• Ik ben ruim drie weken geleden begonnen met hardlopen. Dit omdat ik, al sinds jonge leeftijd nogal moeite heb met mijn gewicht. Nu is het de laatste jaren zó uit de hand gelopen dat ik nu aan obesitas 'lijd'. Ik ben klaar met excuses over sporten en eten, en ben gemotiveerd nu aan een gezonde levensstijl te beginnen.
    Omdat ik me echter schaam om naar de sportschool te gaan, en geen geld heb voor duur apparatuur heb ik besloten te gaan hardlopen/fietsen. Ik doe dit nu gemiddeld vier keer per week, en ik moet zeggen dat het beter gaat dan verwacht.
    Ik heb alleen enorm last van mijn ademhaling, ik merk dat mijn lichaam het redelijk red maar na drie minuten joggen lukt het niet en moet ik pauzeren - dit is al een verbetering met het begin, aangezien ik na 30 seconden al bek af was. Nu vraag ik me af of ik oefeningen kan doen om dit te verbeteren.
    Please don't be too hard on me (:

    -ik zet geen stap meer in de sportschool nadat ik door de eigenaresse keihard ben uitgelachen, en de veel te strakke figuren me lachend nakeken.
    - hulp van mijn dokter hoef ik ook niet te verwachten, de man behandeld me als een stuk vuil en aangezien ik in een klein dorp woon en geen auto tot beschikking heb kan ik niet makkelijk overstappen.


    I wish I could write as mysterious as a cat - Edgar Allan Poe

    Bombalurina schreef:
    Ik loop trouwens altijd vroeg in de ochtend vóór het ontbijt. Wordt je wakker van én geen last van je buik


    jij mazzal.. maar dat komt waarschijnlijk door dat je niet eerst 30 keer moet opdrukken, planken en schaatssprongen moet maken of eeen interval training in het zand.


    Als je een boom was dan zal ik je omhelzen als een koala beertje.

    Supergoed van je! De meeste tips zijn denk ik al genoemd, en ik denk ook dat je longen gewoon nog heel erg moeten wennen. Het lukt vast; Succes!


    Tijd voor koffie.

    Ik doe hardlopen als sport. Je moet gewoon meestal langs je neus ademen. En heel soms als je het lastig krijgt langs je neus in en mond uit. Je zal dan eerst conditie opbouwen. Dan wordt je het gewoon en ga je al verder kunnen lopen.


    I'm a girl in the world

    Supergoed,ik roep het al drie jaar nog nooit gedaan ahahha
    Je moet trots zijn dat je het doet.

    Bouw het rustig op. Eerst een minuut, dan twee dan drie enz. Adem in via je neus en uit via je mond. Gewoon rustig op en afbouwen elke keer en je kunt telkens een minuut erbij doen dus een, twee drie, vier, vijf, vier , drie ,twee , een. Misschien kun je ook thuis buikspier oefeningen doen. Dan ben je namelijk ook met je buik bezig.

    Maar voornamelijk wees trots op jezelf dat je het doet dat is echt goed. Misschien heeft internet nog leuke oefeningen waardoor je op een leuke en gezonde manier eraan kunt werken


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Valentino schreef:
    (...)

    Ik heb ballet gedaan van mijn derde tot mijn dertiende, dus ik mis het wel.
    Stijldansen is ontzettend leuk! Wel zwaar though.
    Maar het enige minpunt is dat je van iemand afhankelijk bent, als je partner ziek is kan jij ook niet meer dansen.


    Dat lijkt mij inderdaad een nadeel.


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    Bombalurina schreef:
    Ik loop trouwens altijd vroeg in de ochtend vóór het ontbijt. Wordt je wakker van én geen last van je buik

    ... wat is dat toch met dat hardlopen vóór het ontbijt. Dat is echt niet goed. :')

    [ bericht aangepast op 19 aug 2013 - 12:06 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Fauxlivia schreef:
    (...)
    ... wat is dat toch met dat hardlopen vóór het ontbijt. Dat is echt niet goed. :')

    Waarom eigenlijk niet? Daar ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar. Ik begrijp wel dat je ontbijt je eerste toevoer voor energie is voor de rest van de dag, maar het is toch niet alsof je zonder energie op staat 's ochtends? Ik heb trouwens nooit ergens last van als ik hardloop voor het ontbijt.


    From these ashes, I will rise

    Leonhardt schreef:
    (...)
    Waarom eigenlijk niet? Daar ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar. Ik begrijp wel dat je ontbijt je eerste toevoer voor energie is voor de rest van de dag, maar het is toch niet alsof je zonder energie op staat 's ochtends? Ik heb trouwens nooit ergens last van als ik hardloop voor het ontbijt.


    Inderdaad. Als ik eerst eet krijg ik er superveel last van. Of drink. Mijn hele maag gaat klotsen. En ik kan ook niet té vet eten van tevoren, bah. Met de hockeytraining gaat het niet anders, maar als het kan... Ik krijg altijd energie van hardlopen, als ik terug ben.


    Miep

    'Het kost heel veel energie voor het lichaam om vet te verbranden en daarom is 't ook goed om ong. 1,5/2 uur voor het sporten iets te eten. Als je lang sport, dan wordt er eerst vet verbrand, maar als er eenmaal zuurstoftekort optreedt, dan gaat het lichaam over op koolhydratenverbranding, glucose en dan gaat 't heel snel downhill.'


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik vind het heel mooi om te zien dat je zo gemotiveerd bent! Zelf ben ik vier maanden geleden ook begonnen met sporten. In het begin had ik net zoals jij wat moeite met mijn ademhaling, maar zolang je doorgaat met sporten en de lat telkens wat hoger legt voor jezelf krijg je vanzelf meer conditie en kun je langer doorgaan zonder buiten adem te raken. Bouw het gewoon op op een tempo dat geschikt is voor jou en je zult zien dat het steeds beter gaat!
    Misschien kun je naast hardlopen een andere vorm van cardio uitproberen om aan je uithoudingsvermogen te werken. Persoonlijk vind ik Insanity een geweldig cardio programma, maar niet iedereen houdt ervan. Yoga is trouwens ook een leuke optie om je ademhalingstechniek een beetje te leren beheersen. Hierbij kun je gebruik maken de 30 Day Yoga Challenge. Het is heel simpel, je kunt het makkelijk vinden op youtube en het is ook nog eens heel goed voor je flexibiliteit.
    Veel succes in ieder geval! Mocht je nog iemand zoeken om je ervaringen op het gebied van sport en gezond eten mee te delen; mijn gastenboek staat altijd open. Ik vind het leuk om contact te hebben met andere health freaks, haha. (:


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Bombalurina schreef:
    (...)

    Inderdaad. Als ik eerst eet krijg ik er superveel last van. Of drink. Mijn hele maag gaat klotsen. En ik kan ook niet té vet eten van tevoren, bah. Met de hockeytraining gaat het niet anders, maar als het kan... Ik krijg altijd energie van hardlopen, als ik terug ben.


    je moet ook niet meteen gaan hartlopen na het eten er moet maximaal een uur tussen zitten. net wat Fauxlivia zegt.
    het hangt vooral van je spijsvertering is hoe snel dat is. meeste mensen moeten idd 1,5/2 uur van te voren het sporten eten. sommigen kunnen een uur van te voren eten.

    [ bericht aangepast op 20 aug 2013 - 15:15 ]


    Als je een boom was dan zal ik je omhelzen als een koala beertje.

    Zelf doe ik aan atletiek, en dus ook aan hardlopen. Ik heb een trucje voor je, voor als je pijn aan je zij krijgt.
    Wat ik altijd doe, is mijn handen tot vuisten maken, en dan hard in mijn duimen knijpen. Je moet dan ook ietsje langzamer gaan lopen.
    Good luck x


    Cute as a button, every single one of you !

    Ik vind het echt super dat je bent gaan hardlopen! Ik doe het nu ook sinds een paar maanden. En heb veel tips gelezen in boeken, veel zijn hier al gegeven. maar om het hardlopen makkelijker te maken, moet je er voor zorgend dat je je voeten niet te ver naarvoren zet. Als je dat namelijk wel doet, kan je last van je heupen en rug krijgen.


    Many things don't need to be understood ... just accepted - Zayn Malik

    Ik raad het je aan om het langzaam op te bouwen, niemand kan gelijk op de eerste dag een marathon rennen. Maar probeer wel telkens je persoonlijke records te verbreken. Dus zou je record op 3 minuten en 40 seconden staan, dan zou je dus de volgende keer voor de 4 minuten gaan, bijvoorbeeld.
    Overigens raad ik je ook aan om goed op je dieet te letten, het beste wat je kan doen is stoppen met het drinken van frisdrank en alleen maar water te drinken, met zo nu en dan thee of koffie zonder suiker of andere dingen.

    Verder wens ik je veel succes.

    Ik gebruik dit hardloopschema! Hiermee bouw je het hardlopen heel rustig op. Oh en nog een tip, het is heel handig om goede hardloopschoenen te kopen, ik liep eerst altijd hard op oude gympen, maar ik merk echt verschil nu ik goede schoenen heb.

    [ bericht aangepast op 27 aug 2013 - 19:53 ]


    Even a white rose has a black shadow.