• Hi all ^^

    Dit gaat niet perse om quizlet zelf, maar het gaat maar over iets waar ik persoonlijk aan werk. Ik ben al vanaf mij twaalfde gek op verhalen bedenken en besloot later schrijfster te worden. Nu ben ik alweer bijna een halfjaar zestien en ik heb een echt goed verhaal in me hoofd. Het speelt zich in Amerika af maar ik heb nogal moeite met de plaatsen bedenken waar het zich afspeelt en heb ook bepaalde voorkeuren aan de omgeving. Daarom zocht ik iemand die dat soort dingen voor mij wou opzoeken en de nodige steun zou willen geven bij mijn verhaal. Ik vertel nu geen details van het verhaal maar als je interesse heb kan ik het verhaal dat ik in me hoofd heb uitleggen en hoe ik de omgeving wil hebben etc. Het zou fijn zijn om een soort steun te hebben zoals de meeste schrijvers uiteindelijk hebben. Vaak zie ik in boeken ook Woord van Dank of Dankwoord waar namen in genoemd worden van wie de schrijver allemaal hulp en steun heeft gehad. Daarom wil ik er ook bij zeggen als het me gelukt is en ik heb een goed boek kunnen schrijven en ik breng het naar de uitgever verwerk ik je zeker in het Dankwoord! Ik zou dan ook graag wat persoonlijkere dingen over je willen weten en misschien is het zelfs later mogelijk om samen een boek te schrijven en elkaar goed te leren kennen.

    Ik hoop dat dit niet al te lang was.

    Mvg,
    Nathalie ^^

    [ bericht aangepast op 11 aug 2013 - 16:23 ]


    Life imitates art

    Acxtrilla schreef:
    (...)

    Niet echt (: Ik ben atm aan het schrijven maar zou graag straks wel wat kritiek en tips kunnen gebruiken.
    Ik ga het zo denk ik ook op quizlet plaatsen, maar aan de ene kant weet ik niet of dat wel zo slims is aangezien
    ik echt ga proberen om dit naar een uitgever te brengen..


    Je mag het wel naar m'n mail sturen? Ik wil wel oordelen?


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Als het rijke ouders zijn, is een goede reden natuurlijk omdat die school de beste school van de wereld is (bij wijze van spreken).
    Verder ben ik alleen in Rome geweest, maar ik volg zowel Geschiedenis als Kunst op school wat betekent dat ik vrij veel afweet van de Italiaanse Kunst. Ik heb ook KCV gevolgd waardoor ik ook de goden wat beter ken, mocht het nodig zijn.
    Je kan het beter niet op Quizlet plaatsen als je het naar de uitgever wil brengen, dat kan je beter pas doen als alle uitgeverijen daadwerkelijk 'nee' hebben gezegd.
    Ga je in het Engels of in het Nederlands schrijven?

    Wat ik trouwens een belangrijk punt vind bij de boeken die ik lees, is dat ik een proloog erbij wil hebben die niet al te veel weggeeft, maar wel je interesse wekt. Ik lees vaak, als de achterkant me nog niet veel zegt, de proloog ook even (als het kan natuurlijk).
    En probeer goed voor jezelf richtlijnen op te stellen wat je wilt bereiken in elk hoofdstuk ^^


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Hier zijn nog een paar scholen (het zijn allemaal internaten)

    80 Moulton Hill Rd, Sherbrooke, Canada, is het adres van de school (internaat). De school is gelegen in de bossen aan een rivier. Er zijn ook heuvels. Het plaatsje ligt aan de oostkant van Canada, niet zo ver van de USA.
    Dit is de website:http://www.bishopscollegeschool.com/
    De school:




    280 King Street East, Brockville, Canada = het adres. De school is gelegen tussen wat bomen met weinig huizen of andere gebouwen. Vlak bij de St Lawrence rivier, die de splitsing vormt tussen Canada en de USA.
    http://www.boardingschoolreview.com/school_ov/school_id/613
    school:


    Rivier:


    In deze rivier kan men soms ook walvissen spotten omdat het zo een brede en diepe rivier is die uitmondt in de Grote Oceaan.


    1967 Bright Street Rosseau, Ontario, P0C 1J0, Canada = adres. De school is gelegen in de bossen en ligt vlak bij Lake Rosseau (meer).
    http://www.rosseaulakecollege.com/
    school:


    meer:



    40 College Hill Road Rothesay, New Brunswick, E2E 5H1, Canada = adres. De school is gelegen in de bossen en ligt vlak bij het strand (Sandy Beach Cove).[url] http://www.rns.cc/podium/default.aspx?t=150020[/url]
    School:


    Strand:



    400 South Drive Winnipeg, Manitoba, Canada = adres. Deze school is gelegen in het bos en aan een rivier (red river).
    http://www.sjr.mb.ca/
    school:


    Rivier:



    Dit waren zo ongeveer alle internaten in Canada die voldoen aan jouw beschrijvingen. (Zie ook de bovenstaande).
    Ik hoop dat je tussen één van al deze scholen een goede hebt kunnen vinden. Anders laat je het maar even weten, dan zoek ik nog wat verder in andere landen. (Ik persoonlijk denk dat de allereerste die ik heb geplaatst het best voldoet aan de beschrijving aangezien het ook romantisch moest zijn, maar dat is mijn mening. Ik ken natuurlijk je verhaal niet.)
    Als je nog andere dingen, plaatsen of mensen of iets anders zoekt, dan mag je het altijd vragen. Dus als ik je nog met iets kan helpen, dan doe ik dat graag.

    [ bericht aangepast op 11 aug 2013 - 20:28 ]


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    liz1Dxx schreef:
    Hier zijn nog een paar scholen (het zijn allemaal internaten)

    80 Moulton Hill Rd, Sherbrooke, Canada, is het adres van de school (internaat). De school is gelegen in de bossen aan een rivier. Er zijn ook heuvels. Het plaatsje ligt aan de oostkant van Canada, niet zo ver van de USA.
    Dit is de website:http://www.bishopscollegeschool.com/
    De school:




    280 King Street East, Brockville, Canada = het adres. De school is gelegen tussen wat bomen met weinig huizen of andere gebouwen. Vlak bij de St Lawrence rivier, die de splitsing vormt tussen Canada en de USA.
    http://www.boardingschoolreview.com/school_ov/school_id/613
    school:


    Rivier:


    In deze rivier kan men soms ook walvissen spotten omdat het zo een brede en diepe rivier is die uitmondt in de Grote Oceaan.


    1967 Bright Street Rosseau, Ontario, P0C 1J0, Canada = adres. De school is gelegen in de bossen en ligt vlak bij Lake Rosseau (meer).
    http://www.rosseaulakecollege.com/
    school:


    meer:



    40 College Hill Road Rothesay, New Brunswick, E2E 5H1, Canada = adres. De school is gelegen in de bossen en ligt vlak bij het strand (Sandy Beach Cove).[url] http://www.rns.cc/podium/default.aspx?t=150020[/url]
    School:


    Strand:



    400 South Drive Winnipeg, Manitoba, Canada = adres. Deze school is gelegen in het bos en aan een rivier (red river).
    http://www.sjr.mb.ca/
    school:


    Rivier:



    Dit waren zo ongeveer alle internaten in Canada die voldoen aan jouw beschrijvingen. (Zie ook de bovenstaande).
    Ik hoop dat je tussen één van al deze scholen een goede hebt kunnen vinden. Anders laat je het maar even weten, dan zoek ik nog wat verder in andere landen. (Ik persoonlijk denk dat de allereerste die ik heb geplaatst het best voldoet aan de beschrijving aangezien het ook romantisch moest zijn, maar dat is mijn mening. Ik ken natuurlijk je verhaal niet.)
    Als je nog andere dingen, plaatsen of mensen of iets anders zoekt, dan mag je het altijd vragen. Dus als ik je nog met iets kan helpen, dan doe ik dat graag.


    Heel erg bedankt!


    Life imitates art

    PercyWood schreef:
    Als het rijke ouders zijn, is een goede reden natuurlijk omdat die school de beste school van de wereld is (bij wijze van spreken).
    Verder ben ik alleen in Rome geweest, maar ik volg zowel Geschiedenis als Kunst op school wat betekent dat ik vrij veel afweet van de Italiaanse Kunst. Ik heb ook KCV gevolgd waardoor ik ook de goden wat beter ken, mocht het nodig zijn.
    Je kan het beter niet op Quizlet plaatsen als je het naar de uitgever wil brengen, dat kan je beter pas doen als alle uitgeverijen daadwerkelijk 'nee' hebben gezegd.
    Ga je in het Engels of in het Nederlands schrijven?

    Wat ik trouwens een belangrijk punt vind bij de boeken die ik lees, is dat ik een proloog erbij wil hebben die niet al te veel weggeeft, maar wel je interesse wekt. Ik lees vaak, als de achterkant me nog niet veel zegt, de proloog ook even (als het kan natuurlijk).
    En probeer goed voor jezelf richtlijnen op te stellen wat je wilt bereiken in elk hoofdstuk ^^


    Een proloog komt er zekers bij!


    Life imitates art

    xLithium schreef:
    (...)

    Je mag het wel naar m'n mail sturen? Ik wil wel oordelen?


    Oké, graag (:
    Het is nog niet helemaal af, nog niet eens een heel hoofdstuk maar het is een begin xd


    Life imitates art

    Acxtrilla schreef:
    (...)

    Een proloog komt er zekers bij!

    ^^ Maar schrijf je in het Engels of het Nederlands? Engels is natuurlijk beter als je het wil uitgeven in England, USA etc. maar Nederlands is waarschijnlijk makkelijker om te schrijven (moedertaal)


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    PercyWood schreef:
    (...)
    ^^ Maar schrijf je in het Engels of het Nederlands? Engels is natuurlijk beter als je het wil uitgeven in England, USA etc. maar Nederlands is waarschijnlijk makkelijker om te schrijven (moedertaal)


    Ik schrijf in het Nederlands. Ik kan vrij goed Engels maar ik ben wel heel bang dat ik er veel grammatica fouten in ga maken.
    Is er trouwens een kans dat het door de uitgever vertaald kan worden in het Engels?


    Life imitates art

    Acxtrilla schreef:
    (...)

    Ik schrijf in het Nederlands. Ik kan vrij goed Engels maar ik ben wel heel bang dat ik er veel grammatica fouten in ga maken.
    Is er trouwens een kans dat het door de uitgever vertaald kan worden in het Engels?

    Het wordt dan meestal door iemand anders vertaald, maar als je het in Engeland wil uitgeven, moeten ze het wel kunnen lezen (de uitgeverij) en dan hebben ze dus wel een Engelse versie nodig anders snappen ze er niks van :') Sowieso wordt een boek meestal wel nagelezen en aangepast.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Dat weet ik niet, maar als je boek echt een succes wordt zullen er voldoende mensen zijn die het voor je willen vertalen. (Denk maar aan the hunger games en the fault in our stars). Die boeken zijn vanuit het engels naar het Nederlands vertaald omdat ze zo goed waren, dus je zal wel iemand vinden die het voor je wil doen.


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    liz1Dxx schreef:
    Dat weet ik niet, maar als je boek echt een succes wordt zullen er voldoende mensen zijn die het voor je willen vertalen. (Denk maar aan the hunger games en the fault in our stars). Die boeken zijn vanuit het engels naar het Nederlands vertaald omdat ze zo goed waren, dus je zal wel iemand vinden die het voor je wil doen.

    Nederlands naar Engels is toch net even wat anders, aangezien Nederlandse boeken vaak minder snel wereldwijd beroemd zullen worden.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Nederlands naar Engels is toch net even wat anders, aangezien Nederlandse boeken vaak minder snel wereldwijd beroemd zullen worden.


    Daar heb je gelijk in


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Acxtrilla, moet ik nog meer internaten opzoeken of iets anders?


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    liz1Dxx schreef:
    Acxtrilla, moet ik nog meer internaten opzoeken of iets anders?


    Nee hoor (: maar erg bedankt! Ik heb veel aan deze internaten gehad en heb uiteindelijk
    wel voor Italië gekozen maar wel via de internaten die jij gevonden hebt! ;D


    Life imitates art

    ColouredWind schreef:
    (...)
    Nederlands naar Engels is toch net even wat anders, aangezien Nederlandse boeken vaak minder snel wereldwijd beroemd zullen worden.


    Helaas wel. Maar er zou toch wel zoiets zijn als een vertaler die je Nederlandse boek herschrijft in het Engels zoals ze ook van Engels naar een andere taal vertalen.


    Life imitates art