• Wat is neopets?
    Neopets is een online community, een virtuele wereld. Je kunt het een beetje vergelijken met habbo, maar de figuren zijn dierlijk en er is minder rechtstreeks contact met anderen.

    Heb ik er een account nodig om deel te nemen aan deze wedstrijd?
    Het zou heel handig zijn mocht je inderdaad een account hebben en de site een beetje kennen. Voor ronde één is het echter geen probleem van wereldformaat mocht je geen account hebben, maar als je toch echt wilt meedoen, zorg er dan voor dat je die tegen ronde twee wel hebt en de site goed verkend hebt.


    Inschrijven
    Deze wedstrijd staat volledig in het thema van neopets en ik ben dan ook op zoek naar vijf enthousiaste deelnemers.
    Ik vraag echt uitdrukkelijk om je niet in te schrijven als je weet dat je dat je niet voldoende tijd hebt, of als er andere redenen zijn waardoor je de wedstrijd vroegtijdig zou kunnen verlaten. Het is me al in verschillende wedstrijden gebeurd dat deelnemers zonder waarschuwen afhaken, en dat is echt niet fijn, niet voor mij en niet voor de mededeelnemers.
    De wedstrijd bevat zowel onderdelen die via Quizlet uitgevoerd zullen moeten worden, als onderdelen die op neopets zelf zullen moeten uitgevoerd worden.

    Duur van de rondes
    De wedstrijd zal uit drie rondes bestaan.
    Voor ronde 1 en 2 krijgen jullie telkens drie weken de tijd om in te dienen. Dit zou normaal ruim voldoende moeten zijn.
    Voor ronde 3 wordt een hele maand uitgerokken. Ook dit is meer dan lang genoeg om een mooie opdracht in te leveren.

    Uitstel & afvallers
    Het is niet mogelijk om uitstel te vragen voor het inleveren.
    Wat wel kan, is dat je je opdracht samen indient met de volgende opdracht, en dus twee keer zo lang hebt om twee opdrachten te maken.
    Voor ronde drie kan alleen ingeleverd worden tot de gestelde deadline.
    In mijn wedstrijd mag iedereen meedoen tot het einde. Er zullen dus geen afvallers zijn, maar degene die op het einde van de wedstrijd het hoogste gemiddelde aantal punten heeft, is de winnaar.
    Natuurlijk dien je wel te melden dat je pas de volgende ronde in zult leveren, indien dit niet gedaan wordt en je niet inlevert dan word je alsnog gediskwalificeerd.

    Hoe wordt er beoordeeld?
    Dat is voor elke ronde verschillend, omdat er telkens andere dingen belangrijk zullen zijn. De enige constante is dat originaliteit telkens op één derde van de de punten staat.
    Ronde
    Originaliteit: 3ptn
    Vormt de outfit een mooi geheel: 2ptn
    Is er een duidelijke link met het personage en de outfit: 3ptn
    Voldoet het verhaal aan de eisen: 2ptn
    = 10 ptn te verdienen.

    De prijzen
    Om iedereen gemotiveerd te houden, krijgen alle deelnemers sowieso een prijs.

    Eerste plaats:


    De mysterie pets
    Nieuwsgierig? Neopets kent een aantal limited edition pets, die maar op één dag per jaar of op eerder kostelijke manier te verkrijgen zijn.
    Ik heb een account gemaakt, met drie daarvan. Omdat accounts niet mogen worden doorgegeven, krijgt de winnaar van mij de drie pets in dit account cadeau.
    Tweede plaats:
    Een Verfkwast
    Geef je pet een nieuw kleurtje, of verkoop hem in je winkel, ruilpost of op de veilingen om je een stapje dichter naar je gewenste droompet te brengen. De keuze is aan jou.
    Je krijgt de keuze uit een aantal Verfkwasten. Deze worden uiteraard pas op het einde van de wedstrijd onthuld.
    Derde plaats:
    Een Kerstmis petpet Verfkwast
    Ja, je leest het goed, zelfs je pets kunnen pets hebben. En die kun je schilderen met deze schattige borstel. En zeg nu zelf, wie zou nou niet willen dat het elke dag kerst is?
    Troostprijzen:
    De twee deelnemers die op het einde van de wedstrijd de laagste scores halen, krijgen van mij elk een spotlight naar keuze, of zes credits (kost van een spotlight als je GM bent).


    Deelnemers:
    1.Yaspis - irisxdragon 2
    3.Shion - _ijsjuh_ 2
    4.Beaton - raytiri Ingeleverd



    Ronde 2:
    Laat één van je neopets eruit zien als één van je favoriete personage (film, boek, spel,...)
    Hierbij leg je in minimum 200 woorden uit waarom je voor dit personage gekozen hebt, en hoe je het uiterlijk van je pet aan dat personage linkt (de link moet niet persé op het eerste zicht aanwezig zijn.)
    Indien je niet genoeg neopoints of NC hebt om customisatie of een verfkwast te kopen, mag je ook werken met Dress to Impress. Dit is een site die je toelaat een preview van je neopet te zien in kleuren en met kleren alvorens je ze koopt, zodat je weet of het ze mooi staat of niet. Ik raad zelfs aan om hiermee te werken, gezien dit het zoeken een heel pak makkelijker maakt.
    Laat deze opdracht dus niet tot het laatste moment liggen, want het vergt enig zoekwerk naar leuke kleren die je pet ook effectief zou kunnen dragen.
    Handige tip: voer bij het zoeken eerst de soort van je pet in zodat je kan zien welke kleren/pruiken/accessoires specifiek voor jouw petsoort ontworpen zijn.

    Jullie hebben tijd om in te dienen tot ten láátste Zondag 8 september, 23:59.
    Je zet je inzendingen in een apart hoofdstuk hier op Q, waarvan je de link via pb naar mij doorstuurt. Je mag hem ook nog eens hier plaatsen, maar dit alleen is niet voldoende.



    Story
    Ik heb toestemming;

    Yoda schreef op 27 juli 2013 - 18:39:
    Toestemming themawedstrijd

    Hey Theodora,

    hierbij heb je toestemming om te beginnen met je themawedstrijd. Je hebt een week om een topic te openen. Veel plezier!

    Groetjes,
    Yoda

    [ bericht aangepast op 30 aug 2013 - 13:10 ]


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Oh, supergaaf, een Neopets wedstrijd. ^^ Ik heb het heel veel gespeeld, maar ik heb geen flauw idee waar m'n account gebleven is en niet zoveel zin om een hele nieuwe aan te gaan maken, dus ik pas. Maar ik vind het wel een superleuk idee en dat wilde ik even zeggen. (:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    I would join, but I can't promise to not drop out. But I'll be following it, darling. ^^


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Ik ben bang dat ik het niet zal halen, en wil niet inschrijven om later weer uit te gaan schrijven. Maar ik wou wel zeggen dat het een leuke wedstrijd en idee is!


    -

    Ik vind dit dus echt een supertoffe wedstrijd. Ik speelde vroeger - lees dus heel lang geleden - al neopets en vind het nog steeds awesome, al speel ik het haast niet meer :'D Ik heb nog wel een account though, met een baby Kougra en een Koi en een Xweetok :3
    Ik vrees gewoon echt veel te weinig tijd te hebben om deel te nemen, anders had ik me zeker ingeschreven. Ik vrees er gewoon echt voor dat ik me halverwege de wedstrijd moet uitschrijven, en dat zou ik gewoon zonde vinden, aangezien die plek dan beter naar iemand anders kan gaan ^_^

    Maar ik wilde je dus wel laten weten dat ik dit een supertof thema vind en geheid dat ik tussendoor nog wel zal komen spieken!


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    ik zou wel willen... maar ik ben mijn account kwijt. Om wat voor verfkwast zou het gaan?


    te zijn of niet te zijn. Dat is de vraag waar mn oma het antwoord niet op weet

    Neopets is cool! helaas heb ik het niet meer :( xx


    Everyone is Beautiful <3

    Bedankt iedereen, voor de leuke reacties tot nu toe. Hopelijk schrijven er zich daadwerkelijk mensen in :Y)

    @ MysticxHeart; dat wil ik natuurlijk nog liever even niet verklappen. Maar ik denk dat het voor zich spreekt dat het niet om kwasten gaat die momenteel in de honderdduizenden nps kosten.

    [ bericht aangepast op 27 juli 2013 - 19:57 ]


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Leuk! Ik doe er weinig mee omdat ik het te druk heb met school/quizlet/howrse en nog wat andere sites, maar ik zou graag mee willen doen!
    Ik heb alleen al te veel pets om iets met de eerste prijs te doen :')


    Nypmh > Yaspis

    Chione schreef:
    Leuk! Ik doe er weinig mee omdat ik het te druk heb met school/quizlet/howrse en nog wat andere sites, maar ik zou graag mee willen doen!
    Ik heb alleen al te veel pets om iets met de eerste prijs te doen :')


    Een side-account? Die heb ik ook :Y)


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Wil ik ooook maar ik ben mijn wachtwoord vergeten en ik was jong en had een random geboortedatum ingevuld, hahahaha. Hm, ik laat het nog wel weten.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Haha, awesome. Ik speelde 't vroeger maar heb jammergenoeg m'n account weggeven dus ik kan niet meedoen.
    Ik had echt awesome pets tho D: Allemaal lupes & gelerts. Mutant, tyrannisch :3

    edit: oh right, desert, pirate en island had ik ook :3

    [ bericht aangepast op 27 juli 2013 - 21:03 ]


    I live for the applause, you will die for it.

    Joker schreef:
    Haha, awesome. Ik speelde 't vroeger maar heb jammergenoeg m'n account weggeven dus ik kan niet meedoen.
    Ik had echt awesome pets tho D: Allemaal lupes & gelerts. Mutant, tyrannisch :3

    edit: oh right, desert, pirate en island had ik ook :3


    Jee, dat zijn best kostelijke kleuren. Daar heb vast lang voor moeten sparen?


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Ik heb heel vroeger Neopets gespeeld... Ik laat nog wel horen als ik mee wil doen, ik ben namelijk geen Neopet kenner meer..


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Ik wil wel meedoen ^^ Ik heb dat vroeger zólang gespeelt, maar dan moet ik nu even een nieuw account maken :')

    Sofinite schreef:
    Ik wil wel meedoen ^^ Ik heb dat vroeger zólang gespeelt, maar dan moet ik nu even een nieuw account maken :')


    Ik zeg; doen :Y). Haha. Maar mijn mening is niet echt objectief :W


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.