• He!
    Ik weet niet of er al zo'n topic bestaat, ik heb een beetje door het forum gezocht, maar kon er geen vinden..

    Ik maak vaak filmpjes, van series of films.
    Dit doe ik met het programma Windows Movie Maker.
    Maar nu wil ik ze graag nóg mooier hebben, want als ik filmpjes kijk op YouTube, raak ik verliefd.

    Een voorbeeld van een filmpje waar ik echt verliefd op ben geworden: http://www.youtube.com/watch?v=8bG2nnrB-p4 .

    Nu is mijn vraag: welk programma gebruiken jullie voor het maken van filmpjes? Gratis of moet je betalen? enz.
    En.. ik wil nu een filmpje maken over een agent die veel meegemaakt heeft (Spike Scarlatti van Flashpoint).
    Het idee voor wat er inkomt, is al zo goed als af..
    Maar ik weet geen toepasselijke liedjes..

    Dus, weten jullie nog liedjes?
    de meeste filmpjes gaan over een goede vriendschap, verdriet of over herinneringen. Misschien kunnen jullie daar iets mee.
    Alvast bedankt voor jullie hulp (:.

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Ik gebruik sinds kort Sony Vegas Pro 10. Normaal moet je hiervoor betalen, maar ik heb de gehackte versie ergens op internet gevonden en die gebruik ik nu. Een ander programma is VideoPad. Het zit qua kwaliteit precies tussen Sony Vegas Pro en WMM in. Beter dan WMM maar makkelijker te gebruiken dan SVP.

    Voor liedjes zou ik bij de wat onbekendere artiesten gaan kijken, zoals Elissa Franceschi, Daughter, maar ook Sia en Christina Perri.
    Succes!


    From these ashes, I will rise

    Ik gebruikte voorheen altijd Sony Vegas Pro (getorrent) en nu heb ik Adobe Premiere Pro CS6 en Adobe After Effects CS6. Hiervoor heb ik betaald aangezien ik het gebruik voor mijn opleiding en het zeer goedkoop kon krijgen zo. Maar ik denk dat er op internet ook wel een torrent rondslingert zodat het gratis is.

    En ik weet geen liedje voor je, sorry.

    Uhm ik denk dat dat filmpje is gemaakt met Sony Vegas of Premiere. Je kan ook After Effects gebruiken, maar dat is meer een soort Photoshop maar dan met bewegende beelden. After Effects wordt bijv. gebruikt voor bepaalde soorten animaties of tekstbewerkingen die geanimeerd worden. Wil je alleen beeld monteren en daar effecten overheen gooien met fade-ins en fade-outs, dan lukt 't met Premiere Pro denk ik wel. Sony Vegas ben ik helemaal niet ervaren mee, maar het wordt veel gebruikt in de professionele wereld. Ik raad aan dat als je goeie trailers wil maken, dat je op z'n minst Premiere Pro gebruikt of Sony Vegas omdat je daar veel meer mogelijkheden mee hebt dan met Movie Maker. Maar als je een heel basic video maakt zonder al te veel gekke poespas, denk ik dat je met Movie Maker wel een eindje komt. I gues...
    Eh... qua nummer... het is afhankelijk van wat voor sfeer je wil uitstralen. Ik heb eens een vechtscene for derp purposes gemonteerd met een vreselijk vrolijk deuntje erachter, just to troll. Met verdriet kun je heel veel kanten op. Try Within Temptation - Memories en kijk in de suggesties. Perhaps that would work.


    No growth of the heart is ever a waste