• De stelling van deze week luidt:
    Dierenrechten moeten in de grondwet worden opgenomen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Father schreef:
    Dieren hebben een goed en puur hart? Ja, daarom scheurt een beer je ook aan stukken, omdat hij zo goed en puur is :'D


    Ik denk dat ze het eerder over huisdieren heeft c;

    LeDerp schreef:
    (...)
    Aha, en waar baseer je deze Bullshit op?


    Omdat ik erin geloof, dat ieder wezen geboren wordt met een goed hart. Je kunt natuurlijk altijd de goede of slechte kant op, dit ligt grotendeels aan de opvoeding. Dieren kunnen je ogen openen op zoveel verschillende manieren, je leven veranderden, mensen ondersteunen (begeleiden honden, therapie met paarden oid.) .

    Maar als je het daar niet mee eens bent, is dat prima hoor.
    Dit is alleen mijn mening, gebaseerd op het leven wat ik leidt met dieren.

    EDIT:
    Dit gaat inderdaad over de gedomesticeerde dieren.

    [ bericht aangepast op 4 aug 2013 - 13:26 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Thysia schreef:
    (...)

    Ik denk dat ze het eerder over huisdieren heeft c;

    Dan moet ze huisdieren neerzetten en niet dieren. ;p Daarbij gaat het dan niet meer over dit topic, want het gaat over "Dieren"rechten.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Britsanity schreef:
    (...)

    Omdat ik erin geloof, dat ieder wezen geboren wordt met een goed hart. Je kunt natuurlijk altijd de goede of slechte kant op, dit ligt grotendeels aan de opvoeding. Dieren kunnen je ogen openen op zoveel verschillende manieren, je leven veranderden, mensen ondersteunen (begeleiden honden, therapie met paarden oid.) .

    Maar als je het daar niet mee eens bent, is dat prima hoor.
    Dit is alleen mijn mening, gebaseerd op het leven wat ik leidt met dieren.

    EDIT:
    Dit gaat inderdaad over de gedomesticeerde dieren.
    Wauw... Hoeveel dieren heb je in huis? Je praat over ze alsof het over de hemel gaat.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Britsanity schreef:
    (...)

    Omdat ik erin geloof, dat ieder wezen geboren wordt met een goed hart. Je kunt natuurlijk altijd de goede of slechte kant op, dit ligt grotendeels aan de opvoeding. Dieren kunnen je ogen openen op zoveel verschillende manieren, je leven veranderden, mensen ondersteunen (begeleiden honden, therapie met paarden oid.) .

    Maar als je het daar niet mee eens bent, is dat prima hoor.
    Dit is alleen mijn mening, gebaseerd op het leven wat ik leidt met dieren.

    EDIT:
    Dit gaat inderdaad over de gedomesticeerde dieren.


    Hier ben ik het wel mee-eens.

    Father schreef:
    (...)
    Dan moet ze huisdieren neerzetten en niet dieren. ;p Daarbij gaat het dan niet meer over dit topic, want het gaat over "Dieren"rechten.


    Daar geef ik je helemaal gelijk in.
    Maar zo heb je bijvoorbeeld ook de dieren in het circus. Die zijn niet gedomesticeerd, en ja, die eten anderen dieren.
    Maar mogen ze daarom wel geslagen worden, als ze tegen hun wil in kunstjes moeten doen voor het plezier van de mens?
    Ik zal niet zeggen dat het er overal zo aan toe gaat, maar er zijn altijd plaatsen/landen waar dieren nog steeds dingen moeten doen als dansen op hete kolen.

    Zoals ik daarstraks al zei; het recht op leven, het recht om niet gefolterd te worden, het recht op bewegingsruimte, en het recht op eigen ruimte.


    Cairde schreef:
    (...)Wauw... Hoeveel dieren heb je in huis? Je praat over ze alsof het over de hemel gaat.


    Ik heb verschillende dieren in huis, ja. Daarbij studeer ik een diergerichte opleiding, waardoor ik met een hele hoop dieren in aanraking kom.
    En jawel, ook niet-gedomesticeerde dieren ;)

    [ bericht aangepast op 4 aug 2013 - 13:34 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    -dubbelpost-

    [ bericht aangepast op 4 aug 2013 - 13:34 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Britsanity schreef:
    (...)

    Omdat ik erin geloof, dat ieder wezen geboren wordt met een goed hart. Je kunt natuurlijk altijd de goede of slechte kant op, dit ligt grotendeels aan de opvoeding. Dieren kunnen je ogen openen op zoveel verschillende manieren, je leven veranderden, mensen ondersteunen (begeleiden honden, therapie met paarden oid.) .

    Maar als je het daar niet mee eens bent, is dat prima hoor.
    Dit is alleen mijn mening, gebaseerd op het leven wat ik leidt met dieren.

    EDIT:
    Dit gaat inderdaad over de gedomesticeerde dieren.

    Vertel dit aan de kut pony die me in mijn fikken beet toen ik 10 was, aan honden die mijn broertje een keer hebben aangevallen en aan de kat van mijn buurvrouw die om de zo veel dagen dr klauwen in je vel zet. Er zijn echt wel diertjes op deze wereld die lief en onschuldig zijn, maar je moet bij mij niet aankomen met dit 'pure hart' gezeik. Sommige dieren zijn net zo verpest als mensen en ik blijf aan het idee plakken dat mensen je nog een stuk meer kunnen helpen dan dieren.

    Ook praat je over 'ieder wezen wordt geboren met goed hart blahbla en je kunt goede of slechte kant op'. Als dit waar is waarom zouden dieren dan niet net zo goed de slechte kant op kunnen als mensen?

    [ bericht aangepast op 4 aug 2013 - 13:35 ]

    LeDerp schreef:
    (...)
    Vertel dit aan de kut pony die me in mijn fikken beet toen ik 10 was, aan honden die mijn broertje een keer hebben aangevallen en aan de kat van mijn buurvrouw die om de zo veel dagen dr klauwen in je vel zet. Er zijn echt wel diertjes op deze wereld die lief en onschuldig zijn, maar je moet bij mij niet aankomen met dit 'pure hart' gezeik. Sommige dieren zijn net zo verpest als mensen en ik blijf aan het idee plakken dat mensen je nog een stuk meer kunnen helpen dan dieren.

    Ook praat je over 'ieder wezen wordt geboren met goed hart blahbla en je kunt goede of slechte kant op'. Als dit waar is waarom zouden dieren dan niet net zo goed de slechte kant op kunnen als mensen?


    Ik denk niet dat al die drie dieren voor niets hebben aangevallen, ze vallen aan als ze -ze bedreigt voelen. Nu kan het ook zijn dat sommige wat agressiever zijn, maar het zou raar zijn als ze alle drie het gewoon leuk vonden om aan te valen.

    Ook praat je over 'ieder wezen wordt geboren met goed hart blahbla en je kunt goede of slechte kant op'. Als dit waar is waarom zouden dieren dan niet net zo goed de slechte kant op kunnen als mensen?


    En zoals ik eerder zei: sommige dieren zijn agressiever dan normale.

    Loian schreef:
    (...)

    Bij ons wordt gezegd dat als men niet van dieren kan houden, men ook niet van zichzelf óf anderen kan houden. Ik zeg natuurlijk niet dat dat bij jou het geval is, ik vind het gewoon echt verschrikkelijk onrespectvol dat je dit zegt.

    Eens, ik zou niet weten waarom dieren een mindere behandeling verdienen. Ze hebben gevoelens, voelen pijn en kunnen in paniek raken. Het is echt ongelofelijk wat sommigen met huisdieren/wilde dieren doen.

    Inderdaad! Ik vind zelf dieren meer waard dan mensen.
    Zolang dieren nogsteeds worden mishandeld vind ik dat mensen er vollop moeten controleren..


    Whut

    Oneens. De grondwet is daar niet voor bestemd. Dat dient vooral om de scheiding der machten te garanderen, een parlementaire democratie, het algemeen enkelvoudig stemrecht. Dat soort dingen, het geeft de bestuurlijke indeling van het land weer. De mensenrechten die er instaan passen horen in die context: elk individu is vrij geboren, iedereen is gelijk voor de wet...
    Dierenrechten horen daar niet thuis. Dat is gewoon iets anders. Bovendien komt haast geen enkele wet komt in de grondwet terecht, omdat dat daar simpelweg gewoon niet thuis hoort. Dierenwetten horen net als de meeste wetten thuis in gewone wetten en decreten, die ook verplicht moeten worden nageleefd. De grondwet is iets anders.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Scare7crow schreef:
    (...)
    Inderdaad! Ik vind zelf dieren meer waard dan mensen.
    Zolang dieren nogsteeds worden mishandeld vind ik dat mensen er vollop moeten controleren..
    Jij vind jezelf minder waard dan een dier?


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Thysia schreef:
    (...)

    En zoals ik eerder zei: sommige dieren zijn agressiever dan normale.

    Maar als een mens zeer agressief is, misschien wel zo agressief dat hij iemand iets aandoet, dan zijn we toch wel snel genijgt om te zeggen dat die persoon 'de slechte kant is opgegaan', niet?
    Als we nu toch bezig zijn dieren met mensen te vergelijken, als mensen volgens jouw theorie de slechte kant op kunnen gaan dan kunnen dieren dat net zo goed. En dan kunnen de mensen hier wel aankomen met verhalen over 'ze vallen je niet voor niks aan' maar daar doe je de stelling wel een beetje teniet mee. Ik ben soms ook boos of geïrriteerd en soms voel ik me ook bedreigt, maar dan hou je je in. Als er iemand op mijn territorium komt dan vreet ik hem ook niet gelijk op of zet ik mijn klauwen in hem, zoals sommige dieren wel doen. Als we dieren in zulke mate gelijkstellen aan mensen dat ze rechten krijgen, dan zouden we ze ook zo gelijk moeten maken dat we ze kunnen veroordelen als ze zulk gedrag vertonen en niet, zoals iedereen hier doet, het afschuiven op hun 'natuur'.

    LeDerp schreef:
    (...)
    Vertel dit aan de kut pony die me in mijn fikken beet toen ik 10 was, aan honden die mijn broertje een keer hebben aangevallen en aan de kat van mijn buurvrouw die om de zo veel dagen dr klauwen in je vel zet. Er zijn echt wel diertjes op deze wereld die lief en onschuldig zijn, maar je moet bij mij niet aankomen met dit 'pure hart' gezeik. Sommige dieren zijn net zo verpest als mensen en ik blijf aan het idee plakken dat mensen je nog een stuk meer kunnen helpen dan dieren.

    Ook praat je over 'ieder wezen wordt geboren met goed hart blahbla en je kunt goede of slechte kant op'. Als dit waar is waarom zouden dieren dan niet net zo goed de slechte kant op kunnen als mensen?


    Ik geloof dat die "verpeste" dieren zo zijn, omdat ze zo zijn gemaakt door de dingen die ze hebben meegemaakt, net zoals sommige mensen. Maar ik ben hier niet om je te overtuigen, hoor. Ik wil alleen maar even mijn kijk op dieren delen, omdat ik hier veel van heb mogen leren. Door mijn opleiding krijg ik ook te maken met de mishandelde, verwaarloosde en uitgemergelde dieren, en dit verdiend gewoon niemand - geen mens of dier.

    En ik vind het echt jammer dat je zulke negativiteit hebt over gehouden aan dieren. Ik wil de dingen die jij met ze hebt meegemaakt ook absoluut niet goedpraten, ik wil alleen aangeven dat bij elke actie een reactie hoort. Bij agressieve/aanvallende dieren is het niet waarom, maar daarom.

    [ bericht aangepast op 4 aug 2013 - 13:48 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Cairde schreef:
    (...) Jij vind jezelf minder waard dan een dier?

    Jazeker. Ik leid een goed leven maar ik vind dat zo.


    Whut