• De stelling van deze week luidt:
    Huwelijksmigratie moet verboden worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Imber schreef:
    Nee! Ik ga mijn kansen niet nog verkleinen, ik moet iemand kunnen vinden die even gestoord is als mij.

    Lol.


    -

    Faisean schreef:
    Onneens. Als je van elkaar houd vind ik dat je bij elkaar hoort te zijn. Maakt niet uit welke cultuur/land. Dan vind ik niet dat er een of andere wet moet zijn die het verbied om bij je geliefde te wonen.

    Faisean schreef:
    Onneens. Als je van elkaar houd vind ik dat je bij elkaar hoort te zijn. Maakt niet uit welke cultuur/land. Dan vind ik niet dat er een of andere wet moet zijn die het verbied om bij je geliefde te wonen.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Escuela schreef:
    (...)

    Er valt alleen niet heel erg te controleren op schijnhuwelijken. Als dit het geval is, zullen beide zeggen dat het een huwelijk uit liefde is, al dan niet gedwongen.

    OT: Ik ben het ook oneens, het is alleen jammer dat er mensen misbruik van maken.


    Ja, natuurlijk is dat lastig te controleren, maar van zo ongeveer alles waar je op welke manier dan ook winst mee kunt maken wordt ook misbruik gemaakt. Blijheid zei dat ze vond dat het niet mocht als het om een huwelijk ging dat enkel was gesloten om te immigreren, en dat is bij wet ook zo. ^^

    Dat mensen het in de praktijk misbruiken is triest, maar er valt niets aan te doen. Het enige wat het echt zou stoppen is alle huwelijksmigratie te verbieden, waar een heleboel mensen die wél echt verliefd zijn de dupe van zouden worden. Het zou een beetje zijn alsof je alle gevangenissen maar gewoon sluit omdat er wel eens mensen ontsnappen en het dus geen perfecte oplossing is.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Oneens, het moet voor iedereen toegankelijk zijn om te kunnen trouwen met wie hij of zij wilt. Ook als diegene ver weg in het buitenland woont. Mensen die heel veel van elkaar houden, zullen dan een andere manier vinden om samen te kunnen zijn en dan zou het zomaar kunnen dat ze zich niet meer aan de regels houden, waardoor je een groter illegaliteitsgehalte krijgt. Het is niet menselijk en uit bepaalde opzichten ook helemaal niet slim om dit te verbieden. Het is inderdaad jammer dat er door sommigen misbruik van wordt gemaakt, maar je kunt niet iedereen over één kam scheren en het verbieden.


    Hamartia

    Butera schreef:
    Oneens. Als je van elkaar houd vind ik dat je bij elkaar hoort te zijn. Maakt niet uit welke cultuur/land. Dan vind ik niet dat er een of andere wet moet zijn die het verbied om bij je geliefde te wonen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    ONEENS!


    L’amor che move il sole e l’altre stelle.

    Butera schreef:
    Onneens. Als je van elkaar houd vind ik dat je bij elkaar hoort te zijn. Maakt niet uit welke cultuur/land. Dan vind ik niet dat er een of andere wet moet zijn die het verbied om bij je geliefde te wonen.


    What in the name of sanity do you've got on your head?

    Malkovich schreef op 8 sep 2013 - 10:39:
    Oneens. Wat een onzin stelling.


    Darling, in the end, you've got to be your own hero, because everybody's busy trying to save themselves.

    Malkovich schreef:
    Oneens. Wat een onzin stelling.

    [ bericht aangepast op 12 sep 2013 - 14:58 ]

    oneens, mijn plan is toch om als ik afstudeer te trouwen met mijn vriend, die (tegen dan) Nederlands is. Ik ben dit zeikland toch beu, enkel voordelen aan zo'n huwelijk. Maar zelfs als hij belg blijft, zou ik trouwen (nouja, wil ik wel), dus het maakt niet uit. Maar een grens mag zeker geen muur tussen geliefden zijn, afstand is op zich al erg genoeg.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    EENS!!

    nee joh ook oneens (:


    In dreams, we enter a world that’s entirely our own.

    Uiteraard ben ik oneens.
    Het wordt hoog tijd dat er betere stelligen komen, want zo gaat het echt niet. Alleen racisten zouden volgens mij voor deze stelling kunnen zijn... -_-


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    oneens, dit is juist een goede reden om te migreren. Je wilt natuurlijk bij je liefde zijn. Als asielzoeker heb je soms geen goede rede om hier te zijn. maar als je getrouwd bent vind ik dat je alle recht hebt om bij je liefde samen te zijn.


    Life's a game made for everyone, and love is the price.