• Een wel heel merkwaardige bankoverval in Clackamas, Oregon. Een dakloze eiste één dollar en ging vervolgens rustig zitten wachten, totdat de politie hem kwam arresteren.

    Timothy Dean Alsip (50) stapte vrijdagochtend om 10.20 uur een filiaal van de Bank of America binnen. Hij ging richting loket en schoof de bediende een briefje onder de neus. 'Dit is een overval', was de boodschap. 'Geef me 1 dollar'.

    De loketbediende overhandigde kalm het bankbiljet, waarop Alsip rustig plaatsnam op een stoel in de lobby van het bankgebouw. Toen de politie de man kwam arresteren, liet hij zicht zonder enig protest in de boeien slaan.

    De opzet achter Alsips daad werd de agenten al snel duidelijk. Zijn doel was het krijgen van medische verzorging in de gevangenis. De voorgaande dagen had Alsip al meerdere pogingen ondernomen om zich te laten arresteren.

    Zo had hij bijvoorbeeld het noodnummer 911 gebeld met de melding dat hij overreden zou zijn, ook voerde hij aan kiespijn te hebben en vervolgens een overdosis drugs zou hebben genomen.

    Bron: ad.nl
    ________________________________

    Als je arm bent en je wilt verzorging is dit eigenlijk niet zo raar.

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Father schreef:
    (...)
    Vrij? De gevangenissen in Amerika puilen uit elkaar. Sommige hebben wel 300% van wat erin zou kunnen.


    Hmm, nee dan gaat dat niet werken....


    Stenenlikker

    Square schreef:
    Het verhaal is misschien wel grappig, maar het is echt vreselijk dat het nodig is om jezelf in de gevangenis te laten gooien om medische hulp te krijgen. Niet alleen zou zoiets sowieso ondenkbaar moeten zijn omdat het gewoon belachelijk is, maar dit betekent dus ook dat seriemoordenaars of verkrachters betere zorg krijgen dan volkomen onschuldige armen. Dan klopt er toch echt iets niet.


    Pretty is just a pretty word.

    Square schreef:
    Het verhaal is misschien wel grappig, maar het is echt vreselijk dat het nodig is om jezelf in de gevangenis te laten gooien om medische hulp te krijgen. Niet alleen zou zoiets sowieso ondenkbaar moeten zijn omdat het gewoon belachelijk is, maar dit betekent dus ook dat seriemoordenaars of verkrachters betere zorg krijgen dan volkomen onschuldige armen. Dan klopt er toch echt iets niet.

    Helemaal waar ;3


    effort never betrays you

    Ik vind het schandalig eigenlijk. Pas als je in een systeem zit zoals de gevangenis of jeugdzorg, krijg je alles wat je nodig hebt om te overleven. (Want dat wordt door UVRM zo bepaald anders riskeren ze grote boetes) En als je gewoon probeert rond te komen met een minimumloon kun je vaak geen ziekteverzekering voor jou, je partner of je kinderen voorzien. Dus als 1 van hen ernsitg ziek valt, kun je die al bijna dood verklaren. Terwijl zoals Square het zegt een seriemoordenaar met levenslang gewoon genezen wordt.

    Ik ben voor verplichte en betaalbare ziekteverzekeringen, net zoals in België. België heeft zo soms zijn gebreken, maar het is in ieder geval schappelijk geregeld met ziekteverzekeringen. Ons doktersbezoek, tandartsafspraak of ons avontuurtje op de spoed, zal ons steeds heel weinig kosten door deze ziekteverzekeringen. Terwijl als je in Amerika tandpijn hebt je tand beter op een wijze kan uitslaan zoals een oermens omdat een afspraak enkel al te duur is, laat staan de behandeling en verzorging achteraf.

    Nja, één grote klucht daar die ziekteverzekering.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Square schreef:
    Het verhaal is misschien wel grappig, maar het is echt vreselijk dat het nodig is om jezelf in de gevangenis te laten gooien om medische hulp te krijgen. Niet alleen zou zoiets sowieso ondenkbaar moeten zijn omdat het gewoon belachelijk is, maar dit betekent dus ook dat seriemoordenaars of verkrachters betere zorg krijgen dan volkomen onschuldige armen. Dan klopt er toch echt iets niet.


    Dit precies! Ze hadden die arme man gewoon eerder moeten helpen. Dit is geen crimineel, dit is een arme man die zorg nodig had, dat niet kon betalen en het daarom ook niet kreeg. Belachelijk! Dat systeem in Amerika heb ik altijd een schandalig iets gevonden! Hoe kun je mensen die iets nodig hebben zo behandelen?


    Hamartia

    Square schreef:
    Het verhaal is misschien wel grappig, maar het is echt vreselijk dat het nodig is om jezelf in de gevangenis te laten gooien om medische hulp te krijgen. Niet alleen zou zoiets sowieso ondenkbaar moeten zijn omdat het gewoon belachelijk is, maar dit betekent dus ook dat seriemoordenaars of verkrachters betere zorg krijgen dan volkomen onschuldige armen. Dan klopt er toch echt iets niet.

    Scandal schreef:
    Ik vind het schandalig eigenlijk. Pas als je in een systeem zit zoals de gevangenis of jeugdzorg, krijg je alles wat je nodig hebt om te overleven. (Want dat wordt door UVRM zo bepaald anders riskeren ze grote boetes) En als je gewoon probeert rond te komen met een minimumloon kun je vaak geen ziekteverzekering voor jou, je partner of je kinderen voorzien. Dus als 1 van hen ernsitg ziek valt, kun je die al bijna dood verklaren. Terwijl zoals Square het zegt een seriemoordenaar met levenslang gewoon genezen wordt.

    Ik ben voor verplichte en betaalbare ziekteverzekeringen, net zoals in België. België heeft zo soms zijn gebreken, maar het is in ieder geval schappelijk geregeld met ziekteverzekeringen. Ons doktersbezoek, tandartsafspraak of ons avontuurtje op de spoed, zal ons steeds heel weinig kosten door deze ziekteverzekeringen. Terwijl als je in Amerika tandpijn hebt je tand beter op een wijze kan uitslaan zoals een oermens omdat een afspraak enkel al te duur is, laat staan de behandeling en verzorging achteraf.

    Nja, één grote klucht daar die ziekteverzekering.


    In veel Europese landen is de zorg volgens mij redelijk goed geregeld. Wat jij nu omschrijft heb je in Nederland ook. Ik heb weleens een verhaal gehoord van Amerikanen die naar Frankrijk emigreerden en zich verbaasde over het feit dat het daar helemaal niets kost. Natuurlijk moet je daar ook voor zorg betalen, maar daar is het gewoon veel beter geregeld net als in België en Nederland.


    Hamartia

    Dat is inderdaad best erg. Zeker als je bedenkt dat hij waarschijnlijk binnen een tijd wel weer op straat staat en het weer van voren af aan begint. Nu was het nog vrij onschuldig, maar hoe ver zou hij of iemand anders de volgende keer gaan om medische hulp te krijgen?


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Scandal schreef:
    Ik vind het schandalig eigenlijk. Pas als je in een systeem zit zoals de gevangenis of jeugdzorg, krijg je alles wat je nodig hebt om te overleven. (Want dat wordt door UVRM zo bepaald anders riskeren ze grote boetes) En als je gewoon probeert rond te komen met een minimumloon kun je vaak geen ziekteverzekering voor jou, je partner of je kinderen voorzien. Dus als 1 van hen ernsitg ziek valt, kun je die al bijna dood verklaren. Terwijl zoals Square het zegt een seriemoordenaar met levenslang gewoon genezen wordt.

    Ik ben voor verplichte en betaalbare ziekteverzekeringen, net zoals in België. België heeft zo soms zijn gebreken, maar het is in ieder geval schappelijk geregeld met ziekteverzekeringen. Ons doktersbezoek, tandartsafspraak of ons avontuurtje op de spoed, zal ons steeds heel weinig kosten door deze ziekteverzekeringen. Terwijl als je in Amerika tandpijn hebt je tand beter op een wijze kan uitslaan zoals een oermens omdat een afspraak enkel al te duur is, laat staan de behandeling en verzorging achteraf.

    Nja, één grote klucht daar die ziekteverzekering.


    Dat was geloof ik de oorspronkelijke Obamacare, waar de Amerikanen massaal nee tegen zeiden want dat beperkte hun vrijheid waar ze volgens de grondwet recht op hadden. Amerika is namelijk het land van de vrijheid waar iedereen vrij is met zo min mogelijk regeringsbemoeienis.

    Meanwhile, in guantanamo bay....


    quidquid excusatio prandium pro

    Okammy schreef:
    (...)

    Dat was geloof ik de oorspronkelijke Obamacare, waar de Amerikanen massaal nee tegen zeiden want dat beperkte hun vrijheid waar ze volgens de grondwet recht op hadden. Amerika is namelijk het land van de vrijheid waar iedereen vrij is met zo min mogelijk regeringsbemoeienis.

    Meanwhile, in guantanamo bay....

    Dat toch echt echt gesloten zou worden :'D


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Father schreef:
    (...)
    Dat toch echt echt gesloten zou worden :'D


    In 2010. En ondertussen gaan ze nog vrolijk door

    Plus, y'know, het hele gedoe nu dat ze Syrië willen aanvallen want ze weten zeker dat Syrië chemische wapens bezit en gebruikt heeft. Klinkt dat niet bekend? 8D


    quidquid excusatio prandium pro

    Okammy schreef:
    (...)

    In 2010. En ondertussen gaan ze nog vrolijk door

    Plus, y'know, het hele gedoe nu dat ze Syrië willen aanvallen want ze weten zeker dat Syrië chemische wapens bezit en gebruikt heeft. Klinkt dat niet bekend? 8D

    Het is bijna een cliché :Y)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Cenation schreef:
    Okay ...?

    Nouja, ik kan m eigenlijk wel ergens begrijpen


    -

    Slimme actie, aangezien je tegenwoordig beter af bent in de gevangenis dan arm en op straat.


    You are beautiful, you are love.

    Juniper schreef:
    Slimme actie, aangezien je tegenwoordig beter af bent in de een veilige low security gevangenis dan arm en op straat.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.