• De stelling van deze week luidt:
    Huwelijksmigratie moet verboden worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Onneens. Als je van elkaar houd vind ik dat je bij elkaar hoort te zijn. Maakt niet uit welke cultuur/land. Dan vind ik niet dat er een of andere wet moet zijn die het verbied om bij je geliefde te wonen.

    [ bericht aangepast op 8 sep 2013 - 3:06 ]


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Nee, waarom? Het hoort echt niet verboden te worden dat een buitenlander met een Nederlander mag trouwen. Alleen mag het wel naar 18 jaar verschoven worden.(Het is nu vanaf 15 jaar geloof ik en dat vind ik wel niet te doen.)


    -

    Faisean schreef:
    Onneens. Als je van elkaar houd vind ik dat je bij elkaar hoort te zijn. Maakt niet uit welke cultuur/land. Dan vind ik niet dat er een of andere wet moet zijn die het verbied om bij je geliefde te wonen.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Oneens. Dat slaat echt nergens op. Volgens mij is dat dan in strijd met andere wetten. In ieder geval bemoeit de overheid zich dan wel heel drastisch met iemands liefdesleven en dat vind ik vrijheidsschending. Je privacy ben je immers wel kwijt als je met iemand uit het buitenland wil trouwen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Oneens, anders kun je nooi geliefden bij elkaar brengen en bovendien stimuleert migratie globalisering, ook al is het op kleine schaal. De overheid heeft er economisch gezien profijt van en de geliefden emotioneel ook.
    Plus, mensen zullen het land uitgaan voor hun geliefde of met mensen gaan smokkelen om ze hier te krijgen, en dat werkt dus ook voor geen meter. Het is in deze maatschappij gewoonweg niet te verantwoorden om dit af te schaffen.

    Ja, dit is een heel economisch standpunt dat ik vanuit de overheid bekijk, want zij zijn ook degene die het kúnnen afschaffen. Het is meegenomen als het humaan is. Dat is mijn vertrouwen in de overheid, punt.

    [ bericht aangepast op 8 sep 2013 - 10:09 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Is liefde nu ook al verboden als het niet meer in het systeem van de economische markt past? Als dat maar is wat nog telt tegenwoordig...
    Het stimuleert inderdaad globalisering - wat het best is voor de economie. Alleen wordt er in sommige nationalistische standpunten niet altijd zo naar gekeken. Nationalisme komt in crisistijd altijd op, dan zoekt men zondebokken en in dit geval vaak de immigranten. Het is hetzelfde als in de jaren '30. In plaats van er alles aan te doen om de crisis op grote schaal op te lossen via handel krimpt men terug naar het eigen land wat het net nog erger haalt. Dus ja. Zelfs economisch gezien dom om huwelijksmigratie af te schaffen. Maar er wordt niet altijd op die manier geredeneerd.
    Al vind ik het nog steeds belachelijk dat het altijd allemaal in functie van de economie moet gaan tegenwoordig.
    Er kan toch niet van bovenaf bepaald worden of je wel of niet met iemand kunt trouwen? In functie van het vaderland? -.-
    Ik ben het er wel mee eens dat het systeem misbruikt wordt en dat de controle hierop altijd nog verbetert kan worden. Maar huwelijksmigratie afschaffen? Nee.

    [ bericht aangepast op 8 sep 2013 - 10:25 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ellery schreef:
    Nee, waarom? Het hoort echt niet verboden te worden dat een buitenlander met een Nederlander mag trouwen. Alleen mag het wel naar 18 jaar verschoven worden.(Het is nu vanaf 15 jaar geloof ik en dat vind ik wel niet te doen.)
    15 serieus?


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Oneens.
    Ik ken een meisje dat een Marokkaanse vader heeft en een Nederlandse moeder, maar die mogen niet bij elkaar wonen. Nu woont ze de ene helft van het jaar bij haar vader en het andere bij haar moeder. Dat is toch te idioot voor woorden?!
    Maar ik vind wel dat het opgeschoven moet worden naar 18.


    Fuck the world, love yourself

    Als het zo'n twintig jaar geleden verboden was, zou ik niet bestaan. :')

    Ik vind dit een vrij rare stelling. Zijn er überhaupt mensen die voor zijn?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Oneens. Wat een onzin stelling.


    Some people are art and do art at the same time

    Malkovich schreef:
    Oneens. Wat een onzin stelling.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Malkovich schreef:
    Oneens. Wat een onzin stelling.


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    Oneens. Enkel omdat mensen het verpesten voor anderen door aan schijnhuwelijken te doen om zo de grens over te gaan vind ik niet dat je echte liefde zo kan afsluiten door enkel een grens.


    Your make-up is terrible

    Hatsumomo schreef:
    Oneens. Enkel omdat mensen het verpesten voor anderen door aan schijnhuwelijken te doen om zo de grens over te gaan vind ik niet dat je echte liefde zo kan afsluiten door enkel een grens.


    Tijd voor koffie.

    Hatsumomo schreef:
    Oneens. Enkel omdat mensen het verpesten voor anderen door aan schijnhuwelijken te doen om zo de grens over te gaan vind ik niet dat je echte liefde zo kan afsluiten door enkel een grens.


    We'll still love each other, forever and always. <3