• Van mijn huis. Er gebeuren altijd vreemde dingen en ik heb altijd vreemde dingen gezien hier, echt vreemde dingen. Maar ik had voor mezelf besloten dat ik niet in geesten meer zou geloven en het zou afschrijven aan psychoses en waanbeelden. Het maakt alles vaak een stuk makkelijker, behalve bij mij dan, want het werd enkel erger. Ik werd midden in de nacht wakker en dan lag er iemand naast me in bed. Vaak ging ik gewoon terug slapen omdat ik dacht dat het Mitchell was (maar die was niet bij mij) en pas de volgende ochtend of enkele minuten later besefte ik me dat hij er niet was en dan deed ik snel het licht aan, maar was er niets. Dingen verplaatsen zich constant en dan vind je het niet meer terug, na een tijdje ligt het plotseling op dezelfde plek of heel ergens anders. Nou, nu heeft mijn vader 's nachts de vorige eigenaresse van het huis in de slaapkamer gezien en ik vind het wel welletjes met al die dingen nu. Af en toe word het steeds erger (vroeger kwam er niets in mijn kamer, maar nu steeds meer) en ik wil gewoon dat het stopt. Heeft iemand ideeën?


    Your make-up is terrible

    Creepy shit men!
    Maar goed, ik dacht dus ook al aan zoiets:

    Morticia schreef:
    Ik weet niet of het bullshit is, maar misschien kan je het huis laten reinigen. I don't know, je moet wat right.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Blazerer schreef:



    Nu kan ik lang en kort gaan, en omdat ik mij enigszins verveel ga ik het lang maken.

    First:

    Hoe de gemiddelde mens denkt over entiteiten:
    Klik
    Hoe jij denkt dat entiteiten zijn:
    Klik
    Hoe entiteiten, in het ergste geval, zijn:
    Klik


    Dit is zo'n typisch geval van menselijke, geestelijke zelf-verwarring. Kan iedereen overkomen.

    Eerst, de feiten:

    Paranormale waarnemingen nemen, net als UFO waarnemingen, aanzienlijk toe na het uitkomen van boeken/films gerelateerd aan het desbetreffende onderwerp. Om David Clarke te quoten “It’s not mass hysteria, and it’s not just movies - TV, books and comics contribute too - it’s just a zeitgeist. When UFOs are popular, people see them.”

    Daarbij werd de ontdekking gedaan in 1950 door Vladimir Gavreau (een op zichzelf al bijzonder gave naam) genaamd infrasound. Een geluid laag genoeg om niet bewust waargenomen te worden. Verdere testen wezen uit dat geluiden tussen de 7 en 19hz onbehagen, rillingen en depressieve gevoelens tot oorzaak hebben. (Dit waarschijnlijk door de noodzaak deze frequentie te kunnen herkennen, daar vulkaanuitbarstingen en vloedgolven vaak voorafgegaan worden door geluiden in deze frequentie.)

    Maar dan hebben wij natuurlijk nog het zien van vreemde verschijningen, dat kan toch niet veroorzaakt worden door simpele geluidstrillingen? Je ziet ze immers. Het is niet zo dat je ze louter voelt, toch?

    Helaas!

    Vic Tandy, wederom een gerenommeerd onderzoeker, ontdekte iets vreemds in zijn lab. Al een tijd werden er vreemde dingen waargenomen in zijn lab, verschijningen, gevoelens van onbehagen etc. etc.Toen hij op een dag een stuk metaal had neergelegd en na vijf minuten terugkwam schudde de plaat. Nu is dat voor een normaal mens misschien reden voor paniek, maar Vic dacht logisch na. Iets dat trilde moet ergens energie vandaan halen, energie die varieert in intensiteit in gelijke hoeveelheden als de resonantie frequentie noemen wij ook wel: geluid! Dus Vic testte verder en, lo and behold, hij berekende een frequentie van 18.9hz precies op de juiste frequente voor infrasound aangezien op die frequentie de ogen zelf mee gaan trillen totdat wij statische voorwerpen als bewegende vormen lijken waar te nemen. Hoe werd dit nou veroorzaakt? Een simpele ventilator die verkeerd stond afgesteld, waardoor deze een trilling veroorzaakte.

    Ooit gehad dat je overdag ergens liep en dat je vanuit je ooghoeken een kat of iets dergelijks dacht te zien, of dat je dacht dat er iemand stond? Maar dan keek je er recht naar en dan verdween het: infrasound bij daglicht. Het probleem is dat in de nacht je hersenen onvoldoende informatie hebben, en dit gecombineerd met half wakker zijn, duisternis of 'lucid dreaming' veroorzaakt het effect bekent als: een geest.



    Dan hebben we nog het feit dat waarnemingen van een onverklaarbare aard zich 'vreemd genoeg' altijd lijken te schikken naar de plaatselijke folklore en cultuur. De geesten en ufo's die wij hier waar nemen zijn aanzienlijk anders dan die in Afrika bijvoorbeeld. Waarom zou iemand of iets dat geen enkele fysieke limitatie heeft zich laten tegenhouden door zoiets simpels als afstand? Dan heb ik het nog niet eens over de simpele natuurwetten dat iets dat energie gebruikt, zijn energie moet kunnen aanvullen. Daar geesten niet eten en ze blijkbaar ook geen voorkeur hebben voor de zon (Geen fotosynthese, sorry spookplantjes!) gaat het simpele bestaan van een geest al tegen de natuurwetten in.

    Ik hoor graag je tegenargumenten, fatsoenlijk onderbouwd natuurlijk. Rationaliteit, niet gevoel zou onze richtlijn moeten zijn in deze discussie.
    Anders doe je het niet beter dan deze kat Klik


    That's all, and now:



    P.S. Voor hen die het alleen maar op de man kunnen spelen:



    P.P.S Als een geest besluit van alle mensen op deze aardbol juist jou te gaan irriteren, en het helpt om 'ga weg' te zeggen, dan zijn wij hier bezig op een niveau van Dora the Explorer, Zwieber niet stelen

    Wauw. Dit zo ongeveer, ja.

    [ bericht aangepast op 16 aug 2013 - 11:36 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

Blazerer schreef:
...

Ik....ik ben gewoon een beetje verward. Ik verwachte slecht getypte replies met louter haat op mijn post...en in plaats daarvan appreciëren mensen wetenschap?
Al dat ik kan zeggen:


If you want it dead: use fire. Is it not dead? Then you haven't used enough fire!

Er zijn mensen die het op fantasie gooien... het enige probleem is dat ook die mensen niet met zekerheid kunnen zeggen of het fantasie is. De dood is het grootst bewaarde geheim ter wereld, discussies zullen nog vaak volgen maar niemand echt niemand kan bewijzen dat het fantasie is of dat geesten echt bestaan.

Als ik weer last heb gaat mijn moeser met witte salie door het huis. Maar ik heb zoiets als ze je niks doen moet je ze gewoon negeren, na een tijdje gaan ze weg. En heb je een spiegel bij een raam ofzo?

[ bericht aangepast op 16 aug 2013 - 22:58 ]


you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

Javier schreef:
Er zijn mensen die het op fantasie gooien... het enige probleem is dat ook die mensen niet met zekerheid kunnen zeggen of het fantasie is. De dood is het grootst bewaarde geheim ter wereld, discussies zullen nog vaak volgen maar niemand echt niemand kan bewijzen dat het fantasie is of dat geesten echt bestaan.

Als ik weer last heb gaat mijn moeser met witte salie door het huis. Maar ik heb zoiets als ze je niks doen moet je ze gewoon negeren, na een tijdje gaan ze weg. En heb je een spiegel bij een raam ofzo?
die mensen hebben de documentaire 20 grams niet gezien ˆˆ


Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

Javier schreef:
Er zijn mensen die het op fantasie gooien... het enige probleem is dat ook die mensen niet met zekerheid kunnen zeggen of het fantasie is. De dood is het grootst bewaarde geheim ter wereld, discussies zullen nog vaak volgen maar niemand echt niemand kan bewijzen dat het fantasie is of dat geesten echt bestaan.

Als ik weer last heb gaat mijn moeser met witte salie door het huis. Maar ik heb zoiets als ze je niks doen moet je ze gewoon negeren, na een tijdje gaan ze weg. En heb je een spiegel bij een raam ofzo?


Een spiegel bij het raam? o.o

@Blazerer, ik heb niks tegen wetenschap, ik ben er juist een voorstander van en weet ook dat heel veel bepaald word door trillingen. Ik heb dit topic gemaakt omdat ik overal open voor sta, maar je komt niet echt met een oplossing als ik je tekst zo lees, enkel wat onduidelijke teksten waar ik niet zoveel mee kan die wat verklaringen zoeken, maar dat hoef ik niet. Ik hoef niet te weten wat het nou is, zolang het maar weggaat.


Your make-up is terrible

Nu ben ik best bang want ik ben alleen thuis en moest net even de voordeur op slot doen en het is donker D:
Anyway, ik zou het echt niet weten. Misschien inderdaad iemand het huis laten reinigen?


"Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

Hatsumomo schreef:
(...)
@Blazerer, ik heb niks tegen wetenschap, ik ben er juist een voorstander van


Hatsumomo schreef:
Ik hoef niet te weten wat het nou is, zolang het maar weggaat.


Meen je dit nou? En dat in hetzelfde stukje ook nog?
Mijn punt is dat je niet bang hoeft te zijn van dingen die je in je kast zitten en dat je gewoon naar bed moet gaan


If you want it dead: use fire. Is it not dead? Then you haven't used enough fire!

Blazerer schreef:
(...)

Meen je dit nou? En dat in hetzelfde stukje ook nog?
Mijn punt is dat je niet bang hoeft te zijn van dingen die je in je kast zitten en dat je gewoon naar bed moet gaan


Je leest duidelijk niet goed genoeg. Ik ben er een voorstander van, maar in dit geval maakt het mij niet uit wat het is, zolang het maar weggaat. Ik zeg ook niet dat ik er bang voor ben, maar dat ik er genoeg van heb. Ik wil rust en het maakt me niet uit op welke manier.


Your make-up is terrible