• De stelling van deze week luidt:
    Dierenrechten moeten in de grondwet worden opgenomen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Onneens. Ik heb nooit gesnapt waarom sommige mensen dieren met mensen vergelijken..


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Hm, ik denk het niet. Een grondwet is er in mijn ogen om mensen te beschermen. Dierenrechten zijn natuurlijk ook van belang, maar ik denk dat gewone wetten daarvoor volstaan.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Eens. Een dier is niks minder waard dan een mens.


    niall stared into my eyes for 30 seconds during last first kiss and it was the best moment of my life

    Eens. Een dier kan ook voelen, hoe zullen we ons voelen als het wereld omgekeerd was? Dat dieren bepaalde dingens met ons doen.Ik vind het echt zielig als dieren mishandeld worden enzo.


    -

    Helemaal mee eens!
    Ik vind niet dat mensen ongestraft dieren mag mishandelen. Dieren voelen evenveel pijn als mensen die mishandels worden. Niet meer en niet minder. alleen zij kunnen niet voor zich zelf op komen.


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Javier schreef:
    Helemaal mee eens!
    Ik vind niet dat mensen ongestraft dieren mag mishandelen. Dieren voelen evenveel pijn als mensen die mishandels worden. Niet meer en niet minder. alleen zij kunnen niet voor zich zelf op komen.

    Javier schreef:
    Helemaal mee eens!
    Ik vind niet dat mensen ongestraft dieren mag mishandelen. Dieren voelen evenveel pijn als mensen die mishandels worden. Niet meer en niet minder. alleen zij kunnen niet voor zich zelf op komen.


    “You know you're in love when you can't fall asleep because reality is finally better than your dreams.”

    Eens, beide hebben wij een ziel en gevoel. Op poppen mag wel van mij (Y)


    Whut

    Cairde schreef:
    Onneens. Ik heb nooit gesnapt waarom sommige mensen dieren met mensen vergelijken..


    Misschien omdat mensen ook dieren zijn? Zoogdieren namelijk.
    On-topic:
    Ik ben het er mee eens, een dier is niets minder waard dan een mens, ze voelen dezelfde pijn als wij als ze een klap krijgen misschien nog wel meer als het om een huisdier draait die zijn baasje vertrouwt. Buiten dat ze kunnen niet voor zichzelf opkomen, en doen ze dat wel is het enkel een reden om ze te laten afmaken.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Javier schreef:
    Helemaal mee eens!
    Ik vind niet dat mensen ongestraft dieren mag mishandelen. Dieren voelen evenveel pijn als mensen die mishandels worden. Niet meer en niet minder. alleen zij kunnen niet voor zich zelf op komen.


    :)

    Scare7crow schreef:
    Eens, beide hebben wij een ziel en gevoel. Op poppen mag wel van mij (Y)


    I'm a girl in the world

    Ik ben het er mee eens!
    Dieren zijn niet minder dan mensen en verdienen even als mensen een goed leven!


    'Not all those who wander are lost' - J.R.R. Tolkien

    Javier schreef:
    Helemaal mee eens!
    Ik vind niet dat mensen ongestraft dieren mag mishandelen. Dieren voelen evenveel pijn als mensen die mishandels worden. Niet meer en niet minder. alleen zij kunnen niet voor zich zelf op komen.


    Fighting for peace is like fucking for virginity.

    100% mee eens!!!!
    Dieren voelen net zo veel pijn als mensen als ze mishandeld worden. Soms nog meer. Mensen mogen er niet ongestraft mee wegkomen als ze een dier mishandelen, want dieren zijn net zoals mensen, alleen kunnen ze niet praten en hebben ze een vacht/schubben/hoeven/etc. Het is een vorm van discriminatie dat het nog niet in de grondwet is opgenomen: Speciesism.


    I will keep watch.

    Mee eens! Dieren zijn in mijn ogen net zo belangrijk als mensen, ze verdienen ook een juiste behandeling. Dus ben ik voor dierenrechten!


    You are beautiful, you are love.