• De stelling van deze week luidt:
    Pesten moet strafbaar worden gesteld.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Onneens. Dan zijn er wel 100000den kinderen die strafbaar zijn. De school kan hier wel iets tegen doen om het niet in hoger beroep te laten treden.

    [ bericht aangepast op 28 juli 2013 - 3:06 ]


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Yess Yes Yes!!! Ook op Q trouwens.
    Tja, dat kunnen ze moeilijk doen, maar ik vind dat pesters harder aangepakt moeten worden.

    [ bericht aangepast op 28 juli 2013 - 5:52 ]


    -

    Pesters moeten harder aangepakt worden. Maar waar ligt de grens van plagen en pesten en eens een opmerking naar iemands hoofd slingeren, waarvoor je dan strafbaar bent? School moet harder optreden hiertegen als het op school gebeurd en mensen die erbij staan moeten niet zo laf doen en meelopen.


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    Cairde schreef:
    Onneens. Dan zijn er wel 100000den kinderen die strafbaar zijn. De school kan hier wel iets tegen doen om het niet in hoger beroep te laten treden.

    Sever schreef:
    Yess Yes Yes!!! Ook op Q trouwens.
    Tja, dat kunnen ze moeilijk doen, maar ik vind dat pesters harder aangepakt moeten worden.


    Queer zijn is gewoon alles

    Nou ja, ik denk niet dat dat een goed idee is. Ja, pesten moet op een betere manier worden aangepakt, maar ik denk niet dat dit die betere manier is. Bovendien zijn er dan wel héél veel mensen strafbaar.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Oneens. Het lijkt me ten eerste onmogelijk om iedereen te gaan straffen en ik denk niet dat ieder kind tegen zijn ouders vertelt dat hij of zij gepest wordt en zelfs als dat wel gebeurt of er dan aangifte voor gedaan wordt. Er moet een betere aanpak komen tegen pesten, maar dat zal niet lukken met deze maatregel.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Eens en oneens.
    Ligt een beetje hoe erg het pesten is.
    Als het een beetje plagen is niet, maar iemand echt hard kwetsen, bedreigen en slaan mag van mij echt wel harder gestraft worden!

    Ik denk trouwens dat je mening er een beetje vanaf hangt in welke maten en of je zelf gepest bent.


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt

    Ik vind eigenlijk dat er wel iets meer gedaan zou kunnen worden aan de regels voor pesten op scholen. Maar dat ligt dan bij de school. Ik zou er geen strafbaar feit van maken, want ik denk dat het op die manier alleen maar meer problemen veroorzaakt. Ook zou er dan eerst een grens tussen pesten en plagen vastgelegd moeten worden en volgens mij is dat ook een lastige taak. Dus, oneens wat betreft het strafbare deel.


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Eens


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Het ligt eraan wat de pesters allemaal doen.


    I can't define who I am.

    Ik denk niet dat er een mogelijkheid is dat pesten stopt. Het is een eeuwenoud iets en zal toch wel door blijven gaan. Toch vind ik wel dat het een stuk strenger aangepakt moet worden, maar strafbaar stellen lijkt mij geen optie.


    Bad decisions make good stories.

    Ik ben het er opzich wel mee eens, maar ik denk ook dat zoiets moeilijk ligt. Pesten is iets subjectiefs, dus het is moeilijk om daar zomaar een objectieve definitie op te plakken. (En dit hebben de meeste dingen die onder de noemer strafbaar vallen wel, waardoor het gemakkelijker is om er een oordeel over te vellen)
    De ene persoon ervaart al heel snel iets als pesten, terwijl iemand anders daar minder problemen mee heeft en het niet met het woord pesten benoemt.
    Al vind ik wel dat de duidelijke, ernstige gevallen wel aangepakt moeten worden. Dat het moeilijker strafproces oplevert, wilt niet zeggen dat het zomaar moet kunnen. Geestelijk geweld kan meer schade aanrichten dan fysiek geweld. Misschien mindert het aantal pestgevallen ook wel wanneer het na verloop van tijd echt als iets illegaals wordt gezien. Kinderen weten bijvoorbeeld heel goed dat stelen niet mag.
    Ik heb een beetje mijn twijfels bij de praktische realisering van pesten strafbaar maken, maar toch, sommige gevallen moeten inderdaad gewoon bestraft worden. Er moet misschien wel anders mee worden omgegaan bij jonge kinderen dan bij oudere mensen, maar dat er strengere maatregelen tegen moeten komen, ja, daar ben ik het mee eens.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Valinor schreef:
    Eens


    Chaos is a ladder.

    Valinor schreef:
    Eens


    “You know you're in love when you can't fall asleep because reality is finally better than your dreams.”