• Ik zag dit op Reddit en dacht dat het wel op een site vol schrijvers als Q zou passen.

    This sentence has five words. Here are five more words. Five-word sentences are fine. But several together become monotonous. Listen to what is happening. The writing is getting boring. The sound of it drones. It’s like a stuck record. The ear demands some variety. Now listen. I vary the sentence length, and I create music. Music. The writing sings. It has a pleasant rhythm, a lilt, a harmony. I use short sentences. And I use sentences of medium length. And sometimes, when I am certain the reader is rested, I will engage him with a sentence of considerable length, a sentence that burns with energy and builds with all the impetus of a crescendo, the roll of the drums, the crash of the cymbals–sounds that say listen to this, it is important.

    Van Gary Provost, een les met het variëren van lengte en ritme van zinnen in een verhaal. Ik vond 'm best mooi.

    Deze zin heeft vijf woorden. Hier zijn nog vijf woorden. Vijf-woord zinnen zijn prima. Maar meerdere samen wordt monotoon. Luister maar wat er gebeurt. Het verhaal wordt wat saai. Het geluid ervan wordt irritant. Net als een kapotte LP. Het oor wil wat variatie. Luister maar. Ik varieer met lengte van de zin, en creëer muziek. Muziek. Het verhaal zingt. Het heeft een mooi ritme, mooie toon, harmonie. Ik gebruik korte zinnen. En zinnen van middelmatige lengte. En soms, wanneer ik zeker weet dat de lezer gerust is, geef ik hem een zin van redelijke lente, een zin die vlamt met energie en waar de prikkeling toeneemt (?), het gerol van de drums, de slag van de bekken - geluiden die zeggen; luister hiernaar, het is belangrijk.

    I tried.

    [ bericht aangepast op 3 aug 2013 - 19:03 ]

    aanneemt moet toeneemt zijn :Y) Klinkt beter en logischer in mijn oren, but I could be wrong.

    [ bericht aangepast op 3 aug 2013 - 19:02 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Father schreef:
    aanneemt moet toeneemt zijn :Y)

    Oops. Fixed that. :Y)

    Ik lees mijn hoofdstukken ook nooit nadat ik ze geschreven heb dat moet ik echt gaan doen.


    Ja, volgens mij moet het wel, het klinkt in ieder geval beter.

    [ bericht aangepast op 3 aug 2013 - 19:03 ]

    Ik heb hem al vaker gezien, maar hij blijft mooi. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Hé, dat is echt heel handig! :'D


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    QueenOfHell schreef:
    Goede Tip.
    Nu alleen nog inspiratie vinden. Ik weet al welke richting ik op wil, maar geen verhaallijn D:


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    oeh I love AskReddit/Reddit in general
    Maar dat is inderdaad een goede tip, nu ga ik de thread lezen haha


    As travars

    Newcastle schreef:
    oeh I love AskReddit/Reddit in general
    Maar dat is inderdaad een goede tip, nu ga ik de thread lezen haha

    Wat is je naam op Reddit? :Y)

    Jaeger schreef:
    (...)
    Wat is je naam op Reddit? :Y)


    Diamandis, al doe ik niet veel met het account, ik ben eerder een lurker lol
    Wat is die van jou?


    As travars

    Newcastle schreef:
    (...)

    Diamandis, al doe ik niet veel met het account, ik ben eerder een lurker lol
    Wat is die van jou?

    Dragneel

    Draculea schreef:
    Oh wauw, dat klinkt echt awesome!


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio