• Dus, mijn suggestie is om Frans toe te voegen aan de talen die gesproken/geschreven mogen worden.
    Frans is tenslotte een wereldtaal, nog meer dan Duits denk ik. Daarnaast is het nog steeds een officiële Belgische taal. Ik weet ook wel dat dit een Nederlands forum is, maar Duits is ook een officiële landtaal in België, dus dat komt volgens mij op hetzelfde neer.
    Niet dat ik zelf in de verste verte van plan zou zijn opeens Frans te gaan spreken (heel misschien krijg ik toch eens het idee), maar voor sommige mensen zou dat misschien leuk zijn.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Comanche schreef:
    Sinds wanneer heet deze site niet meer quizlet.nl?


    26 - 02 - '16

    Voor. Ik zou het leuk vinden mochten er ook Franse verhalen komen.
    Er zullen dan wel sowieso verhalen komen waarin de Franse taal serieus misvormd wordt,
    maar dat heb je nu ook al met Engelse verhalen.
    Zo kan ik mijn Frans ook nog een beetje bijschaven als ik goede verhalen tegenkom :Y)
    Nederlanders die weinig of geen Frans krijgen, kunnen hun kennis op het gebied van talen bijwerken als ze geïnteresseerd zijn en dat geldt overigens ook voor Belgen, want er zijn niet veel Vlaamse tieners die vloeiend Frans kunnen praten.
    Ik ben vooral voor omdat ik vind dat het leuk is voor mensen die Frans willen schrijven of lezen. Het is je eigen keuze om dan ook daadwerkelijk zo'n verhaal te lezen - als het ooit toegelaten wordt. Niemand is verplicht om de verhalen te lezen, dus hebben de anderen die tegen zijn er toch geen last van?
    Ik begrijp wel dat het quizlet.nl en niet quizlet.be is en dat je ergens een grens moet trekken zodat er niet mensen met nog meer talen komen aanzetten, maar ze verlegden de grens al met Duits en ik denk dat Frans toch meer geliefd is en dus meer mensen zal aanspreken. Misschien komen er dan zelfs Walen op quizlet en zo kunnen zij dan weer Nederlands leren.


    We crave what we can't have.

    Aravis schreef:
    (...)

    Ik ben toch niet beledigd? Ik weet best dat het niet quizlet.be is. Maar het lijkt me niet dat je daarom enkel rekening moet houden met de Nederlanders wat deze suggestie betreft.
    Maar als Nederlanders evenveel Frans als Duits krijgen, waarom hebben sommigen dan helemaal geen Frans gehad?
    Daarbij versta ik ook geen Duits (oké, sommige woorden wel omdat ze erg omdat het een beetje op het Nederlands trekt, maar goed), en ik spreek zelf iets van een 4 woorden Duits, waarvan de helft nog eens woorden zijn die je nooit nodig hebt.
    Dat van dat Spaans, alsjeblieft zeg. Er gaat hier echt never nooit een Spanjaard komen, misschien (ja, de kans is klein, maar nog steeds is die groter dan de kans dat er een Spanjaard komt) wel een Waal die Nederlands begrijpt (een groot deel van de Walen begrijpt geen Nederlands, dat geef ik toe, want die kunnen vaak gewoon kiezen welke taal ze doen: Nederlands of Engels, maar dan nog).


    Het ging meer om de mensen die helemaal beledigd waren omdat er wel Duits was, maar geen Frans. En er zijn genoeg mensen die Spaans op school krijgen, maar we krijgen ook Latijn en Grieks, dat voeren we toch ook niet in? Sommige krijgen geen Frans, anderen geen Duits, of allebei wel. Weet je, als er een Waal op komt, moet die gewoon Nederlands kunnen. De site is in het Nederlands, niet in het Frans of in het Engels of in het Duits. Ik snap niet wat het uitmaakt. Er komt ook geen Spanjaard, of weet ik het.


    Your make-up is terrible

    Ik vind het eigenlijk enorm ergerlijk dat iedereen hier klaagt over het feit dat het een Nederlandse site is en geen Belgische. Jullie doen het net klinken alsof dat wij toch maar Belgen zijn en daarom onze tweede taal hier maar moeten laten varen, omdat er in Nederland geen Frans gesproken wordt. Fijn. Ik krijg overigens het idee, dat als het een tweede taal zou zijn in Nederland, er veel minder geklaag over zou zijn.

    [ bericht aangepast op 21 aug 2013 - 14:07 ]


    comfort in c h a o s

    Reid schreef:
    Ik vind het eigenlijk enorm ergerlijk dat iedereen hier klaagt over het feit dat het een Nederlandse site is en geen Belgische. Jullie doen het net klinken alsof dat wij toch maar Belgen zijn en daarom onze tweede taal hier maar moeten laten varen, omdat er in Nederland geen Frans gesproken wordt. Fijn.


    Boehoe.


    Your make-up is terrible

    Ik snap niet waarom er zoveel mensen tegen zijn om Frans toe te voegen bij de talen. Het mag dan Quizlet.nl zijn, en niet iedereen is goed in Frans, maar als Frans zou toegevoegd zou worden, dan zou het nog niet geweldig veel gebruikt worden. Ik snap echt niet dat er zo veel tegenstand tegen is. Het is niet dat er dan ineens een hoop Franse verhalen of zo zouden bijkomen.


    Ex astris, sciencia

    Mulford schreef:
    Ik snap niet waarom er zoveel mensen tegen zijn om Frans toe te voegen bij de talen. Het mag dan Quizlet.nl zijn, en niet iedereen is goed in Frans, maar als Frans zou toegevoegd zou worden, dan zou het nog niet geweldig veel gebruikt worden. Ik snap echt niet dat er zo veel tegenstand tegen is. Het is niet dat er dan ineens een hoop Franse verhalen of zo zouden bijkomen.


    Daarom snap ik ook niet dat er een probleem van gemaakt word als het er niet komt. Het is niet zo dat mensen ineens in het Frans gaan schrijven.


    Your make-up is terrible

    Hatsumomo schreef:
    (...)

    Daarom snap ik ook niet dat er een probleem van gemaakt word als het er niet komt. Het is niet zo dat mensen ineens in het Frans gaan schrijven.

    Neen, maar nu zijn er misschien wel mensen die hun Frans willen verbeteren door een verhaal in het Frans te schrijven en dat op Q te zetten. Er zitten hier vast wel Belgen die goed in Frans zijn en die zo'n verhaal op fouten zouden willen controleren. Die personen zouden hun verhaal niet op Q mogen zetten Frans geen officiële taal is.

    [ bericht aangepast op 21 aug 2013 - 14:04 ]


    Ex astris, sciencia

    Hatsumomo schreef:
    (...)

    Het ging meer om de mensen die helemaal beledigd waren omdat er wel Duits was, maar geen Frans. En er zijn genoeg mensen die Spaans op school krijgen, maar we krijgen ook Latijn en Grieks, dat voeren we toch ook niet in? Sommige krijgen geen Frans, anderen geen Duits, of allebei wel. Weet je, als er een Waal op komt, moet die gewoon Nederlands kunnen. De site is in het Nederlands, niet in het Frans of in het Engels of in het Duits. Ik snap niet wat het uitmaakt. Er komt ook geen Spanjaard, of weet ik het.


    Als er een Waal komt, moet die Nederlands kunnen. Fijn.
    Dat dus, maar als een een Engelstalige komt (die misschien stukken beter Engels spreekt dan Nederlands), zou er overigens geen probleem van gemaakt worden omdat Engels toegestaan is.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Aravis schreef:
    (...)

    Als er een Waal komt, moet die Nederlands kunnen. Fijn.
    Dat dus, maar als een een Engelstalige komt (die misschien stukken beter Engels spreekt dan Nederlands), zou er overigens geen probleem van gemaakt worden omdat Engels toegestaan is.

    Hoe komt een Waal ooit terecht op een Nederlandse website, in het Nederlands? Als hij/zij geen Nederlands spreekt, heeft hij/zij vast andere sites in het Frans of een 'quizlet.fr'.


    I am an idiot, I move.

    Scholar schreef:
    (...)
    Hoe komt een Waal ooit terecht op een Nederlandse website, in het Nederlands? Als hij/zij geen Nederlands spreekt, heeft hij/zij vast andere sites in het Frans of een 'quizlet.fr'.


    Ik zeg ook helemaal niet dat hier Walen gaan komen die helemaal geen woord Nederlands spreken, maar zelfs voor hun zou het leuk zijn moesten ze Frans mógen spreken.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik zou zeggen tegen, omdat we er volgens mij niks mee opschieten, en zoals het er nu naar uitziet het alleen maar ruzie wordt als de discussie aanhoudt :'D
    Ik heb het me ook wel eens afgevraagd waarom er geen frans was omdat België een tweetalig land is, maar ik heb uit ervaring gemerkt dat de Walen geen woord Nederlands spreken (of tenminste, degene die ik heb ontmoet, laat ik ze niet over één kam scheren) en het me dan dus ook onlogisch lijkt dat ze naar een Nederlandstalige site komen.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    ColouredWind schreef:
    Ik zou zeggen tegen, omdat we er volgens mij niks mee opschieten, en zoals het er nu naar uitziet het alleen maar ruzie wordt als de discussie aanhoudt :'D
    Ik heb het me ook wel eens afgevraagd waarom er geen frans was omdat België een tweetalig land is, maar ik heb uit ervaring gemerkt dat de Walen geen woord Nederlands spreken (of tenminste, degene die ik heb ontmoet, laat ik ze niet over één kam scheren) en het me dan dus ook onlogisch lijkt dat ze naar een Nederlandstalige site komen.


    Ook al ben ik eigenlijk voor, toch ben ik het helemaal met je eens :Y)
    Walen zullen niet vaak op deze site komen en ik heb de indruk dat hun Nederlands dikwijls nog erger is als ons Frans.
    Bovendien is het niet eens zeker dat er ook echt Franse verhalen komen en toch is er al ruzie..


    We crave what we can't have.

    CRAWFORDD schreef:
    (...)

    Ook al ben ik eigenlijk voor, toch ben ik het helemaal met je eens :Y)
    Walen zullen niet vaak op deze site komen en ik heb de indruk dat hun Nederlands dikwijls nog erger is als ons Frans.
    Bovendien is het niet eens zeker dat er ook echt Franse verhalen komen en toch is er al ruzie..

    Daarom. Nou heb ik er ook helemaal niks aan als Frans toegestaan wordt want het enige wat ik kan is mijn naam zeggen, goedendag, tot ziens en zeggen dat ik geen Frans spreek. Nou, dat wordt een mooi verhaal dan :'D
    Ik heb liever geen ruzie to be honest.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    ColouredWind schreef:
    (...)
    Daarom. Nou heb ik er ook helemaal niks aan als Frans toegestaan wordt want het enige wat ik kan is mijn naam zeggen, goedendag, tot ziens en zeggen dat ik geen Frans spreek. Nou, dat wordt een mooi verhaal dan :'D
    Ik heb liever geen ruzie to be honest.


    Ik krijg al vijf jaar Frans op school en toch is er nog zo veel waar ik geen enkel idee van heb c; Ergens zou ik het wel interessant vinden om mijn Franse kennis wat bij te schaven, maar als er enkel ruzie van komt, hoeft het voor mij ook niet.


    We crave what we can't have.