• Ik heb dit schooljaar drama als vak, en ergens ben ik wel excited.
    Hoewel ik normaal wel verlegen kan zijn, denk ik dat het me wel kan helpen hierbij.
    Maar nu is mijn vraag; wie heeft dit ook (gehad)? En wat heb je allemaal gedaan, wat zijn je ervaringen? Hiermee bedoel ik dus het vak zelf. :3

    [ bericht aangepast op 24 aug 2013 - 0:16 ]

    Ik ben een beest in drama:Y) Ik zit op Arte College en ben dus alleen maar om drama daar na toe gegaan. Voordeel dat ze ook Spaans hadden. Later ga ik dan ook 4 jaar studeren in Amerika:Y) (Voor drama dus) Toevallig is altijd mijn mentor mijn dramaleerkracht geweest. Het is echt heel leuk. Soms inprovisatie en soms krijg je een blad mee bij ons dat je moet leren. Soms ga je het opvoeren op het arte podium (Iets dan wij hebben) of word het als schooltoneelstuk gezien.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Ik heb het in de onderbouw twee of drie jaar gehad. Ik vond het altijd wel leuk, maar mijn zusje heeft het nu ook en volgens mij heeft zij een veel betere docente, haha. Zij leren ook echt iets. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Faisean schreef:
    Ik ben een beest in drama:Y) Ik zit op Arte College en ben dus alleen maar om drama daar na toe gegaan. Voordeel dat ze ook Spaans hadden. Later ga ik dan ook 4 jaar studeren in Amerika:Y) (Voor drama dus) Toevallig is altijd mijn mentor mijn dramaleerkracht geweest. Het is echt heel leuk. Soms inprovisatie en soms krijg je een blad mee bij ons dat je moet leren. Soms ga je het opvoeren op het arte podium (Iets dan wij hebben) of word het als schooltoneelstuk gezien.

    Dat klinkt best wel leuk. (:
    Buh ik wil ook naar Amerika.

    Square schreef:
    Ik heb het in de onderbouw twee of drie jaar gehad. Ik vond het altijd wel leuk, maar mijn zusje heeft het nu ook en volgens mij heeft zij een veel betere docente, haha. Zij leren ook echt iets. :'D

    Oh moet je er ook nog wat leren dan. (cat)
    Hehe jk. :'D Maar oké, ik denk dat ik er wel zin in heb.

    Ja! Ik, ik, ik! Ik vond het echt super leuk en heb het ook voor altijd gehouden.
    Het vak bestond eertijds uit gewone oefeningen. Improviseren, bepaalde emoties leren uitdrukken, naar toneelstukken gaan en daar wat over leren zeggen,, maar later hebben we ook echte producties gemaakt.
    We werkten samen met Toneelgroep Amsterdam en ik heb nu drie jaar in de Stadsschouwburg van Amsterdam gespeeld. (A)
    Zoiets is wel veel werk. Tekst leren, repeteren, kleding kiesen, muziek, licht. Het decor mochten we gebruiken van TA.
    Ik ben nu klaar met school, maar heel veel leerlingen komen op zaterdag terug, om met de nieuwe leerlingen weer een toneelstuk te maken.
    Ja, ik vind het geweldig, haha. Hoewel ik er eerst nogal sceptisch tegenover stond.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik heb drama gedaan als hobby, en vond het best leuk. Door een beetje 'problemen' bij de academie waar ik les volgde, moet ik nu op zoek naar een andere locatie...


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    wij hebben het niet maar op de middelbare kreeik eenprogamma en hadden we eenkorte les drama
    je moest emties uitdru,kken enzo, ik vond het echt superleuk
    dit jaar hebben we het wel omdat ik een opleiding voor kinderen doe


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik heb drama op het VMBO gehad en een héél klein beetje op het MBO. Op het VMBO was het puur toneelstukjes, spelletjes en ronduit gek doen, ik vond het altijd wel gezellig maar tegelijkertijd ook een hele hoop onzin. En op het MBO kreeg je situaties voor geschoteld waarop jij moet reageren zoals je in het dagelijks leven ook zou doen, vond dat zelf helemaal niks.


    Chaos is a ladder.

    Vanillivi schreef:
    Ik heb drama op het VMBO gehad en een héél klein beetje op het MBO. Op het VMBO was het puur toneelstukjes, spelletjes en ronduit gek doen, ik vond het altijd wel gezellig maar tegelijkertijd ook een hele hoop onzin. En op het MBO kreeg je situaties voor geschoteld waarop jij moet reageren zoals je in het dagelijks leven ook zou doen, vond dat zelf helemaal niks.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik had vorig jaar , en dit jaar ook drama ! (:
    En het was heel leuk als we in groepjes opdrachten deden, omdat de opdrachten gewoon heel leuk zijn! Lekker creatief, even iets anders doen dan huiswerk maken en leren , en lekker gek doen , en nieuwe dingen bedenken.
    Maar als we klassikale dingen moesten doen ,was het minder, want de jongens uit mijn klas die namen niets serieus , en deden zogenaamd stoer ..
    Maar ik vond het vak wel heel leuk !


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Ik zou willen dat we dat bij ons op school hadden... Maarja, ik zit nu zelf bij een toneelgroep, dus ik kan meer dan genoeg 'drama' doen ;P
    Wat ik wel weet van allerlei dramadingen die ik ook kort op school gehad heb, is dat je vaak emotie moet leren uitdrukken, en er komt vaak veel improvisatie bij kijken (waar ik verschrikkelijk slecht in ben). ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Och ik vond het super!! Stukken oefenen en opvoeren, allerlei spelletjes van De Lama's spelen, leren hoe met schaduwen te werken, een eigen stuk schrijven. Zaaaalig! Het was gewoon het speelkwartierblokuur van de dag!! _O_


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Hmm 'kee dat klinkt dus als een leuk vak. :3
    Hoewel ik niet weet of ik goed ben in improvisatie. :'D
    Oh well... I'll see I guess. :')
    Bedankt voor het reageren mensen!

    Meh. Alleen VMBO en TTO kreeg bij ons drama, dat vond ik altijd zo oneerlijk. Maar goed. Het lijkt me heel gaaf, dus veel plezier. :3


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Comanche schreef:
    Meh. Alleen VMBO en TTO kreeg bij ons drama, dat vond ik altijd zo oneerlijk. Maar goed. Het lijkt me heel gaaf, dus veel plezier. :3

    Ik krijg het hier op het MBO, wat ik ergens wel raar vond maargoed. Ik ga niet klagen, het klinkt wel leuk. En dankje! ^^