft gepleegd? (Dan heb ik het wel over moorden enzo.) Ze mogen wel minder privecy hebben dan gewone mensen dat vind ik wel.

    Oneens. Zoals eerder gezegd is, is het hebben van privacy een mensenrecht en ik vind niet dat je iemand zomaar kan dehumaniseren, voor welk misdrijf dan ook.
    Wel vind ik dat mensen die een misdrijf hebben gepleegd, beter in de gaten gehouden mogen worden. Stel dat een ex-bommenmaker weer verdacht veel in z'n schuurtje zit, mag dat schuurtje wel eens doorzocht worden, maar tot die tijd - nee.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Tyrion schreef:
    De stelling van deze week luidt:
    Mensen die deel hebben genomen aan een misdrijf mogen geen enkel recht op privacy meer hebben.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Stelen in een winkel is een misdrijf.
    Iemand vermoorden is een misdrijf.

    En toch een wereld van verschil. Het ligt eraan in welke mate je een misdrijf pleegt. Ligt er ook aan in welke situatie.

    En je hebt recht op privacy. Al mogen mensen die een zwaar misdrijf hebben begaan, best in de gaten gehouden worden, maar niet dat ze geen privacy mogen hebben. En sommige straffen mogen wel wat hoger. Iemand verkracht en vermoord hebben en dan na een paar jaar de cel al uitkomen vind ik niet kunnen. Die ouders of familie of kinderen zijn hun dierbare voor de rest van hun leven kwijt.

    [ bericht aangepast op 14 juli 2013 - 16:42 ]


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    Oneens, iedereen heeft recht op privacy. Ook personen die iets verkeerds gedaan hebben.


    With the millions of stars, we're never alone.

    Valentino schreef:
    Ik vind dat het eraan ligt wat diegene gedaan heeft.
    Ik vind het heel anders als het gaat om diefstal dan wanneer het gaat om een ernstig misdrijf zoals moord.
    Dus het ligt er gewoon aan wat diegene gedaan heeft, maar ik vind dat als het echt een ernstig misdrijf is dat ze dat privilege inderdaad maar moeten missen. Daar hadden ze maar aan moeten denken van tevoren.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Oneens, je mag nog zoiets slecht gedaan hebben, als je je leven gebeterd hebt moet je recht op privacy hebben. Als je een nieuw leven probeert op te starten is het niet leuk dat je direct wordt bestempeld.


    Why so serious? :]

    Oneens. Iedereen heeft recht op privacy. Maar bij een misdrijf vind ik voornamelijk privacy in naam erg belangrijk. Niet alleen voor de persoon die het misdrijf heeft gepleegd om ooit weer terug te komen in de maatschappij, maar ook voor de familieleden. Stel je voor een meneer pleegt een moord. Zijn naam komt groot in beeld. Voor en achternaam. Nou mensen die de meneer dus kennen weten gelijk dat hij het is en dat kan beschamend zijn voor de familie. Ook kunnen mensen best gemeen zijn in dit soort situaties tegenover familieleden. Het laatste wat je wilt is dat je na wordt geschreeuwd omdat je vader iets heeft gedaan wat niet mag.


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Valentino schreef:
    Ik vind dat het eraan ligt wat diegene gedaan heeft.
    Ik vind het heel anders als het gaat om diefstal dan wanneer het gaat om een ernstig misdrijf zoals moord.
    Dus het ligt er gewoon aan wat diegene gedaan heeft, maar ik vind dat als het echt een ernstig misdrijf is dat ze dat privilege inderdaad maar moeten missen. Daar hadden ze maar aan moeten denken van tevoren.


    Whut

    Oneens, een mensenrecht ontnemen is evengoed een misdrijf, en zo zou op den duur niemand nog privacy mogen hebben, think about it! :)


    Did you know it, L, that shinigami only eat apples?

    ligt eraan wat die gene heeft misdaan... ene pedofiel mag van mij in alle openbaarheid staan.
    maar als jij rijd met een ingevorderd rijbewijs vind ik het overdreven.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Belacqua schreef:
    Dat gaat wel heel ver. Je kan niet iedereen die en misdrijf begaat over wen kam scheren.


    -

    ILuv1D schreef:
    Oneens.
    Ook al zou je iets fout gedaan hebben, vind ik dat je dan nog wel recht op privacy mag hebben.
    Als diegene misschien later wel weer inziet wat hij/zij fout deed en zoiets nooit weer zou doen, vind ik sowieso dat diegene met rust gelaten moet worden.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Oneens. Ligt aan de ernst van het misdrijf.


    You are beautiful, you are love.

    oneens een mens moet altijd de kans krijgen om zich te beteren


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio