• Ja ik zie het zeer duidelijk hoeveel boeken ze uit de maatschappij plukken om er films van te maken. Harry Potter, Percy Jackson, Twilight en The Hunger Games hebben er niet aan kunnen ontsnappen, maar er zit meer aan te komen. Ik las onlangs dat ze zijn begonnen met The Maze Runner te verfilmen en ook Divergent staat op het lijstje om in de zalen te verschijnen. Ook The Mortal Instruments is iets minder dan een week in de zalen verschenen.

    Wat denken jullie hiervan? En lezen jullie enkele van die boeken? Zo ja, zouden jullie naar de films willen kijken als ze in de zalen zijn?


    En ik weet dat er ne staat ipv nu

    [ bericht aangepast op 27 aug 2013 - 8:18 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Al heel veel jaren worden boeken verfilmd, ik heb er niet zo'n probleem mee.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    The Fault In Our Stars is eergisteren ook begonnen met filmen ^^
    Ik heb er geen problemen mee, zolang ze de boeken in ere houden en geen domme fouten maken.

    [ bericht aangepast op 27 aug 2013 - 8:16 ]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ligt eraan. The hunger games vond ik een mislukte verfilming. Maar harry potter en twiligt weer niet.


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Bonafonte schreef:
    The Fault In Our Stars is eergisteren ook begonnen met filmen ^^
    Ik heb er geen problemen mee, zolang ze de boeken in ere houden en geen domme fouten maken.


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Bonafonte schreef:
    The Fault In Our Stars is eergisteren ook begonnen met filmen ^^
    Ik heb er geen problemen mee, zolang ze de boeken in ere houden en geen domme fouten maken.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Soms dan vind ik het wel jammer als er ergens een verfilming van gemaakt wordt. Ik (en ja, ik zeg ik dus dat hoeft niet voor anderen te gelden) wil dan toch de film ervan zien om te weten wat ze er van gemaakt hebben en ik vind het jammer dat je dan eigenlijk niet meer je eigen wereld voor je ziet bij het boek, maar dat van de film. Toch zijn er ook heel goede verfilmingen geweest. En anders, we kunnen het toch niet tegenhouden 8D


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Ik heb ze allemaal gelezen die er tussen staan, maar ik weet niet of ik blij moet zijn. Hangt er vanaf of ze het verhaal niet verneuken in de film.


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    ik vind het eigenlijk best irritant. iemand heeft zijn best gedaan op dat boek en vervolgens komt er een of andere regiseur die niks kan bedenken aan en die gaat dat boek ff fijn verfilmen.

    Bonafonte schreef:
    The Fault In Our Stars is eergisteren ook begonnen met filmen ^^
    Ik heb er geen problemen mee, zolang ze de boeken in ere houden en geen domme fouten maken.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Zolang ze het boek een beetje volgen is het mij goed. Niet zoals ze bij Percy Jackson hebben gedaan. Of Eragon, daar bleef ook niet veel van het boek over.


    Ex astris, sciencia

    Ik vind het juist leuk 'als het een goede verfilming is' zo komen de boeken een beetje tot leven


    Sometimes The One You Want Is Not The One You Need.

    Ach ja, het gebeurt nu eenmaal. Ik heb er niet zoveel op tegen, behalve als ze het helemaal verpesten zoals bij Eragon.
    Bzrk gaat trouwens ook verfilmd worden, volgens mij. Daar ben ik dan wel weer heel erg benieuwd naar.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Meestal geven die films me echt geen goede indruk, omdat ze soms echt zo hard uit hun context van het boek worden getrokken dat het gewoon een heel nieuw verhaal is.

    En ook, ik heb de Fallen reeks gelezen van Lauren Kate en het eerste boek gaan ze ook verfilmen. Nu is het casten achter de rug en zijn de acteurs bekend die de personages gaan spelen. Ze zien er gewoon heel anders uit dan ik ze me voorstel en dat vind ik zo jammer. Dat hebben ze bij Darren Shan ook gedaan. Die film is niet slecht, maar als je het boek gelezen hebt.. nee, sorry. :x


    Let the Night embrace you

    Het is voor de filmindustrie eigenlijk logisch dat ze zo veel boeken verfilmen. Die verhalen hebben al fans en je kunt je dus bijna zeker zijn dat je op z'n minst terugverdient wat je hebt geïnvesteerd. Het is ook niet zo dat ze pas de laatste jaren zijn begonnen boeken te verfilmen; er zijn echt tientallen versies van Sherlock Holmes en de boeken van Jane Austen te vinden.

    Zelf heb ik er op zich niets op tegen als boeken worden verfilmd, maar het roept wel altijd bepaalde verwachtingen op. De Harry Potter films zijn prachtig, zelfs al wijken ze soms wat af van de boeken, maar bijvoorbeeld de verfilming van Percy Jackson sloeg nergens op. De Hitchhiker's Guide to the Galaxy film is leuk om te zien, maar alleen het eerste deel heeft ook maar enigszins iets te maken met de boeken; de rest is wel in de juiste stijl, maar gewoon een compleet ander verhaal. :')
    Voor Hart van Inkt geldt ongeveer hetzelfde, want die film heeft een heel ander einde dan het boek, wat ik echt erg jammer vond. Ik vind verfilmingen op zich altijd leuk, maar het is toch iedere keer maar afwachten of het niet een enorme teleurstelling wordt.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ramsassy schreef:
    Ik vind het juist leuk 'als het een goede verfilming is' zo komen de boeken een beetje tot leven


    To love is to destroy.