• De stelling van deze week luidt:
    Dierenrechten moeten in de grondwet worden opgenomen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    -

    [ bericht aangepast op 4 aug 2013 - 12:50 ]


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Cairde schreef:
    (...)Ik snap nogsteeds niet waarom je ze vergelijkt :'S


    Okee, mensen zijn niet hetzelfde als dieren. Mensen kunnen denken, reflecteren etcetera.
    Waarom ik ze te vergelijken vind is, omdat dieren net als mensen willen overleven. Als je een poot van een spin aftrekt, zal het pijn hebben.
    Een vis overleeft niet op land, het wil instinctief in water leven. Elk dier kan pijn ervaren en dat is waarom ik me kan identificeren met dieren.


    You are beautiful, you are love.

    Nope. Sorry.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Gotama schreef:
    (...)

    Okee, mensen zijn niet hetzelfde als dieren. Mensen kunnen denken, reflecteren etcetera.
    Waarom ik ze te vergelijken vind is, omdat dieren net als mensen willen overleven. Als je een poot van een spin aftrekt, zal het pijn hebben.
    Een vis overleeft niet op land, het wil instinctief in water leven. Elk dier kan pijn ervaren en dat is waarom ik me kan identificeren met dieren.
    Ik vind nog steeds niet dat je ze kan vergelijken met elkaar :'S


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Cairde schreef:
    (...) Ik vind nog steeds niet dat je ze kan vergelijken met elkaar :'S


    Hmm, nouja, ik kan mijn uitleg niet nog duidelijker maken. Heb je een reden of idee waarom je ze niet kan vergelijken?


    You are beautiful, you are love.

    Gotama schreef:
    (...)

    Ten eerste heb ik de titel van dit topic wel gelezen. Het feit dat het over grondrechten gaat, veranderd mijn standpunt niet.
    En god, wat trek jij dingen uit z'n verband zeg. Tassen en stenen voelen niks. Dieren wel. Heb jij een tas met emotie? Volgens mij niet.
    Ik weet niet waar jou haat voor dieren vandaan komt, maar het kan geen kwaad om je gedachtegang over ze wat aan te passen.
    Mocht het zo zijn dat je kat wegloopt (en dus niet trouw is) omdat je hem een maand geen eten geeft, vind ik dat logisch. Jij blijft toch ook niet bij je vriend als hij je zou slaan? Je bent toch ook niet gelukkig als je ouders je geen eten zouden geven? In zo'n geval hoef je ook niet trouw te zijn. De mens is dan het kwaad, niet het dier.
    En ik vind dieren van nature veel onschuldiger dan mensen. Dat wilde dieren een zebra eten is natuur. In de natuur is dat normaal. Grondrechten zouden meer van toepassing zijn op huisdieren en vee. Die dieren zijn afhankelijk van hun baasje. Als dat baasje het dier niet goed verzorgd, vind ik dat die gestraft mag worden of een verbod moet krijgen om geen huisdieren meer te mogen houden.

    Niet eten geven aan een kat en een abusive husband vind ik wel twee totaal verschillende dingen maar ja. Zo kan een kat prima voor zijn eigen eten zorgen (en als dat bij sommige katten niet zo is dan is het maar survival of the fittest, niet?) maar worden bij abusive husbands de vrouwen in kwestie vaak lichamelijk mishandeld en onderdrukt. Ik vind dit niet echt twee dingen die je moet elkaar kan vergelijken en als ik eerlijk mag zijn vind ik het niet eten geven van een kat een heel wat minder erg vergrijp dan het bewust mishandelen en onderdrukken van je vrouw. Ik hoop dat jij hier net zo over denkt, als dat niet zo is dan vind ik dat namelijk vrij ernstig.

    Als je kat alleen maar bij je blijft (en volgens jou gedachtegang daarmee dus trouw is) omdat je hem om de zoveel tijd een bakje met die stink wiskas geeft vind ik dat nou niet echt duiden op een diepgaande emotionele band. Ik neem het de kat in kwestie niet kwalijk als hij hem dan smeert, maar ik vind het nou niet echt op 'Trouw' lijken dat hij alleen bij je blijft voor eten. Bovendien heb ik geen haat aan dieren, ik heb zelf een kat waar ik ontzettend veel van houd, maar ik probeer wel gewoon rationeel te blijven denken bij zulke stellingen. Ik ga mijn kat echt niet met een mens vergelijken, dat zouden mensen ook gewoon niet moeten doen. Als ik bijv. zou moeten kiezen, of er wordt een mens vermoordt, of er wordt een kat vermoordt, dan kies ik meteen voor de kat.

    Als wilde dieren een zebra eten is het natuur, dat snap ik ook wel na 4 jaar WVO. In natuur is het volgens mij ook normaal dat wij dieren opvreten, of het nou koeien, varkens of katten zijn. Hier bedoel ik echt niet mee dat mensen kun kat of hond expres moeten mishandelen, wat dat is gewoon ziek, maar niet altijd even aardig zijn tegen dieren zit volgens mij ook gewoon in onze natuur.

    Dat stukje waarin je praat over "grondrechten zouden meer van toepassing zijn op huisdieren en vee" is helemaal wous. Volgens mij snap je nog steeds niet helemaal wat grondrechten zijn, maar ja. Hiermee zeg je dus feitelijk dat je dieren belangrijker vind dan mensen? Grondrechten zijn nou eenmaal de belangrijkste rechten die we in een rechtstaat kennen, dat jij vindt dat die meer op toepassing zouden moeten zijn op dieren vind ik een beetje een aparte logica.

    Eens.
    Ieder levend wezen heeft net zoveel recht om geliefd, gevoed en beschermd te worden als wij mensen.
    Dieren hebben een puur en goedaardig hart, iets wat sommige mensen nooit zullen hebben.
    En daar mag een dier nooit de dupe van worden, je hebt niet geleefd tenzij je de liefde en het vertrouwen van een dier hebt mogen beleven.

    Voor de pietlutten onder ons, ik heb het dan voornamelijk over het recht op leven, het recht om niet gefolterd te worden, het recht op bewegingsruimte, en het recht op eigen ruimte. Ik als dierverzorger zie kanten van de dierenwereld die menig van jullie niet zullen zien... En daar ben ik blij om, want het is soms te gek voor woorden wat mensen hun dieren aandoen. Want het is per slot van rekening "maar" een dier. En soms past 'ie gewoon niet bij hun bankstel!

    [ bericht aangepast op 4 aug 2013 - 13:21 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Britsanity schreef:
    Eens.
    Ieder levend wezen heeft net zoveel recht om geliefd, gevoed en beschermd te worden als wij mensen.
    Dieren hebben een puur en goedaardig hart, iets wat sommige mensen nooit zullen hebben.
    En daar mag een dier nooit de dupe van worden, je hebt niet geleefd tenzij je de liefde en het vertrouwen van een dier hebt mogen beleven.

    Aha, en waar baseer je deze Bullshit op?

    Javier schreef:
    Helemaal mee eens!
    Ik vind niet dat mensen ongestraft dieren mag mishandelen. Dieren voelen evenveel pijn als mensen die mishandels worden. Niet meer en niet minder. alleen zij kunnen niet voor zich zelf op komen.


    L’amor che move il sole e l’altre stelle.

    LeDerp schreef:
    (...)
    Aha, en waar baseer je deze Bullshit op?


    En waarop baseer je je dat 'bullshit' met een hoofdletter is?


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Britsanity schreef:
    Eens.
    Ieder levend wezen heeft net zoveel recht om geliefd, gevoed en beschermd te worden als wij mensen.
    Dieren hebben een puur en goedaardig hart, iets wat sommige mensen nooit zullen hebben.
    En daar mag een dier nooit de dupe van worden, je hebt niet geleefd tenzij je de liefde en het vertrouwen van een dier hebt mogen beleven.
    Waar slaat deze zin op? Ik leef al 15 jaaren in die tijd heb ik genoeg geleefd. Ik ben het gewoon onneens met de stelling.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Nogal lastig. Als zoiets gebeurt zal je wel zien dat de prijzen voor vlees behoorlijk zullen stijgen en ze aan de andere kant alles wat niet officieel is alsnog hetzelfde behandeld blijven worden, de straffen zijn enkel hoger als ze betrapt worden en alles gaat stiekemer.


    Your make-up is terrible

    Loian schreef:
    (...)

    En waarop baseer je je dat 'bullshit' met een hoofdletter is?

    Dat heet een typfout, misschien ben je er bekend mee?

    Dieren hebben een goed en puur hart? Ja, daarom scheurt een beer je ook aan stukken, omdat hij zo goed en puur is :'D


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Javier schreef:
    Helemaal mee eens!
    Ik vind niet dat mensen ongestraft dieren mag mishandelen. Dieren voelen evenveel pijn als mensen die mishandels worden. Niet meer en niet minder. alleen zij kunnen niet voor zich zelf op komen.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"