• Warning: zeiktopic. Aub geen rotopmerkingen, het was lastig om alles zo op te schrijven zonder een paniekaanval oid te krijgen.

    Morgen moet ik weer voir het eerst naar school en ik zie er enorm tegen op. Ik zal even vertellen waarom:
    Mijn vriendenclubje bestaat uit 5 leden. M,S,K,D en ik. M is er vorig jaar bij gekomen. M zat bij mij op de basisschool en heeft mij gepest. Ik zal geen details geven... K zat in een andere klas, dus ons vriendenclubje was eerst D, S en ik. D begon M er steeds meer bij te betrekken. Ik heb vertelt wat ze op de basisschool allemaal heeft gedaan, maar S en D trokken zich er niks van aan. Ook M zei dat ze veranderd was. Vlak na de herfstvakantie begon de ellende, M en S begonnen steeds closer te worden en K was overgeplaatst nar onze klas. K mag ik wel. D en K waren ook heel close, dus ik moest elke les alleen zitten. Ik vond het eerst eigenlijk niet erg, maar door vervelende opmerkingen naar mij of naar ons alle vijf toe, voelde ik me steeds rotter. Ook had ik steeds meer ruzie met mijn ouders. In januari besloten S en ik om samen naar Justin Bieber te gaan. Ik ben geen fan, ik ging mee voor haar. In februari en maart begonnen S en M afstandelijker te doen. Ik trok me er niet veel van aan, maar we hadden ook steeds ruzie, waar ik me wel veel van aan trok. Ik lag 's nachts wakker en op school zat ik nogsteeds alleen. Terwijl we een vriendenclubje zijn van vijf was ik degene die altijd alleen zat. Toen, halverwege april, gingen S en ik samen naar JB. S deed niet erg aardig terwijl ik toch echt meeging voor haar. Ik hoefde eigenlijk niet zo nodig naar JB. Op school hadden we steeds meer ruzie en telkens was ik helemaal alleen. Iedereen koos de kant van S,M,D of K. Ik voelde me erg rot en had neigingen om zelfmoord te plegen. Ik had ze al sinds de herfstvakantie, maar zo rond april/mei werd het enorm en in de meivakantie begon ik te snijden. Krassen had ik wel vaker gedaan, maar snijden nog nooit. Ik was bang. Aan het einde van mei en het begin van juni, kwam het vriendenclubje naar me toe of er misschien wat was. Ik heb toen alles eruit gegooid en ze schrokken enorm. Ze hebben mijn snijspullen diezelfde middag nog weggegooid en beloofden me dat ik ze alles kon vertellen. Ook zeiden ze dat ik mijn moeder moest vertellen over mijn problemen. Ik heb alle moed bij elkaar verzameld en heb het tegen mijn moeder vertelt. We zijn samen naar de huisarts geweest en die heeft me doorverwezen naar de crisishulp voor de psychiatrie. Ik hoor namelijk ook stemmen die mij opdrachten geven zoals snijden enz.
    Ik vertelde lang niet alles aan mijn vriendinnen, omdat we ooit een andere vriendin hadden, die had ook neigingen, maar sneed zich niet, en S,K en D (M was er toen nog niet bij) hebben haar toen laten vallen. Ik was bang dat ze dat ook bij mij zouden doen, dus ik vertelde ze alleen wat als ze wat vroegen.
    We gingen op kamp en ik zag er vreselijk tegen op. Een weekje Ameland. Woe-hoe -,-. Aangezien de stemmen erger werden als het druk was, zocht ik zoveel mogelijk de rust op. Helaas was ik dan helemaal alleen omdat mijn vriendinnen continue bij de jongens waren. Ik verbied ze natuurlijk niks, maar ik ben twee nachten helemaal alleen geweest. Als ik dan naar hun toe ging, werd ik de kamer uitgejaagd door de jongens.
    School ging weer verder en na meermaal ruzie, voelde ik me niet op me gemak tussen S,M,K en D. Ook kwamen er steeds meer jongens bij ons zitten. Ik besloot om geen vrienden meer te zijn, maar S,M,K en D begonnen weer heel lief te doen en ik nam ze terug als vriendinnen. De zomervakantie begon en ik sprak ze bijna niet. Ik heb een keer met K gechillt en twee keer met D. S, waar ik de eerste twee jaar erg close mee was geweest, lijkt me te negeren. Telkens als ze me ziet of als ik haar zie, kijkt ze snel weg of negeert me. Ik heb geen idee wat ik fout heb gedaan. Van het clubje doen alleen D en K nog aardig.
    De klassen werden bekend gemaakt en het blijkt dat ik bij niemand zit van die vrienden. Ik zit ook niet bij de pestkoppen op vijf na. Het voelt alsof ik helemaal alleen ben en ik weet niet wat ik nu moet doen. Ik zie zo op tegen morgen. Ook omdat eigenlijk de hele TL- groep mij niet echt mag. Ik had alleen S,M,K en D. Nu S en M mij negeren en gewoon niet aardig meer doen, heb ik alleen K en D, maar die zitten in een andere klas. Ik heb deze vakantie al meerdere malen gehuild omdat ik gewoon niet naar school wil. Net als nu. Dit is de aller eerste keer dat ik dit zo op Q zet. Heeft iemand tips, ik wil niet weer zo'n jaar als vorig jaar. Ik zie er enorm tegen op en weet gewoon evht niet wat ik moet doen.

    xxx

    Dit verhaal is veel langer geworden als dat ik had verwacht. Sorry daarvoor.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Wat vreselijk naar voor je. Ik kan je misschien een troost bieden: Ik had een niet al te prettig 3e klasjaar gehad en in de 3e klas kwam ik bij één vriendin en wat mensen die ik vaag kende van theaterklas uit de 1e. Een stomme doos uit mijn vorige klas had ruzie gekregen met de klas waarin ik was geplaatst en ik had ervaren ze erg naar konden zijn. Niet tegen mij, maar ja, ik zat er wel in. Ik dacht ook dat op mijn vriendin na niemand mij mocht, plus ik kende die vriendin nog niet bijster lang. Ik was stikzenuwachtig voor boeken halen, ook al had ik een vriendin aan mijn zijde. Ik moest wennen aan de klas (en zij aan mij), maar ik heb er uiteindelijk een best leuk jaar in gehad.
    Dingen lijken soms anders dan ze daadwerkelijk zijn. Misschien is dit wel de schone lei die jou nieuwe kansen zal brengen, zoals een stel nieuwe vrienden die een veiligere basis zullen vormen dan jouw oude vriendengroepje, je leert vaardigheden zoals jezelf ontwikkelen in een onbekende situatie met vreemde mensen en jezelf openstellen voor onbekende dingen. Het is eng en het blijft ook eng totdat je voor het eerst in een lokaal met je klasgenoten zit. En ook de volgende minuten daarna. Je zal vanzelf ontspannen en ontdekken dat die mensen vast niet zo tegen jou gekeerd zijn als je denkt. Stel je zelf open voor nieuwe mensen - desnoods doe je alsof je neus bloedt, bij wijze van, en doe je net alsof je niet vermoedt dat ze je niet mogen. Gewoon gezellig met de groep meedoen en niet bang zijn. Als je laat zien dat je niet met je laat sollen als je in een onbekende groep zit, dan laat je zien dat je sterk in je schoenen staat en ook openstaat voor nieuwe dingen. Je kan het, meid! Positief blijven, jezelf blijven en ervoor gaan.
    Je zit voor jezelf op school, niet voor anderen. Jij wilt je diploma ophalen in 4TL en niet voor je vrienden. Vriendin zijn leuk, een leuke klas is fijn, een gezellige sfeer is aangenaam, maar het belangrijkste is dat je jezelf op de eerste plaats zet. Je leeft voor jezelf; school doe je voor jezelf. Laat je niet van de wijs brengen door allemaal sociaal gedoe, je komt er wel! Heel veel succes!


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Filettino schreef:
    Wat vreselijk naar voor je. Ik kan je misschien een troost bieden: Ik had een niet al te prettig 3e klasjaar gehad en in de 3e klas kwam ik bij één vriendin en wat mensen die ik vaag kende van theaterklas uit de 1e. Een stomme doos uit mijn vorige klas had ruzie gekregen met de klas waarin ik was geplaatst en ik had ervaren ze erg naar konden zijn. Niet tegen mij, maar ja, ik zat er wel in. Ik dacht ook dat op mijn vriendin na niemand mij mocht, plus ik kende die vriendin nog niet bijster lang. Ik was stikzenuwachtig voor boeken halen, ook al had ik een vriendin aan mijn zijde. Ik moest wennen aan de klas (en zij aan mij), maar ik heb er uiteindelijk een best leuk jaar in gehad.
    Dingen lijken soms anders dan ze daadwerkelijk zijn. Misschien is dit wel de schone lei die jou nieuwe kansen zal brengen, zoals een stel nieuwe vrienden die een veiligere basis zullen vormen dan jouw oude vriendengroepje, je leert vaardigheden zoals jezelf ontwikkelen in een onbekende situatie met vreemde mensen en jezelf openstellen voor onbekende dingen. Het is eng en het blijft ook eng totdat je voor het eerst in een lokaal met je klasgenoten zit. En ook de volgende minuten daarna. Je zal vanzelf ontspannen en ontdekken dat die mensen vast niet zo tegen jou gekeerd zijn als je denkt. Stel je zelf open voor nieuwe mensen - desnoods doe je alsof je neus bloedt, bij wijze van, en doe je net alsof je niet vermoedt dat ze je niet mogen. Gewoon gezellig met de groep meedoen en niet bang zijn. Als je laat zien dat je niet met je laat sollen als je in een onbekende groep zit, dan laat je zien dat je sterk in je schoenen staat en ook openstaat voor nieuwe dingen. Je kan het, meid! Positief blijven, jezelf blijven en ervoor gaan.
    Je zit voor jezelf op school, niet voor anderen. Jij wilt je diploma ophalen in 4TL en niet voor je vrienden. Vriendin zijn leuk, een leuke klas is fijn, een gezellige sfeer is aangenaam, maar het belangrijkste is dat je jezelf op de eerste plaats zet. Je leeft voor jezelf; school doe je voor jezelf. Laat je niet van de wijs brengen door allemaal sociaal gedoe, je komt er wel! Heel veel succes!


    Dat dikgedrukte is volgens mij wel een goed tip voor mij. Bedankt!

    Iedereeen heel erg bedankt voor je berichtje(: ik ga er maar gewion het beste van proberen te maken.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ahw ik vind dit zo klote voor je! ):
    De eerste twee jaar op de middelbare school heb ik me ook erg alleen gevoeld.
    Ik dacht dat ik mijn hele middelbare schooltijd alleen zou blijven, maar uiteindelijk heb ik toch nog een aantal vrienden gemaakt.
    Wees gewoon aardig tegen de mensen in je klas en trek je niet zoveel aan van wat de mensen zeggen.
    Je kunt het beste je gewoon op school concentreren en je eigen gang gaan.
    Trouwens, die zogenaamde 'vrienden' van jou zou ik niet eens vrienden noemen, zoals ze met jou omgaan.
    Je kunt beter wachten tot je iemand tegenkomt die je aardig vindt om wie jij bent, en bij wie je dat ook merkt.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Dat had ik dus ook en ik heb een superleuke klas
    Praat met je ouders en een docent. Zoek iemand die je aardig lijkt


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    JamesPotter schreef:
    Ten eerste: bedankt iedereen. Ik wou echt dat jullie in mijn klas zitten.
    Ten tweede: Ik heb mijn mentor echt nog nooit gesproken. Misschien dat ik hem dit later vertel, maar nu nog niet.
    Ten derde: overplaatsing is wss niet mogelijk. Ik zit in 4TLb. K&D zitten in 4TLa, hier kan ik helaas niet heen aangezien heel veel mensen naar a willen en er erge pestkoppen in zitten. S&M zitten in 4TLc. Eigenlijk ben ik gewoon echt klaar met S&M en er zit ook een irritant joch in.
    Ik probeer er maar gewoon het beste van te maken en misschien is er inderdaad wel een nieuw meisje. Ik hoop het tenminste. En anders: tja. Aan het einde van dit schooljaar ben ik toch van iedereen af. :x

    @appa: ergens achteraan. Vanaf JB's oogpunt de linkerkant helemaal achteraan. En jij?


    Ook achteraan, maar ik kon hem wel erg goed zien enzovoort. Maar dat was mijn derde concert van hem, dus het maakt niet zoveel uit. Was wel gaaf [:


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Je doet toch 4 mavo? ( is TL)
    Want, mijn laatste jaar mavo ging super snel. Ik had ook niet echt een geweldige klas maar ik heb er iets leuks van gemaakt. Wees open begin af en toe een praatje met een klasgenoot, hoe eng het ook is. Verder wens ik je veel succes. Je kan niet veel meer doen als jezelf zijn.


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    JamesPotter schreef:
    Ten eerste: bedankt iedereen. Ik wou echt dat jullie in mijn klas zitten.
    Ten tweede: Ik heb mijn mentor echt nog nooit gesproken. Misschien dat ik hem dit later vertel, maar nu nog niet.
    Ten derde: overplaatsing is wss niet mogelijk. Ik zit in 4TLb. K&D zitten in 4TLa, hier kan ik helaas niet heen aangezien heel veel mensen naar a willen en er erge pestkoppen in zitten. S&M zitten in 4TLc. Eigenlijk ben ik gewoon echt klaar met S&M en er zit ook een irritant joch in.
    Ik probeer er maar gewoon het beste van te maken en misschien is er inderdaad wel een nieuw meisje. Ik hoop het tenminste. En anders: tja. Aan het einde van dit schooljaar ben ik toch van iedereen af. :x

    @appa: ergens achteraan. Vanaf JB's oogpunt de linkerkant helemaal achteraan. En jij?
    Bij JB's concert zat ik vak B rij 2.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Ik heb mijn klas ontmoet en ik kwam huilend thuis. Ze begonnen gelijk met de lullige opmerkingen en ik was maar 30 minuten op school. Mijn ouders vinden dat ik naar een andere school moet. Ik vind het eigenlijk wel best, maar ik ben bang dat het daar weer het zelfde gat worden...


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    Ik heb mijn klas ontmoet en ik kwam huilend thuis. Ze begonnen gelijk met de lullige opmerkingen en ik was maar 30 minuten op school. Mijn ouders vinden dat ik naar een andere school moet. Ik vind het eigenlijk wel best, maar ik ben bang dat het daar weer het zelfde gat worden...


    Aww :c
    Dat is echt gemeen van die lui. Misschien is een andere school dan inderdaad beter. Niet de hoop verliezen meid, er komt vanzelf een plek waar ze je wel met respect zullen behandelen (:


    26 - 02 - '16

    Je moet niet weglopen van confrontaties; een nieuwe school is niet altijd de beste oplossing. Maar een schone lei op een compleet nieuwe school zou misschien heel goed voor jou zijn - nieuwe mensen leren kennen, opnieuw vrienden maken, plek in de klas vinden etc. Niemand kent je op je nieuwe school dan, dus je hebt geen geschiedenis die zij kennen. Het is eng - zowel blijven als naar een andere school gaan - maar je moet en zal dit schooljaar moeten volgen en afmaken.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Goh, dat is werkelijk vreselijk voor je. Zo te horen mag je je mentor niet en dan begrijp ik dat je hem zo iets niet gaat zeggen. En om even duidelijk te zijn: ik vind die M&S écht vreselijke bitches, OMG. Ik heb echter drie vragen voor je:
    1. Krijg je nog steeds psychologische/psychiatrische hulp? Wees heel open en eerlijk tegen die mensen, ze zijn er om je te helpen. Het is ook belangrijk dat je ouders alles weten, ook dat je nog steeds last hebt van die stemmen. Sommigen mensen vinden je misschien 'gestoord' omdat je stemmen in je hoofd hoort en gaan je als schizofreen bestempelen, maar weet dat jij daar niks aan kunt doen en dat je helemaal niet 'gestoord' bent. Het feit dat je dit hier zo dapper neerschrijft is het bewijs daarvan.
    2. Zit je met nog andere problemen dan zelfmoord- en snijdneigingen en stemmen? Als je last hebt van bijv. autisme of fobieën, kan dat alles nog moeilijker maken. Zeg het!
    3. Doe je nog steeds aan snijden, of is het nu definitief gedaan? Dat maakt absoluut verschil. Je moet met dat snijden ophouden, maar vooral met de snijdneigingen. Er bestaan verschillende methodes die je kunnen helpen met op te houden. Heb je al gehoord van de butterflymethode?

    Elke keer wanneer je de drang voelt jezelf pijn te doen,teken je een vlinder op de plek waar je jezelf pijn wil doen. Deze vlinder vernoem je naar iemand van wie je houdt (niet meteen zeggen dat je niemand weet!).
    Als je jezelf dan toch pijn doet op die plek,gaat de vlinder dood en de persoon/het ding/het dier van wie je houdt eigenlijk ook een beetje…
    Wanneer het je wel lukt om jezelf geen pijn te doen,vervaat de vlinder na een tijdje vanzelf. Dat betekent dat de vlinder is gaan leven en is weggevlogen. Weggevlogen naar beterschap. Elke vlinder die ‘wegvliegt’ is een stukje verder naar geluk.

    (Ik heb dit gekopiëerd van een site, dus vergeef me dat er spellingsfouten in staan.
    Het lukt je wel, meid. Heel veel liefs!


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Awh Femke,
    Als ik jou was zou ik toch naar een andere school gaan. Het gaat er tenslotte om dat jij gelukkig bent. Je bent hartstikke lief en aardig, en je verdient echte vrienden. (flower)


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Amortensia schreef:
    Goh, dat is werkelijk vreselijk voor je. Zo te horen mag je je mentor niet en dan begrijp ik dat je hem zo iets niet gaat zeggen. En om even duidelijk te zijn: ik vind die M&S écht vreselijke bitches, OMG. Ik heb echter drie vragen voor je:
    1. Krijg je nog steeds psychologische/psychiatrische hulp? Wees heel open en eerlijk tegen die mensen, ze zijn er om je te helpen. Het is ook belangrijk dat je ouders alles weten, ook dat je nog steeds last hebt van die stemmen. Sommigen mensen vinden je misschien 'gestoord' omdat je stemmen in je hoofd hoort en gaan je als schizofreen bestempelen, maar weet dat jij daar niks aan kunt doen en dat je helemaal niet 'gestoord' bent. Het feit dat je dit hier zo dapper neerschrijft is het bewijs daarvan.
    2. Zit je met nog andere problemen dan zelfmoord- en snijdneigingen en stemmen? Als je last hebt van bijv. autisme of fobieën, kan dat alles nog moeilijker maken. Zeg het!
    3. Doe je nog steeds aan snijden, of is het nu definitief gedaan? Dat maakt absoluut verschil. Je moet met dat snijden ophouden, maar vooral met de snijdneigingen. Er bestaan verschillende methodes die je kunnen helpen met op te houden. Heb je al gehoord van de butterflymethode?
    Elke keer wanneer je de drang voelt jezelf pijn te doen,teken je een vlinder op de plek waar je jezelf pijn wil doen. Deze vlinder vernoem je naar iemand van wie je houdt (niet meteen zeggen dat je niemand weet!).
    Als je jezelf dan toch pijn doet op die plek,gaat de vlinder dood en de persoon/het ding/het dier van wie je houdt eigenlijk ook een beetje…
    Wanneer het je wel lukt om jezelf geen pijn te doen,vervaat de vlinder na een tijdje vanzelf. Dat betekent dat de vlinder is gaan leven en is weggevlogen. Weggevlogen naar beterschap. Elke vlinder die ‘wegvliegt’ is een stukje verder naar geluk.

    (Ik heb dit gekopiëerd van een site, dus vergeef me dat er spellingsfouten in staan.
    Het lukt je wel, meid. Heel veel liefs!


    1: Ja, het onderzoeken is nu klaar, maar de psychiaters beginnen nu de behandeling ofzo.
    2: Het is bewezen dta ik geen autisme oid heb. Angsten. Tja, ik ben bang voor spiegels en contact met vreemden vid ik ook lastig.
    3: neigingen heb ik soms nog wel, maar snijden zelf doe ik niet meer.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!