• Ik zoek Harry Potter fans die graag hun geboortedatum willen droppen! Dan kunnen we een verjaardagskalender maken (:...
    Hello peeps,
    Ik zie de laatste tijd best vaak berichtjes staan zoals: 'Trouwens, wist je dat [naam persoon] vandaag jarig is?' dus dacht ik, laat mij een Harry Potter kalender maken :Y).
    Weten jullie nog data van belangrijke gebeurtenissen binnen de Harry Potter boeken, gelieve dat dan even te zeggen zodat ik de kalender kan bijwerken (vermeld dag, maand en jaar alsjeblieft!) (:. Dit lijkt me handig voor fanfictionschrijvers zodat ze dit topic kunnen raadplegen indien nodig.

    Januari:

    09-01-1960: Severus Sneep wordt geboren.
    30-01-1960: Lily Evers wordt geboren.
    09-01-1994: Harry krijgt zijn eerste anti-Dementorles van Remus Lupos.
    04-01-1995: Rita Pulpers geeft het artikel uit waarin ze onthult dat Hagrid een halfreus is.
    .


    Februari:
    14-02-1993: Harry krijgt een melodieus gedicht van één van Smalharts Cupido's. Het is van Ginny.
    Harry ontdekt het geheim van Vilijns dagboek.
    03-02-1994: Harry leert over de Kus van de Dementor door Remus Lupos.
    Harry krijgt zijn Vuurflits terug van Minerva Anderling.
    05-02-1994: Griffoendor wint de Zwerkbalwedstrijd tegen Ravenklauw.
    24-02-1995: Harry voltooit de tweede opdracht van het Toverschool Toernooi en redt Rons leven.

    14-02-1996: Harry gaat met Cho Chang op date in Zweinsveld.
    Rita Pulpers neemt tegen haar wil in een interview af van Harry voor De Kibbelaar over Voldemorts terugkeer.


    Maart:
    27 maart 1960: James Potter wordt geboren
    01-03-1980: Ron Wemel wordt geboren
    1 maart 1996: Ron wordt vergiftigd door Draco Malfidus, in een poging Perkamentus te doden, maar het gif dat Slakhoorn aan hem moest geven, blijft in zijn kast staan. Hij denkt dat het gewone mede is.


    April:
    01-04-1978: Fred en George Wemel worden geboren.
    ?-04-1998: Teddy Remus Lupos wordt geboren.


    Mei:

    ?-05-1992: Norbert de draak wordt uit Zweinstein weggesmokkeld door vrienden van Charlie Wemel. Draco, Harry, Ron, Hermelien en Marcel worden 's nachts op de gangen ontdekt en moeten midden in de nacht op zoek naar de doodoorzaak van een eenhoorn uit het Verboden Bos.
    02-05-1998: De Slag om Zweinstein vindt plaats. Veel mensen sterven, waaronder Fred, Nymphadora, Remus, Bellatrix en Voldemort.

    Juni:

    13-06-1943: De Basilisk doodt Jammerende Jenny op de meisjestoiletten.
    Ararog ontsnapt dankzij Hagrid en gaat in het Verboden Bos wonen.
    05-05-1980: Draco Malfidus wordt geboren.
    04-05-1992: Harry, Ron en Hermelien vermijden dat Voldemort de Steen Der Wijzen bemachtigd. De Steen wordt vernietigd.
    Quirinus Krinkel sterft nadat Voldemort zijn lichaam heeft verlaten.

    06-06-1994: Schurfie blijkt in werkelijkheid Peter Pippeling te zijn.
    Het is Volle Maan. Remus Lupos verandert in een Weerwolf.
    Sirius ontsnapt op de rug van Scheurbek uit Zweinstein en is weer voortvluchtig. Hermelien gebruikt hiervoor haar Tijdverdrijver van het Ministerie.

    24-06-1995: De derde opdracht van het Toverschool toernooi vindt plaats en Voldemort is teruggekeerd, hoewel het Ministerie dat ontkent en Harry labiel verklaren.
    Carlo Kannewasser wordt vermoord door Voldemort.
    Hagrid wordt van school gestuurd omdat Voldemort hem beschuldigt de Erfgenaam van Zwadderich te zijn.
    17-06-1996: Harry wordt in de val gelokt en komt in het Departement van Mystificatie terecht. Daar komen de Dooddoeners en Voldemort.
    De Profetie valt op de grond en is stuk.
    Sirius wordt vermoord door Bellatrix.
    Het Ministerie van Toverkunst geeft toe dat Voldemort is teruggekeerd.

    30-06-1997: Harry en Perkamentus gaan naar de grot, op zoek naar het Gruzielement. Ze vinden het nep-medaillon en Perkamentus keert zeer verzwakt terug.
    Albus Perkamentus wordt vermoord door Severus Sneep, nadat het Duistere Teken boven Zweinstein is verschenen.
    Bill wordt aangevallen door Fenrir Vaalhaar.

    Juli:
    31-07-1965: J.K. Rowling, schrijfster van de Harry Potter boeken en de reden dat ik dit nu neertyp, wordt geboren.
    30-07-1980: Marcel Lubbermans wordt geboren.
    31-07-1980: Harry Potter wordt geboren.
    24 t.e.m. 30-06-1991: De Duffelingen krijgen honderden brieven van uilen. De 30ste duiken ze onder in Huisje-op-de-Rots.
    31-07-1991: Harry's 11de verjaardag. Hij ontdekt dat hij een tovenaar is wanneer Hagrid hem dat verteld, na ingebroken te hebben in hun huisje aan zee.
    31-07-1992: Harry's 12de verjaardag. Meneer en Mevrouw Bouwmeester komen naar het huis van de Duffelingen, maar worden weggejaagd door een uil. Dobby komt namelijk op bezoek bij Harry en wil dat hij niet naar Zweinstein gaat. Dobby laat een taart zweven.

    Augustus:
    22-08-1976: Percy Wemel wordt geboren.
    11-08-1981: Ginny Wemel wordt geboren.
    03-08-1992: Fred, George en Ron redden Harry uit het huis van de Wemels met een vliegende Ford Anglia.
    06-08-1995: Harry wordt bevrijd uit de Ligusterlaan door de Orde van de Feniks en komt er achter waarom zijn vrienden hem niet schreven tijdens de vakantie.
    12-08-1995: Harry komt naar de Hoorzitting op het Ministerie omdat hij heeft getoverd buiten school tegen de Dementors, maar wordt niet gestraft.


    September:
    19-09-1979: Hermelien Griffel wordt geboren.
    1-09-1991: Harry's eerste schooljaar op Zweinstein.
    12-09-1991: Harry wordt Zoeker in het Zwerkbalteam van Griffoendor wanneer hij Marcels Geheugensteen vangt.
    1-09-1992: Harry's tweede schooljaar op Zweinstein
    1-09-1993: Harry's derde schooljaar op Zweinstein.
    1-09-1994: Harry's vierde schooljaar op Zweinstein.
    1-09-1995: Harry's vijfde schooljaar op Zweinstein.
    1-09-1996: Harry's zesde schooljaar op Zweinstein.
    1-09-1997: Harry, Ron en Hermelien gaan niet naar hun zevende en laatste schooljaar op Zweinstein. Ze duiken onder in het Grimboudplein.
    2-09-1997: Harry, Ron en Hermelien dringen het Ministerie binnen met behulp van Wisseldrank.
    1-09-2006: Het eerste schooljaar van Albus, Roos en Scorpius. Epiloog.


    Oktober:
    31-10-1481: Hendrik van Makontent tot Maling (Haast onthoofde Henk) is gestorven.
    ?-10-1637: Armando Wafelaar wordt geboren.
    24-10-1981: Peter Pippeling wordt de Geheimhouder van de Potters i.p.v. Sirius Zwarts.
    04-10-1921: Minerva Anderling wordt geboren.
    ?-10-1977: Angelique Janssen wordt geboren.
    31-10-1981: Voldemort vermoordt Lily en James. Harry krijgt een litteken op zijn voorhoofd en wordt ongewild Voldemorts zevende Gruzielement.
    Dag van de val van Voldemort.
    31-10-1991: Hermelien raakt bevriend met Ron en Harry wanneer die haar van een Bergtrol redden die naar de meisjestoiletten ging.
    16-10-1993: Het konijn van Belinda, Binkie, is gestorven.
    30-10-1994: Beauxbatons en Klammfels komen aan op Zweinstein om 6 uur 's avonds, voor het Toverschool Toernooi.
    31-10-1994: Fred en George krijgen baarden omdat ze met Verouderingsdrank de Leeftijdgrens probeerden te passeren.
    Harry, Carlo, Fleur en Victor worden tot Kampioenen verkozen.


    November:
    5-11-1995: Hagrid geeft de leerlingen van het vijfde jaar les over Terzielers, maar krijgt inspectie van Omber.
    29-11-1970: Bill Wemel wordt geboren.


    December:
    31-12-1926: Marten Asmodom Vilijn wordt geboren.
    ?-12-1956: Minerva Anderling begint als docent Gedaanteverwisselingen op Zweinstein.
    12-12-1972: Charlie Wemel wordt geboren.
    17-12-1992: In de Duelleerclub ontdekt Harry dat hij een Sisseltong is.
    ?-12-1995: Arthur wordt aangevallen door Nagini.
    25-12: Kerstmis.
    1991: Harry krijgt van Perkamentus de Onzichtbaarheidsmantel van zijn vader.
    1993: Harry krijgt een Vuurflits van Sirius.
    1994: Harry gaat met Parvati naar het Kerstbal.
    1997: Harry gaat met Hermelien naar Goderics Eind.

    Met dank aan de Harry Potter Wiki, de Harry Potter boeken en de posts van de users hieronder ^^

    [ bericht aangepast op 6 okt 2013 - 19:49 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Grappig!
    1 april: Fred en George Wemel zijn jarig.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ooh en 1 april 1978 zijn ze geboren.


    Queer zijn is gewoon alles

    2 mei: einde van The Battle/dood Voldemort
    En dat is '97 denk ik

    [ bericht aangepast op 25 aug 2013 - 16:39 ]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Leuk! (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Bonafonte schreef:
    2 mei: einde van The Battle/dood Voldemort
    En dat is '97 denk ik

    Staat er al :Y)

    @Dooddoenervo: Wel toepasselijk, eigenlijk.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    De spoiler april klopt niet, mei en juni staan ook onder die spoiler.


    Queer zijn is gewoon alles

    Amortensia schreef:
    (...)
    Staat er al :Y)

    @Dooddoenervo: Wel toepasselijk, eigenlijk.


    Waarom denk je dat Rowling die datum koos?(krul)


    Queer zijn is gewoon alles

    Amortensia schreef:
    (...)
    Staat er al :Y)

    @Dooddoenervo: Wel toepasselijk, eigenlijk.


    Zag ik niet doordat de spoiler verkeerd was ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Bonafonte schreef:
    (...)

    Zag ik niet doordat de spoiler verkeerd was ^^

    Oh ja, dat zei Dooddoenervo net. Aangepast. Maar het klopt niet dat de Slag plaatsvond in '97, het is '98. Harry werd de 31 juli '98 18, en hij is geboren in 1980, dus het klopt.

    [ bericht aangepast op 25 aug 2013 - 16:46 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    @Dooddoenervo: dat is duidelijk. Fred en George zijn grapjassen, hun verjaardag is de grappendag (:.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Ik vind dat de gebeurtenissen binnen een maand moeten worden gesorteerd op jaar en dan op maan zoals in januari:

    04-01-1995: Rita Pulpers geeft het artikel uit waarin ze onthuld dat Hagrid een halfreus is.
    09-01-1960: Geboorte van Severus Sneep.
    09-01-1994: Harry krijgt zijn eerste anti-Dementorles van Remus Lupos.
    30-01-1960: Geboorte van Lily Evers.

    zou ik: dit van maken:

    09-01-1960: Geboorte van Severus Sneep.
    30-01-1960: Geboorte van Lily Evers
    09-01-1994: Harry krijgt zijn eerste anti-Dementorles van Remus Lupos.
    04-01-1995: Rita Pulpers geeft het artikel uit waarin ze onthuld dat Hagrid een halfreus is.


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Ik vind dat de gebeurtenissen binnen een maand moeten worden gesorteerd op jaar en dan op maan zoals in januari:

    04-01-1995: Rita Pulpers geeft het artikel uit waarin ze onthuld dat Hagrid een halfreus is.
    09-01-1960: Geboorte van Severus Sneep.
    09-01-1994: Harry krijgt zijn eerste anti-Dementorles van Remus Lupos.
    30-01-1960: Geboorte van Lily Evers.

    zou ik: dit van maken:

    09-01-1960: Geboorte van Severus Sneep.
    30-01-1960: Geboorte van Lily Evers
    09-01-1994: Harry krijgt zijn eerste anti-Dementorles van Remus Lupos.
    04-01-1995: Rita Pulpers geeft het artikel uit waarin ze onthuld dat Hagrid een halfreus is.

    Hmm, geen slecht idee, al moet ik nu alles weer veranderen. Ik probeer het.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Amortensia schreef:
    (...)
    Hmm, geen slecht idee, al moet ik nu alles weer veranderen. Ik probeer het.


    Dan is het wel een stuk overzichtelijker.^^


    You were born original, don't die as a copy.

    Het lijkt me inderdaad prettiger als het op chronologische volgorde staat binnen iedere maand, zoals SPECS al zei. Het is wel een leuk idee. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    @Square en SPECS: aangepast ^^. Alleen met December is enkel het begin chronologisch, het gedeelte van de gebeurtenissen rond Kerstmis is apart.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it