• Dus, mijn suggestie is om Frans toe te voegen aan de talen die gesproken/geschreven mogen worden.
    Frans is tenslotte een wereldtaal, nog meer dan Duits denk ik. Daarnaast is het nog steeds een officiële Belgische taal. Ik weet ook wel dat dit een Nederlands forum is, maar Duits is ook een officiële landtaal in België, dus dat komt volgens mij op hetzelfde neer.
    Niet dat ik zelf in de verste verte van plan zou zijn opeens Frans te gaan spreken (heel misschien krijg ik toch eens het idee), maar voor sommige mensen zou dat misschien leuk zijn.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Whimsicle schreef:
    Vind ik eerlijk gezegd onnodig. Hoe vaak spreekt iemand hier Frans? Dus nee, ik ben tegen.


    Oke, misschien wel, maar dan is Duits ook onnodig, niet?
    Daarnaast, als je nu een duitser in je verhaal steekt en je laat hem duits praten zou dat in principe wel mogen, maar als je een Fransman in je verhaal steekt mag je die dan geen Frans laten praten.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Whimsicle schreef:
    Vind ik eerlijk gezegd onnodig. Hoe vaak spreekt iemand hier Frans? Dus nee, ik ben tegen.

    Ik kan niet eens Frans. Ik heb het nooit gehad op school. (":


    Chaos is a ladder.

    Aravis schreef:
    (...)

    Neeeh, maar het is gewoon onlogisch dat als Duits mag, Frans niet mag, vind ik.

    Ja, op zich 3, maar Duits is maar een klein deel en velen in dat Duitstaliggebied zijn tweetalig met Duits en Frans.
    Ik bedoelde eerder tweetalig qua Frans en Nederlands.

    Ik zou op zich nog wel een Frans verhaal lezen. Gewoon puur om mijn Frans te onderhouden/trainen. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ja, ik vind het niet handig, maar stel dat er walen langskomen? :P


    Queer zijn is gewoon alles

    Scandal schreef:
    (...)
    Ja, op zich 3, maar Duits is maar een klein deel en velen in dat Duitstaliggebied zijn tweetalig met Duits en Frans.
    Ik bedoelde eerder tweetalig qua Frans en Nederlands.

    Ik zou op zich nog wel een Frans verhaal lezen. Gewoon puur om mijn Frans te onderhouden/trainen. =)


    Ah, zo.
    Zelf ben ik überslecht in Frans (in ben ook Belg en heb het onderhand ook al 4 jaar), maar het leek mee een fijn idee moesten er bijvoorbeeld Walen komen, of als mensen gewoon zin hebben Franse verhalen te lezen/schrijven.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Is dat Duits niet nog iets wat komt uit de Tokio Hotel tijd? Dat lijkt me namelijk een vrij logische verklaring.
    Maar ik vind het ook vreemd dat Duits wel mag en Frans niet. Duits komt nu eigenlijk ook bijna niet voor, dus eigenlijk vind ik beiden onnodig. Maar ja, als Duits wel is toegestaan, waarom Frans dan niet?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Dat Duits wel mag is nog een overblijfsel uit de tijd dat er hier vooral Tokio Hotel fans zaten en men dus veel Duits schreef (of dat probeerde :'D). Frans is nooit toegevoegd omdat er hier volgens mij gewoon bijna geen mensen zijn die dat zouden willen gebruiken.
    Ik vind het op zich prima als het wel een optie zou worden, maar het lijkt me niet echt nodig en daarom misschien gemakkelijker om het niet toe te staan. Er is voor zover ik weet sowieso geen Franse bèta en niet alle mods zullen het vloeiend spreken. In dit hele topic heb ik pas één persoon gezien die misschien Franse verhalen zou willen lezen, dus ik denk eigenlijk niet dat er op Q verder heel veel enthousiasme voor is.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Sinds wanneer heet deze site niet meer quizlet.nl?


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Scholar schreef:
    Dat lijkt me vrij onnodig. Bijna niemand spreekt hier Frans op het forum en voor af en toe een zinnetje hoeft het er echt niet bij.
    Met de wereldtaalredenatie zouden we ook Chinees en Spaans moeten toevoegen.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    ImAwesome schreef:
    Nee, dan volg ik al helemaal niks meer...


    -

    Tegen. Ik kan geen Frans want ik als Nederlander heb dit nooit als vak op school gekregen en ik zou dus niet weten wat iemand in het Frans tegen me zegt (wie weet zit hij/zij mij wel uit te schelden dan).

    De reden dat Duits wel is toegestaan is nog uit de Tokio Hotel tijd. (De band was/is Duits en dus kwamen er ook verhalen waar deels Duits in zat).


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Tegen... want anders kan ik het niet lezen.
    Dat is het zelfde als waneer twee Chinezen naast jou in de trein Chinees gaan praten en je dus niet weet of ze over jou aan het praten zijn
    . Ik weet het stom voorbeeld maar goed


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Naja, als Duits mag, vind ik eigenlijk dat Frans ook mag. Maar ik verwacht niet echt dat veel mensen daar iets mee gaan doen.


    From these ashes, I will rise

    Ik ben echt tegen. Het mag misschien een wereldtaal zijn, maar ik kan het dan gewoon echt niet volgen. Ik spreek nauwelijks Frans. Sowieso zijn er maar weinig scholieren in Nederland die goed Frans kunnen spreken. Al vind ik eigenlijk ook dat Duits niet per sé hoeft te mogen.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Scandal schreef:
    (...)
    Omdat het niet mag. =P

    Ik ben in principe voor omdat België 2 officiële landstalen heeft en ik dan ook vind dat erin geschreven mag worden. + Er zijn wel eens topics waarin mensen om hulp vragen met hun les Frans. Dus op zich mag het van mij.
    Maar dan langs de andere kant in de praktijk: wie gaat al die zaken controleren? Ik kan Frans omdat we het in België al op de lagere school leren. Maar ik vrees ervoor dat niet iedere moderator goed Frans kan.

    Al zou het toch niet zoveel voorkomen.
    Ik ben ergens wel voor omdat het toch weinig voorkomt en weinig voor problemen zou zorgen. Maar ergens ook weer tegen...

    Om die reden ben ik ook voor.
    En in de praktijk lijkt het me niet zo'n probleem. Niet veel mensen gaan plots Frans beginnen schrijven en als ze het doen, is de kans klein dat het een verhaal is dat tegen de regels is. Ik denk dat als de Belgische crew zijn krachten bundelt, eventueel met Google translate, dat een verboden verhaal controleren, nog niet zo moeilijk is.

    Nja, ik ben voor, maar 't Is eerder iets dat Rutger moet beslissen. Het is Quizlet.nl en in Nederland zijn jullie veel meer familiair met Duits tegenover ons. Maar als je gaat kijken naar de Belgische leden, dan zou Frans er ook wel bij mogen.


    Let the Night embrace you