• Hallo, ik heb thuis altijd veel ruzie en heb zelf ook veel problemen. Mijn mama en mijn papa zijn gescheiden. En nu heb ik een stiefpapa en een stiefzus.
    Maar nu zijn die problemen al zoveel jaar bezig dat ze het beu zijn. Mijn mama kwam in mijn kamer en ze zei dat mijn stiefpapa niet meer wilt dat ik bij hem woon wegens die problemen. Ik moet er dringend iets aan doen of ik zie mijn mama zo weinig. Ik weet niet wat ik er aan moet doen. Als er niks gebeurt moet ik ofwel naar een instelling of wel bij mijn papa gaan wonen. (huil) ik zie het leven nie meer zitten. Wat moet ik doen? Ik heb al een mevrouw waarmee ik praat.

    [ bericht aangepast op 29 juli 2013 - 13:29 ]


    I'm a girl in the world

    Valinor schreef:
    (...)
    Lol it's still bitchy :'D

    OT: Dit is heel erg. Je zegt dat je al met iemand praat. Ik gok dat het een psycholoog is? Ik denk dat deze persoon wel weet wat je moet doen, als je haar alles erover verteld. Je moet niet vergeten dat je echt niet alleen bent. De kindertelefoon bellen is ook een mogelijkheid.


    Jij bent heeeel vriendelijk


    I'm a girl in the world

    SeaLife schreef:
    (...)

    Jij bent heeeel vriendelijk

    Is dit sarcastisch of niet?


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Als je moeder voor je vriend kiest... ben haar dan maar liever kwijt dan rijk!
    en als ze bang is dat haar vriend haar niet meer wilt als jij er woont..
    Sorry chick maar dan denk ik dat je stiefvader een enorme ** is


    The thing you do mean something to people -Ncis

    tubbietoost schreef:
    Als je moeder voor je vriend kiest... ben haar dan maar liever kwijt dan rijk!
    en als ze bang is dat haar vriend haar niet meer wilt als jij er woont..
    Sorry chick maar dan denk ik dat je stiefvader een enorme ** is

    Easier said than done helaas. Als ik 't aantal keren dat ik dacht: okay rotwijf, nu mag je me de klere krijgen, zou opschrijven, kan er een hele rol papier het huis door en weer terug.

    ON: 't probleem met een aantal vrouwen is dat ze afhankelijk zijn/worden van hun man, want dat is wat ik denk dat hier gaande is. Want ik ben van mening dat geen normaal denkende ouder voor de partner kiest in plaats van voor 't eigen vlees en bloed.
    Afijn wat zegt die vrouw en wat doet ze? Bij veel hulpverleners is het namelijk zo dat je flink moet gaan zeiken vooraleer ze met de kont in beweging komen, It's sad but true...
    En sterkte, zo'n situatie is fucked up.

    [ bericht aangepast op 28 juli 2013 - 23:04 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    ik zou er met je moeder over praten, ik kan me niet voorstellen dat ze zou willen dat ze haar dochter bijna nooit meer te zien krijgt.. verder heb je toch ook vanaf een bepaalde leeftijd zelf de keuze of je bij je vader of moeder wil wonen? en als het echt uit de hand loopt is er natuurlijk jeugdzorg?
    ik zou er ook met je echte vader over praten en als het lukt misschien met je stiefvader..?


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Okay, ik ben best blij met mijn moeder. Een hele rijke ex-vriend van haar zette haar ook voor zo'n beslissing.
    Maar goed, het hoort niet over mij te gaan, maar over jou. Ik vind het heel gemeen van je moeder dat ze je voor zo'n beslissing zette. Ze moet echt realiseren dat problemen niet overnacht weglopen. Je stiefvader trouwens ook. Hij moet realiseren dat als hij nu eenmaal getrouwd is met iemand die een kind heeft uit een vorige huwelijk hij nu eenmaal een package meekrijgt. Of hij het nu leuk vind of niet. Ik vind dat hij deels ook verantwoordelijk voor je is. Als je deze topic over een jaar open heb gemaakt had ik misschien vast wel een goede tip voor je, omdat ik nu eenmaal voor sjw ga studeren. Mijn enige tip nu is dat je gewoon even open moet gaan staan voor een gesprek met ze allemaal. Aan je moeder vragen waarom ze nu eenmaal voor hem kiest en je stiefvader vragen waarom hij je niet meer ziet zitten. En aan je vader vragen waarom hij niet meer voor je wil zorgen. Maar even een vraagje is een adoptie niet mogelijk ipv een instelling? Of willen ze perse dat je naar een instelling gaat?


    -

    Cairde schreef:
    (...)Huisregels gelezen? Een post met alleen een smiley erin mag niet.

    Ik raad je aan om ze zelf nog eens door te lezen. Je overtreed namelijk deze regels:
    - Het is niet toegestaan om anderen op welke manier dan ook te kwetsen, beledigen of pesten. Laat elkaar in zijn waarde!
    - Heb respect voor elkaar!

    Je mag je mening zeker uiten, maar spendeer wat aandacht aan op welke manier je jouw mening geeft. Op deze manier kan je namelijk mensen kwetsen die zo'n commentaar echt niet kunnen gebruiken en zich er alleen maar slechter door voelen.


    Let the Night embrace you

    Cairde schreef:
    (...)Huisregels gelezen? Een post met alleen een smiley erin mag niet.

    Zeg, heb een beetje respect voor dit meisje. Ze vraagt alleen om hulp en jij reageert alleen maar lullig.

    OT: Zover ik het nu een beetje snap, zou ik nog eens gaan zitten met je moeder en stiefvader om de situatie nog eens goed te bekijken. Misschien worden dan de problemen duidelijker en kunnen jullie een compromis sluiten met elkaar zodat je het huis niet uit hoeft? Ik weet het hele verhaal natuurlijk niet maar van wat je ons verteld heb lijkt dit me de beste oplossing.


    I recycle my thoughts.

    Dat is echt rot voor je, goed met je moeder praten zei hoort altijd voor jouw nog te bepalen en niet je stiefvader, het lijkt net of als jou moeder meer voor hem kiest dan voor jouw, dat is echt rot. Sterkte en toch eens goed met je moeder praten.

    Meis en probeer wat leuke dingen te doen met je vriendinnen, zodat je thuis situatie even kunt vergeten.


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    Dit is echt verschrikkelijk rot voor je. Alleen een situatie als deze heb ik zelf nog nooit meegemaakt, dus het enige wat ik kan doen is héél veel sterkte wensen! Hopelijk komt het allemaal goed, en je mag me altijd een berichtje sturen!


    Tijd voor koffie.

    Dank je allemaal (H)


    I'm a girl in the world

    ik vind het raar dat je moeder je stiefvader boven jou kiest? maar als ik jou was zou ik bij je vader gaan wonen. en trouwens er staat in de wet dat je recht hebt om je ouders nog te zien na een scheiding :) ik wens je veel suc6 en sterkte!

    Ik vind het gelijk overdreven dat je roept dat je het leven niet meer ziet zitten. Je kan er best met je ouders over praten en precies vragen waarom je stiefvader het moeilijk vindt om jou in huis te nemen. Je moet echt niet denken dat je machteloos bent in deze situatie, want dat ben je niet.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Dat is echt rot voor je:,(
    Ik zou met je moeder gaan praten als er even niemand anders bij is.
    En veel sterkte.


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef

    Kynareth schreef:
    Ik vind het gelijk overdreven dat je roept dat je het leven niet meer ziet zitten. Je kan er best met je ouders over praten en precies vragen waarom je stiefvader het moeilijk vindt om jou in huis te nemen. Je moet echt niet denken dat je machteloos bent in deze situatie, want dat ben je niet.

    Nee ik ben dat niet maar dat is niet overdreven want je weet wel niet wat er gebeurd


    I'm a girl in the world