• Ik ben ruim drie weken geleden begonnen met hardlopen. Dit omdat ik, al sinds jonge leeftijd nogal moeite heb met mijn gewicht. Nu is het de laatste jaren zó uit de hand gelopen dat ik nu aan obesitas 'lijd'. Ik ben klaar met excuses over sporten en eten, en ben gemotiveerd nu aan een gezonde levensstijl te beginnen.
    Omdat ik me echter schaam om naar de sportschool te gaan, en geen geld heb voor duur apparatuur heb ik besloten te gaan hardlopen/fietsen. Ik doe dit nu gemiddeld vier keer per week, en ik moet zeggen dat het beter gaat dan verwacht.
    Ik heb alleen enorm last van mijn ademhaling, ik merk dat mijn lichaam het redelijk red maar na drie minuten joggen lukt het niet en moet ik pauzeren - dit is al een verbetering met het begin, aangezien ik na 30 seconden al bek af was. Nu vraag ik me af of ik oefeningen kan doen om dit te verbeteren.
    Please don't be too hard on me (:

    -ik zet geen stap meer in de sportschool nadat ik door de eigenaresse keihard ben uitgelachen, en de veel te strakke figuren me lachend nakeken.
    - hulp van mijn dokter hoef ik ook niet te verwachten, de man behandeld me als een stuk vuil en aangezien ik in een klein dorp woon en geen auto tot beschikking heb kan ik niet makkelijk overstappen.


    I wish I could write as mysterious as a cat - Edgar Allan Poe

    Wat gemeen van die eigenaresse! Ik heb trouwens ook een tijd lang geen voet in de sportschool gezet, vanwege alle super strakke figuren die me aan zaten te staren. Maar goed, binnenkort ga ik het weer eens proberen. Ik vind het heel goed van je dat je bent gaan hardlopen. Respect!


    26 - 02 - '16

    Echt respect dat je die knop om kan draaien!

    Bij mijn begint altijd alles te jeuken *vreemd* maar ik ga wel naar een sportschool.
    Als je hardloopt moet je je eigen snelheid vinden welk tempo vind je fijn? En stel doelen.


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Ten eerste super dat je dit doet!
    Ik denk dat je het sporten ook nog een stuk leuker kunt maken.
    Kies een leuke hardlopen route en een rustige dat vind ikzelf altijd fijn :)
    Ook kan je een keer met een vriendin hardlopen of fietsen of anders neem je je hond mee en als je die niet hebt mag je mijn kat lenen want, die is nogal gestoord en rent graag achter ons aan als we weg gaan met fiets ergens heen. Verder wat ikzelf deed met hardlopen was doelen stellen. Bijvoorbeeld deze week ren ik een paar keer 3 km en de week daarna een paar keer 3,5 maar hoe langer je blijft hardlopen dan merk je wel dat je conditie vooruit gaat!


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    Superknap van je dat je dit doet!
    En het enige wat ik kan zeggen is; rustig opbouwen, en inderdaad inademen door je neus en uit door je mond. Zegt mijn longarts ook altijd.
    Ikzelf heb nooit de motivatie om te gaan hardlopen, en ik kan het ook niet, hoe graag ik het ook wil. Ik heb namelijk astma.
    Maar daarentegen kan ik wel doen wat ik het liefste doe, en dat is dansen.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Valentino schreef:
    Superknap van je dat je dit doet!
    En het enige wat ik kan zeggen is; rustig opbouwen, en inderdaad inademen door je neus en uit door je mond. Zegt mijn longarts ook altijd.
    Ikzelf heb nooit de motivatie om te gaan hardlopen, en ik kan het ook niet, hoe graag ik het ook wil. Ik heb namelijk astma.
    Maar daarentegen kan ik wel doen wat ik het liefste doe, en dat is dansen.


    Ik doe ook aan dansen :) Wat voor dans doe je?


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    MissElmo schreef:
    (...)

    Ik doe ook aan dansen :) Wat voor dans doe je?


    Ik heb van alles gedaan, het enige wat ik nooit heb gedaan is hiphop en breakdance, maar mijn hart ligt toch echt bij wat ik nu doe.
    Ik doe nu Stijldansen, and I love Latin!
    Wat doe jij dan? (:

    [ bericht aangepast op 18 aug 2013 - 12:04 ]


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Valentino schreef:
    (...)

    Ik heb van alles gedaan, het enige wat ik nooit heb gedaan is hiphop en breakdance, maar mijn hart ligt toch echt bij wat ik nu doe.
    Ik doe nu Stijldansen, and I love Latin!
    Wat doe jij dan? (:


    Ik deed ooit streetdance maar nu is het inmiddels zumba.


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    MissElmo schreef:
    (...)

    Ik deed ooit streetdance maar nu is het inmiddels zumba.


    Zumba is mij persoonlijk een beetje tegen gevallen.
    Nee ik ben heel content met wat ik nu doe, en het enige wat ik weer terug wil oppikken is klassiek ballet. Ik heb ook spitzen en alles.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Valentino schreef:
    (...)

    Zumba is mij persoonlijk een beetje tegen gevallen.
    Nee ik ben heel content met wat ik nu doe, en het enige wat ik weer terug wil oppikken is klassiek ballet. Ik heb ook spitzen en alles.


    Ik vind het wel leuk :) Ballet is niet echt mijn ding. Stijldansen lijkt mij wel leuk.


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    Hardloopschema's helpen.
    En ik heb nog een tip voor de ademhaling. Ik loop ook regelmatig hard, vandaag 38 minuten en als je erdoorheen zit, en buiten adem raakt, wil je heel snel ademhalen. Ik ga dan altijd ademhalen op
    Jimmy Jimmy Wako-Wako (inadem)
    Jimmy Jimmy E- o
    En dat herhalen, dat werkt voor mij heel erg. En hardlopen met iemand anders helpt ook. Als je erdoorheen zit kan diegene je net over je grens krijgen omdat je altijd verder kan dan je lichaam denkt


    Miep

    MissElmo schreef:
    (...)

    Ik vind het wel leuk :) Ballet is niet echt mijn ding. Stijldansen lijkt mij wel leuk.


    Ik heb ballet gedaan van mijn derde tot mijn dertiende, dus ik mis het wel.
    Stijldansen is ontzettend leuk! Wel zwaar though.
    Maar het enige minpunt is dat je van iemand afhankelijk bent, als je partner ziek is kan jij ook niet meer dansen.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    goed joh. zelf doe ik ook aan hardlopen vind geen klap aan. maar met mijn schaatsteam is het wel gezellig. (ik zit bij NSV Nijmegen schaats verenging)
    wij moeten van de trainer op het eind van het bos training een half uur hardlopen. we mogen zelf kiezen hoe wij die half uur in vullen.

    Bijv. 2 min hardlopen 1 min lopen 2 min harlopen 1 min lopen enz... tot de half uur om is. of 4 min hardlopen 1 min lopen 4 min hard 1 min lopen enzo....
    ik kon in begin de half uur echt niet uit rennen. dus ik begonnen 2 min hard 1 min rustig. en elke training 2 minutjes er bij nu ren ik zo half uur uit.
    en je moet in een tempo rennen die jij het langst vol houd. na een tijdje zal je zien dat je het ietje harder kan en weer ietsje harder kan.

    niet elke dag rennen, geef je lichaam tijd om de spieren te herstellen. dat is namelijk wat je eigenlijk doet. je geeft je spieren bij een training op hun lazer. je spieren denken van ik moet de volgende keer beter mijn best doen. dus ze zullen de volgende keer nog beter hun best doen.

    als je last van je zij krijgt tijden het hardlopen doe je duimen tegen de binnen kant van je handen en sla de anderen over je duim heen dat helpt tegen steken in je zij. raar maar waar. vergeet ook niet na het hardlopen nog een stuk te lopen help tegen verzuurde spieren en rek en strek oefeningen te doen. en vaag een van je vrienden of vriendinnen mee dat motiveert en het is gezelliger dan in je eentje. (vind ik dan.)

    ik hoop dat je aan deze atvies iets hebt. :)

    oja.. eet wat een uur van te voren en niet half uur van te voren. daar word je echt niet goed van.

    [ bericht aangepast op 18 aug 2013 - 12:46 ]


    Als je een boom was dan zal ik je omhelzen als een koala beertje.

    Ik loop trouwens altijd vroeg in de ochtend vóór het ontbijt. Wordt je wakker van én geen last van je buik


    Miep

    Wat hiervoor ook al genoemd is een hardloopschema werkt heel goed!
    Mijn hardloopschema heb ik ook op internet gevonden, bij een goede website over hardlopen.
    http://www.runnersweb.nl/Schema/Hardloopschema-beginners/Beginnersschema-1.htm


    If we stand together, we will be UNBROKEN!!

    Je hebt ook van die speciale audio's voor beginnende hardlopers, dat zei mijn vader althans een keer. Kun je downloaden en op je MP3 of iets zetten en die leidt je er dan helemaal doorheen... Dat is zoiets als 30 seconden rennen, 30 seconden wandelen en dat bouwt zich dan steeds verder op! Maar ik weet verder niet waar je die kan vinden, als ze er al zijn ;/


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO